نوشته شده توسط : کوروش فنایی

گیربکس نانوایی که با نام گیربکس مخلوط کن نانوایی هم شناخته می شود، یکی از اجزاء حیاتی تجهیزات نوین نانوایی ها به شمار می رود. این گیربکس وظیفه انتقال نیرو از الکتروموتور به اتصالات مخلوط کن را بر عهده دارد و به مخلوط کردن بهتر و مؤثرتر خمیر و سایر مواد نان کمک می کند. گیربکس نانوایی معمولاً از نوع گیربکس های حلزونی بوده و از مواد با دوامی مانند چدن، فولاد ضد زنگ یا آلیاژ آلومینیوم برای اطمینان از طول عمر بالا و مقاومت در برابر شرایط سخت محیط نانوایی ها ساخته می شود. همانطور که گفته شد، وظیفه اصلی این گیربکس صنعتی، فراهم کردن گشتاور و سرعت لازم برای مخلوط کردن خمیر است. با استفاده از این محصول نانوایان می توانند سرعت مخلوط کن را مطابق با نیازهای خود تنظیم کرده و فرآیند آماده سازی خمیر را دقیقاً طبق دستورالعمل ها و نیازهای خود انجام دهند. برای اطلاع از قیمت گیربکس حلزونی با کارشناسان ما در تماس باشید.

گیربکس نانوایی

انتخاب نوع گیربکس نانوایی
برای فر نانوایی بهترین و کارامدترین گیربکس با توجه به کارایی که دارد، گیربکس حلزونی است. سری VF گیربکس حلزونی که شافت ورودی دارد و به صورت پایه دار (سری VF نرمال) روی شاسی پیچ می شود بین صنعتگران طرفداران بیشتری دارد. شاید یکی از دلایل این انتخاب نگهداری آسان و هزینه تعمیرات پایین تر آن باشد. همچنین از گیربکس حلزونی سری MVF که ورودی آن به صورت هالوشافت و فلنجدار است، برای کوپل مستقیم الکتروموتور و گیربکس می توان استفاده نمود. جنس ماردون گیربکس حلزونی فولاد و جنس دنده حلزونی آن از آلیاژ فسفر و برنز ساخته می شود که اصطلاحا به آن دنده برنجی نیز گفته می شود. پوسته گیربکس حلزونی در سایزهای کوچکتر از آلومینیوم و در سایزهای بزرگتر از چدن ساخته می شود. برای فر نانوایی که کاربری نسبتا سبکی محسوب می شود، پوسته آلومینیومی جوابگوی دستگاه خواهد بود و مشکلی پیش نخواهد آمد.

نسبت تبدیل مناسب گیربکس نانوایی
گیربکس حلزونی VF با نسبت تبدیل های مختلف توسط تولیدکنندگان داخلی ساخته می شود. برای گیربکس نانوایی عموما نسبت تبدیل 1:30 یا 1:40 تا 1:46 و 1:56 مورد استفاده قرار میگیرد. به این معنا که اگر نسبت تبدیل 46 انتخاب شود، دور الکتروموتور مربوطه به اندازه 46 برابر در خروجی گیربکس کاهش می یابد. مثلا اگر دور الکتروموتور 1400 دور در دقیقه در نظر گرفته شود، دور خروجی گیربکس حدود 30 دور در دقیقه خواهد بود.

سایز مناسب گیربکس نانوایی
با توجه به ظرفیت دستگاه نانوایی انتخاب گیربکس مناسب ممکن است در شرایط متفاوت، تغییر کند. اما به طور عمومی برای اکثر دستگاه های نانوایی گیربکس حلزونی VF 86 نرمال استفاده می شود. این گیربکس به لحاظ ابعاد فیزیکی و همچنین قیمت مناسب مورد توجه تولیدکنندگان این صنعت قرار گرفته است. گیربکس VF86 معمولا به صورت پایه دار روی شاسی پیچ می شود و از طریق مکانیزم تسمه و پولی با الکتروموتور مربوطه مرتبط می شود. پیشنهاد می شود برای نایل شدن به بهینه ترین شرایط کارکرد و طول عمر بیشتر تجهیزات از تسمه و پولی با نسبت 1:1 استفاده شود. یعنی قطر پولی که روی شافت الکتروموتور و قطر پولی که روی شافت ورودی گیربکس نانوایی نصب می شود، یکسان باشد.

گیربکس سهند مدل VF86

تجهیزات جانبی گیربکس نانوایی
به دلیل لقی نسبتا بالای گیربکس حلزونی ممکن است بعد از مدت زمانی که از کارکرد دستگاه می گذرد، دور خروجی دقیقا یکسان با شرایط نامی نباشد. با توجه به اهمیت دور خروجی گیربکس برای فر نانوایی، پیشنهاد می شود از تجهیزات کنترل دور در تابلو برق دستگاه استفاده شود. برای کنترل دور می توان از اینورتر استفاده نمود. اینورتر با استفاده از تغییر فرکانس می تواند دور الکتروموتور را تنظیم نموده و به میزان دلخواه برساند، بنابراین با تنظیم دور الکتروموتور، دور خروجی گیربکس هم تغییر پیدا می کند.

اینورتر گیربکس نانوایی

مشخصات فنی گیربکس نانوایی حلزونی VF 86
ابعاد گیربکس VF 86 در نقشه زیر آمده است. مهمترین ابعاد و فاصله ها که برای جانمایی گیربکس نانوایی حائز اهمیت است، در جدول زیر معرفی شده است:

ابعاد گیربکس نانوایی

مشخصه شرح اندازه (mm)
D قطر شافت ورودی 25
B قطر هالوشافت خروجی 35
H ارتفاع 248
N طول (پشت تا پشت پایه های مجاور) 220
L عرض (پشت تا پشت پایه های روبرو) 181
M فاصله مرکز تا مرکز جاپیچ های مجاور 140
I فاصله مرکز تا مرکز جاپیچ های روبرو 146
A فاصله محور تا محور شافت ورودی و خروجی 86
با توجه به نسبت تبدیل های متنوعی که می توان استفاده نمود، دور خروجی گیربکس نیز مقادیر مختلفی را دارد. با فرض اینکه پولی های روی شافت الکتروموتور و گیربکس با نسبت 1:1 باشند (یعنی دور الکتروموتور و دور ورودی به گیربکس یکسان باشد)، دور خروجی گیربکس در هر دقیقه به صورت زیر است و بر اساس نیاز طراحی دستگاه انتخاب می شود:

دور الکتروموتور 1400 دور در دقیقه
نسبت تبدیل Ratio 7 10 15 20 23 30 40 46 56 64 72 80 100
دور خروجی گیربکس (دور در دقیقه) 214 150 100 75 65 50 38 33 27 23 21 19 15
بهترین برند گیربکس نانوایی ایرانی
گیربکس حلزونی سهند دور اصفهان یکی از بهترین و باکیفیت ترین گیربکس های حلزونی موجود در بازار ایران است. قیمت مقرون به صرفه، کیفیت بالا، گارانتی 6 ماهه روی همه محصولات از ویژگی های گیربکس حلزونی سهند است. گیربکس سایز VF 86 سهند اصفهان در دو تیپ پوسته آلومینیومی و پوسته چدنی قابل تولید است. همانطور که در بالا ذکر گردید، پوسته آلومینیومی برای گیربکس نانوایی مناسب است. کالا صنعتی به عنوان نماینده مستقیم گیربکس سهند دور اصفهان، آماده ارائه خدمات مشاوره فنی و فروش محصولات شرکت سهند است.

لوگو سهند گیربکس

گیربکس نانوایی استوک (کارکرده)
با توجه به اینکه گیربکس حلزونی دارای استهلاک نسبتا بالایی است، در سیکل های کاری بالا بعد از مدتی دنده حلزونی مقداری ساییده می شود و میزان لقی گیربکس افزایش می یابد. با خرید گیربکس کارکرده باید مطلع بود که عمر گیربکس خریداری شده مناسب نیست. بنابراین توصیه می شود گیربکس نانوایی نو استفاده شود. در این صورت دارای گارانتی نیز است.

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3/303/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D9%86%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%DB%8C%DB%8C



:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

بلبرینگ های دور بالا اجزای مکانیکی حیاتی هستند که در طیف گسترده ای از کاربردها از ماشین آلات صنعتی گرفته تا تجهیزات پزشکی یافت می شوند. این بلبرینگ ها برای تحمل بارهای شعاعی و محوری بالا در سرعت های چرخشی بسیار بالا طراحی شده اند و عملکرد روان و عمر طولانی را تضمین می کنند. انتخاب بیرینگ مناسب با تعیین نوع آن (بلبرینگ، رولبرینگ) شروع می شود. برای مثال رولبرینگ ها برای بارهای بزرگتر مناسب هستند. یکی از پارامترهای مهم در انتخاب بلبرینگ و رولبرینگ ها، کلاس لقی آن ها است. کلاس لقی یا بلبرینگ دور بالا چیست؟ با چه پسوندی نشان داده می شود؟ برای چه کاربردهایی استفاده می شود؟ این ها سوالاتی است که در این مقاله به آن ها پاسخ خواهیم داد. همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به انتخاب و خرید بلبرینگ و رولبرینگ ها با کارشناسان فروش کالا صنعتی در تماس باشید.

همچنین جهت اطلاع بیشتر به مقاله معرفی انواع و مشخصات بلبرینگ مراجعه کنید.

بلبرینگ دور بالا

پسوند C3 در بلبرینگ
یکی از سوالاتی که مشتریان همواره از ما دارند این است که پسوند C3 در بلبرینگ ها به چه معناست؟ تفاوت این بلبرینگ با بلبرینگ های عادی چیست؟

در جواب به این سوالات باید بگیم که در بلبرینگ و رولبرینگ ها پسوند C3 به این معنی می‌باشد که یک فضای اضافی بین رینگ‌های بلبرینگ برای انبساط وجود دارد. در تمامی بلبرینگ ها چنین فضایی وجود دارد و در بلبرینگ‌های با پسوند C3 این فضا بیشتر می‌باشد. به طور کلی پسوندهای C1 تا C5 در شماره بلبرینگ و رولبرینگ ها به مقدار فاصله داخلی بلبرینگ اشاره دارد که به آن لقی نیز گفته می‌شود. این لقی در واقع فاصله بین عناصر غلتان و رینگ‌های بلبرینگ می‌باشد. همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به تمامی پسوندها و پیشوندهای بلبرینگ می توانید مقاله آشنایی با شماره فنی بلبرینگ را مطالعه کنید.

کد لقی بلبرینگ
همانطور که اشاره شد، کلاس لقی بلبرینگ و رولبرینگ ها تنها مختص به C3 نمی باشد و این یازه از C1 تا C5 است. در ادامه به بررسی هر کدام از این پسوند ها پرداخته شده است:

C1: لقی کمتر از C2 نامیده می‌شود و کمترین لقی را در بین بلبرینگ‌ها دارد و بسیار کم کاربرد می‌باشند.
C2: لقی کمتر از استاندار نامیده می‌شود. C2 لقی بیشتری نسبت به C1 دارد ولی همچنان از حالت استاندارد لقی کمتری دارند. این بلبرینگ‌ها نیز غیر معمول هستند و کاربرد بسیار محدودی دارند.
C0 یا CN: این کلاس لقی، لقی استاندارد نامیده می‌شود که معمولاً بدون پسوند در بلبرینگ‌ها می‌باشد و یکی از متداول ترین کلاس لقی می‌باشد.
C3: کلاس لقی C3، لقی بیش از استاندارد می‌باشد. این کلاس لقی رایج‌ترین نوع بلبرینگ است و برای اکثر کاربردها انتخاب صحیحی می‌باشد.
C4: لقی C4 لقی بیشتر از C3 می‌باشد و به اندازه C3 رایج نیست. این کلاس لقی اغلب در بلبرینگ‌های میل لنگ موتور کوچک استفاده می‌شود.
C5 : C5 نیز بالاترین درجه لقی را در بین بلبرینگ‌ها دارد که این کلاس لقی نیز کاربردهای بسیار محدودی دارد.
در بلبرینگ و رولبرینگ ها اگر مقدار کمی لقی داشته باشند، مشکلی ایجاد نمی شود ولی اگر این لقی بیش از اندازه باشد و با بلبرینگ اصلی خیلی متفاوت باشد، بلبرینگ بر اثر اصطکاک زیاد، گرما و... دچار خرابی زود هنگام شده و طول عمر آن به شدت کاهش می یابد. به طور کلی لقی داخلی بلبرینگ به معنای آزادی حرکت رینگ های داخلی و خارجی بلبرینگ است.

بررسی انواع علامت اختصاری بلبرینگ دور بالا
علامت اختصاری رایج برای بلبرینگ های دور بالا HRB است که مخفف High-Speed Roller Bearing به معنای بلبرینگ غلتکی دور بالا است. همچنین ممکن است بسته به استاندارد یا سازنده خاص، از علامت های اختصاری دیگری نیز استفاده شود، مانند:

HSB: بلبرینگ دور بالا
HR: بلبرینگ غلتکی دور بالا
HSR: بلبرینگ غلتکی مخروطی دور بالا
HCB: بلبرینگ تماس زاویه ای دور بالا
مشخصات بلبرینگ دور بالا
بلبرینگ های دور بالا برای تحمل بارهای شعاعی و محوری در سرعت های چرخشی بسیار بالا طراحی شده اند. در ادامه به بررسی مشخصات فنی بلبرینگ های دو بالا میپردازیم.

ظرفیت بار بالا: ظرفیت بار بلبرینگ دور بالا به نوع، اندازه و طراحی آن بستگی دارد. آنها می توانند بارهای شعاعی و محوری بالا را در سرعت های چرخشی بسیار بالا تحمل کنند.
سرعت بالا: بلبرینگ های دور بالا برای کار در سرعت های چرخشی تا چندین هزار دور در دقیقه طراحی شده اند.
عمر طولانی: با روانکاری و نگهداری مناسب، بلبرینگ های دور بالا می توانند عمر طولانی داشته باشند.
عملکرد روان: عناصر غلتشی صاف و دقیق به عملکرد روان و کاهش اصطکاک کمک می کنند.

کلاس لقی در بلبرینگ ها

انواع لقی بلبرینگ
همانطور که گفته لقی به معنای حرکت آزادانه دو رینگ نسبت به یکدیگر است. از آنجایی که رینگ ها در دو جهت لقی دارند و حرکت می کنند، دو نوع لقی بلبرینگ نیز وجود دارد:

لقی شعاعی بلبرینگ، عمود بر محور مرکزی اندازه گیری می‌شود.
لقی محوری بلبرینگ، در امتداد محور مرکزی اندازه گیری می‌شود.
حداکثر فاصله تئوری بلبرینگ چقدر است؟
حداکثر فاصله تئوری بلبرینگ چقدر است

مقدار واقعی فاصله داخلی بلبرینگ باید تا حد امکان حداقل (چند میکرون) یا حتی 0 تحت بار و پس از مونتاژ باشد.

درجه صحیح لقی بلبرینگ نیز به این عوامل بستگی دارد:

کاربرد بلبرینگ
دمای دستگاه و بلبرینگ
کاربردهای شفت و پوشش بلبرینگ
به دلیل این عوامل تأثیرگذار، انتخاب کد C مناسب بلبرینگ به کار دقیقی نیاز دارد. ابتدا باید فاصله نظری بلبرینگ را به درستی محاسبه کنید.

دلایل اهمیت کد C صحیح بلبرینگ ها
پسوند C در بلبرینگ ها همانطور که گفته شد نشان دهنده فاصله داخلی بین رینگ های بلبرینگ می باشد. اگر بلبرینگی استفاده شود که لقی آن مناسب با عملکرد شما نباشد، باعث خرابی آن می شود. فاصله داخلی بلبرینگ تا حد زیادی عملکرد عملیاتی بلبرینگ ها را تعیین می کند. برای نمونه اگر به جای بلبرینگ دور بالا C3، یک بلبرینگ ساده انتخاب شود، این بلبرینگ توانایی پاسخگویی به عملکرد مورد نظر را ندارد و بعد از مدت کمی شکسته می شود. این سری بلبرینگ ها در بسیاری از الکتروموتور، گیربکس صنعتی، پمپ ها و... مورد استفاده قرار میگیرند. در برخی از کاربردها نیاز است از بلبرینگ با لقی بالا C3 و C4 استفاده کرد. مهم ترین این کاربردها عبارت اند از:

هنگامی که فشار قابل توجهی روی شفت و/یا محفظه وجود دارد.
هنگامی که یک ناهماهنگی بسیار جزئی بین محفظه بلبرینگ و شفت وجود دارد.
هنگام استفاده در دماهای بالا
به عنوان مثال در کاربردهایی که سرعت حرکت بلبرینگ زیاد می‌باشد، گرمای زیادی تولید می‌شود. این گرما از مسیر خارجی به محفظه و از مسیر داخلی به شفت منتقل می‌شود که این باعث انبساط می شود که فاصله موجود در بلبرینگ را پر می‌کند. اگر در این کاربردها از بلبرینگ‌های C3 استفاده نشود، فضایی برای انبساط وجود ندارد و منجر به خرابی بلبرینگ می‌شود.

کاربرد بلبرینگ های دور بالا
شرایط زمانی که دستگاه در حال کار است مثال فاصله داخلی بهینه بلبرینگ در کد C
انحراف قابل توجه شفت بلبرینگ چرخ نیمه شناور در خودروها C5 یا معادل آن
بخار از طریق میله‌های توخالی یا میله‌های فشاری که در معرض دماهای بالا قرار دارند جریان می‌یابد

قسمت خشک کن ماشین آلات کاغذ؛
غلتک‌های حمل و نقل در کارخانه‌های نورد
موتورهای کششی برای قطار C3,C4
C3
C4
بارهای ضربه‌ای بالا و ارتعاشات یا هر دو رینگ داخلی و خارجی دارای تناسب پرس هستند غربال‌های ارتعاشی
کانکتور هیدرولیک
گیربکس تراکتور
ویبراتور ها C3,C4
C4
C4
رینگ‌های داخلی و خارجی شل گیره‌های نورد برای کارخانه‌های نورد C2 یا مشابه
صدای کم و بدون لرزش موتورهای کوچک با ویژگی‌های خاص C1، C2، CM
تنظیم برای جلوگیری از انحراف قابل توجه شفت دوک اصلی ماشین تراش CC9، CC1
کاربرد انواع کلاس لقی در بلبرینگ ها

در این مقاله در مورد بلبرینگ های دور بالا مطالبی را ارائه کردیم. به طور خلاصه به تمامی بلبرینگ های که دارای پسوند C3,C4,C5 هستند بلبرینگ دور بالا می گویند. معمول ترین و پرکاربردترین نوع بلبرینگ های دور بالا، بلبرینگ های C3 است. دلیل نامگذاری این بلبرینگ ها به بلبرینگ دور بالا این است هنگامی که دور و چرخش یک بلبرینگ از حد معمول بالاتر است باعث ایجاد گرما می‌شود و بلبرینگ‌های با کلاس لقی استاندارد دچار خرابی زودرس می‌شوند. در این مقاله در مورد انواع کلاس های لقی بلبرینگ ها، ویژگی ها و کاربرد آن ها صحبت کردیم. ما در شرکت کالا صنعتی انواع بلبرینگ های دور بالا را یه مشتریان خود با ضمانت اصالت ارائه می دهیم.

کالاصنعتی



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : جمعه 1 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

بلبرینگ شیار عمیق، یکی از انواع یاتاقان های غلتشی می باشد که با توجه به طراحی و ساختارشان، بیشترین کاربرد را در صنعت دارند. این بلبرینگ ها ظاهری ساده و شیاری عمیق دایره ای شکل دارد این شیار ها با ساچمه های درشت و گرد پر میشوند و میتوانند در یک ردیف یا دو ردیف جا بگیرند و به چرخش ادامه دهند. بلبرینگ شیار عمیق در مقایسه با بلبرینگ های شیار سطحی قادر ب تحمل فشار و بار زیاد تری هستند؛ همچنین قابلیت تحمل بار شعاعی زیاد و قابلیت تحمل بار محوری کمتر از محدوده شعاعی را از هر دو طرف را دارند.

خرید بلبرینگ شیار عمیق (راهنمای انتخاب و خرید)
هنگام خرید بلبرینگ شیار عمیق باید بدانید بلبرینگ شما چه بلبرینگی است. راحت ترین روش خرید بلبرینگ دانستن کد بلبرینگ است. تمامی بلبرینگ ها دارای کد خاصی هستند که معمولا روی خود بلبرینگ نوشته می شود. شما با دادن شماره فنی بلبرینگ به فروشنده به راحت ترین روش میتوانید بلبرینگ خود را خریداری کنید. در صورتی که شماره فنی بلبرینگ را ندارید می توانید با اندازه گیری قطر داخلی، خارجی و ارتفاع بلبرینگ خرید خود را انجام دهید. شما میتوانید برای خرید بلبرینگ اطلاعات بلبرینگ را برای کارشناسان فروش ما در کالا صنعتی ارسال کنید تا شما را راهنمایی کنند. باید توجه داشته باشید که هنگام خرید بلبرینگ ممکن است به مشکلاتی برخورد کنید که در ادامه به بررسی دو مورد از اساسی ترین مشکلات مشتریان میپردازیم:

کد فنی بلبرینگ
بلبرینگ های شیار عمیق همگی با عدد 6 شروع می شوند و به این بلبرینگ ها، بلبرینگ های سری شش هزاری نیز گفته می شود. همانطور که گفته شد بلبرینگ شیار عمیق با قفسه های متفاوت و به صورت باز یا آب بندی شده تولید می شود. نوع قفسه و آب بند با پسوند در کد فنی مشخص می شود پس هنگام خرید باید کد فنی به صورت کامل و با تمامی پسوند ها اعلام بیان شود.

برند و اصالت بلبرینگ
مهم ترین نکته و دغدغه اکثر خریداران اصالت بلبرینگ است. متاسفانه در بازار ایران بلبرینگ های تقلبی بسیار زیاد شده است و مشتریان ترس خرید از کالای تقلبی دارند. راه های زیادی هست برای تشخیص بلبرینگ اصل از تقلبی که نیاز به تجربه بسیار بالایی دارد ولی بهترین راه برای خرید بلبرینگ اصل، خرید از فروشنگان معتبر است. ما در کالا صنعتی انواع بلبرینگ ها را با ضمانت اصالت کالا به مشتریان خود ارائه می دهیم.

انواع بلبرینگ شیار عمیق
بلبرینگ شیارعمیق به طور کلی به دو دسته بلبرینگ تک ردیفه و دو ردیفه تقسیم می شود. همانطور که از نام آن ها پیدا است بلبرینگ تک ردیفه دارای یک ردیف عناصر غلتان می باشد در حالی که بلبرینگ دو ردیفه دارای دو ردیف از عناصر غلتان است.

بلبرینگ شیار عمیق تک ردیفه
بلبرینگ شیار عمیق تک ردیفه بدنه فولاد ضد زنگ
بلبرینگ شیار عمیق دو ردیفه
بلبرینگ شیارعمیق به طور کلی به دو دسته بلبرینگ تک ردیفه و دو ردیفه تقسیم می شود. همانطور که از نام آن ها پیدا است بلبرینگ تک ردیفه دارای یک ردیف عناصر غلتان می باشد در حالی که بلبرینگ دو ردیفه دارای دو ردیف از عناصر غلتان است.

بلبرینگ شیار عمیق تک ردیفه
بلبرینگ شیار عمیق تک ردیفه

 

بلبرینگ شیار عمیق تک ردیفه همه کار هستند و بیشترین کاربرد را بین تمامی بلبرینگ ها دارند. این بلبرینگ غیر قابل تفکیک، مناسب برای سرعت های بالا و قوی در عملکرد هستند و به نگهداری کمی نیاز دارند. مسیر شیار های عمیق و انطباق نزدیک بین مسیر شیار ها و توپ ها ، بلبرینگ شیار عمیق را قادر می سازد تا بارهای محوری را در هر دو جهت ، علاوه بر بارهای شعاعی، حتی در سرعت های بالا ، در خود جای دهند. بلبرینگ شیار عمیق تک ردیفه به صورت آب بند شده (فلزی و پلاستیکی) یا باز و با قفسه های متفاوت (فولادی، برنجی، فیبری) تولید می شوند.

قفسه بلبرینگ شیار عمیق تک ردیفه
قفسه بلبرینگ شیار عمیق تک ریدفه

با توجه به طراحی، سری، اندازه و کاربرد، قفسه بلبرینگ شیار عمیق تک ردیفه متفاوت است. قفسه بلبرینگ شیار عمیق تک ردیفه از سه متریال متفاوت فولادی، برنجی و فیبری (پلی آمید) تولید می شوند. هر کدام از این قفسه ها دارای کد اختصاصی هستند که در پسوند بلبرینگ نشان داده شده اند. اگر پسوند بلبرینگ بدون کد قفسه باشند به این معنا است که قفسه بلبرینگ از جنس فولادی است.

بلبرینگ شیار عمیق دو ردیفه
بلبرینگ شیارعمیق دو ردیفه

بلبرینگ شیار عمیق دو ردیفه مانند بلبرینگ های تک ردیفه هستند و در کاربردهایی که بلبرینگ های تک ردیفه نمیتوانند بار وارد شده را تحمل کنند، از این بلبرینگ ها استفاده می شود. این بلبرینگ می تواند بارهای محوری و بارهای شعاعی از هر دو طرف را تحمل کنند. این بلبرینگ ها با قفسه فیبری تولید می شوند.

قفسه بلبرینگ شیار عمیق دو ردیفه
قفسه بلبرینگ شیار عمیق تک ردیفه

بلبرینگ شیار عمیق دو ردیفه تنها با قفسه فیبری تولید می شوند. پسوند قفسه فیبری در کد فنی بلبرینگ TN9 است. باید به این مورد توجه کرد هنگامی که در دماهای بالا استفاده می شود، برخی از روان کننده ها می توانند تأثیر مخربی بر روی قفس بلبرینگ شیار عمیق دو ردیفه که پلی آمید است، داشته باشند.

برندهای بلبرینگ شیار عمیق
بلبرینگ های شیار عمیق توسط کارخانه های مختلفی تولید می شوند که هر کدام دارای کیفیت متفاوتی است. به صورت کلی برند های بلبرینگ شیار عمیق به سه دسته اروپایی، ژاپنی و چینی تقسیم می شوند. بیشترین کیفیت را میان برند های بلبرینگ شیار عمیق، برند های اروپایی دارند و به طبع قیمت آن ها بیشتر است. از برند های مطرح اروپایی می توان به SKF و FAG اشاره کرد. پس از بلبرینگ های اروپایی، برند های ژاپنی کیفیت بالاتری دارند. بلبرینگ های ژاپنی نسبت به قیمتی که دارند، کیفیت مطلوبی را نیز ارائه می دهند. از برند های بلبرینگ شیار عمیق ژاپنی می توان به NACHI، NSK، NTN، KOYO اشاره کرد. در نهایت برای کاربردهایی که سنگین نیستند و به بلبرینگ فشار زیادی وارد نمی شود، بلبرینگ های چینی پیشنهاد می شود. بلبرینگ های چینی مقرون به صرفه هستند و برای کاربردهای سبک بسیار مناسب هستند. از برند های چینی می توان به DKFL و KG اشاره کرد. جهت دسترسی راحت به برندها به اول همین صحفه مراجعه کنید.

قیمت بلبرینگ شیار عمیق
قیمت بلبرینگ شیار عمیق به چندین عامل بستگی دارد که از جمله اصلی ترین موارد آن‌ عبارتند از:

ابعاد بلبرینگ: ابعاد بلبرینگ شیار عمیق، از جمله قطر داخلی، قطر خارجی و عرض، مستقیماً بر روی قیمت آن تأثیر می‌گذارد. بلبرینگ‌های بزرگتر و با ابعاد بزرگتر معمولاً قیمت گران‌تری دارند.
کیفیت و نوع بلبرینگ: بلبرینگ‌های با کیفیت بالا و برندهای معتبر معمولا قیمت بالاتری دارند. نوع بلبرینگ نیز نقشی در قیمت آن ایفا می‌کند، زیرا برخی از بلبرینگ‌ها برای شرایط و کاربردهای خاص طراحی و ساخته می‌شوند و همچنین می‌توانند دارای ویژگی‌ها و توانایی‌های مختلفی باشند. در نتیجه قیمت بلبرینگ شیار عمیق بالاتر میرود.
ظرفیت باربری: بلبرینگ‌هایی که قادر به تحمل بارهای سنگین‌تر هستند و برای کاربردهای صنعتی و سنگین طراحی شده‌اند، معمولاً قیمت بیشتری دارند.
متریال: نوع مواد استفاده شده در ساخت بلبرینگ نقشی در قیمت آن دارد. بلبرینگ‌های ساخته شده با مواد با کیفیت و مقاوم معمولاً گران‌تر هستند.
کارکرد بلبرینگ شیار عمیق
بلبرینگ شیار عمیق همانطور که گفته شد از دو رینگ داخلی و خارجی، قفسه و عناصر غلتان تشکیل شده است. کارکرد بلبرینگ شیار عمیق به گونه ای است که رینگ داخلی به شفت و رینگ خارجی به بدنه دستگاه متصل می شود. با چرخش شفت، عناصر غلتان نیز میچرخند و باعث انتقال حرکت دوار با کمترین اصطکاک می شود. در برخی از کاربردها، کارکرد بلبرینگ شیار عمیق نیازمند این است که بلبرینگ متناسب با محیط باشد. به عنوان مثال در محیط های با گرد و غبار و مرطوب باید از بلبرینگ شیار عمیق با آب بند پلاستیکی استفاده کرد تا از ورود گرد و غبار و رطوبت به داخل بلبرینگ و آسیب رساندن به اجزا آن جلوگیری شود.

مشخصات فنی بلبرینگ شیار عمیق
بلبرینگ های شیار عمیق همانطور که اشاره شد پرکاربردترین انواع یاتاقان های غلتشی هستند. بلبرینگ ها و رولبرینگ ها هر کدام دارای مشخصات و ویژگی های خاصی هستند. مشخصات بلبرینگ شیار عمیق به دلیل طراحی ساده، عملکرد مناسب و غیر قابل تفکیک، منجصر به فرد است. برخی از مشخصات بلبرینگ شیار عمیق عبارت اند از:

هم به صورت تک ردیفه و هم به صورت دو ردیفه تولید می شود.
کارکرد نرم
کیفیت بالا
تحمل سرعت های بالا
تحمل بارهای محوری و شعاعی از هر دو طرف
بلبرینگ شیار عمیق یکی از پر مصرف ترین بلبرینگ های موجود در صنایع
تحمل بار محوری و شعاعی
طراحی و تولید شیار و ساچمه به طور دقیق و تطابق کامل در حین کار
کاسه نمدهای فلزی یا پلاستیکی
مزایای بلبرینگ شیار عمیق
همانطور که گفته شد، بلبرینگ های شیار عمیق بیشترین کاربرد را دارند. همچنین این بلبرینگ ها مزیت های زیادی دارند که باعث شده تا این اندازه مورد استفاده قرار بگیرند. در ادامه به برخی از مزیت های بلبرینگ شیار عمیق اشاره شده است:

عمر طولانی
نیاز به روانکاری کم
قطعه ای ساده با قیمت اقتصادی
اصطکاک کم
عملکرد بدون صدا
ظرفیت تحمل بار محوری و شعاعی زیاد
کمپرسورها
توربین ها
همانطور که گفته شد کاربرد بلبرینگ شیار عمیق برای کاهش اصطکاک در شفت های دوار است که در تمامی دستگاه های گفته شده، بلبرینگ شیار عمیق کاربرد دارد.

معایب بلبرینگ شیار عمیق
بلبرینگ شیار عمیق در کنار مزایای متعددی که دارد، نسبت به سایر بلبرینگ ها، دارای معایبی نیز هست. برخی از معایت بلبرینگ شیار عمیق عبارت اند از:

فضای بیشتری اشغال می کند.
تحمل ضعیف بارهای ضربه ای
عدم تحمل بارهای محوری از هر دو طرف
صدای بیشتر نسبت به بلبرینگ های شیار عمیق
اجزای بلبرینگ شیار عمیق
بلبرینگ های شیار عمیق به طور کلی از چندین قطعه تشکیل شده اند. این قطعات شامل رینگ داخلی، رینگ خارجی، عناصر غلتان، قفسه و آب بند هستند. رینگ داخلی، رینگ خارجی و عناصر غلتان در تمامی بلبرینگ های شیار عمیق یکی است ولی نوع قفسه و آب بند با توجه به نوع بلبرینگ متفاوت می باشد. در تصویر زیر اجزا بلبرینگ شیار عمیق را مشاهده می کنید.

اجزای بلبرینگ شیار عمیق

ساچمه
رینگ داخلی
رینگ خارجی
قفسه
آب بند (بعضی بلبرینگ ها دارای سیل یا آب بند هستند.)
کاربرد بلبرینگ شیار عمیق
بلبرینگ های شیار عمیق پرمصرف ترین نوع بلبرینگ هستند و برای بسیاری از صنایع مختلف مناسب هستند. مطابق با این تطبیق پذیری در بسیاری از کاربرد های مختلف، آنها در طیف گسترده ای از طرح ها، انواع و اندازه ها در دسترس هستند. در اینجا نمونه ‌هایی از کاربرد هایی که در آنها می‌توان از بلبرینگ‌ های شیار عمیق استفاده کرد، آورده شده است:

موتورهای الکتریکی و ژنراتورها
کشاورزی
جابجایی مواد
گیربکس های صنعتی
پمپ های صنعتی
فن و هواکش های صنعتی
دو و سه چرخ
ماشین ها و کامیون های سبک

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/1015/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%85-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%B7/%D8%A8%D9%84%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D9%86%DA%AF/%D8%A8%D9%84%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D8%B4%DB%8C%D8%A7%D8%B1-%D8%B9%D9%85%DB%8C%D9%82



:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : جمعه 1 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

قطعاً انتخاب گیربکس مناسب به عوامل متعددی از جمله گشتاور مورد نیاز، نسبت تبدیل سرعت، شرایط کارکرد و کاربرد مورد نظر بستگی دارد؛ به همین علت تولید کنندگان این محصولات، طیف وسیعی از گیربکس ها را برای برآورده نمودن هر خواسته و نیاز صنعتی طراحی و تولید می کنند. در این مقاله به یررسی انواع گیربکس های صنعتی، کاربردها، مشخصات و ویژگی های هر یک پرداخته و در پایان نکاتی در خصوص انتخاب و نحوه استفاده از آن ها بیان می کنیم؛ همچنین خلاصه مطالب این مقاله را می توانید در پادکست زیر بشنوید. گیربکس صنعتی وسیله ای مکانیکی است که برای انتقال نیرو و گشتاور از محور چرخان یک دستگاه (معمولاً الکتروموتور) به سایر قطعات که به محور دیگر گیربکس متصل هستند، استفاده می شود و نقش بسیار مهمی در ماشین آلات صنعتی ایفا می نمایند. وظیفه اصلی یک گیربکس صنعتی، کاهش یا افزایش سرعت و گشتاور ورودی است و به دو دسته گیربکس صنعتی کاهنده و افزاینده تقسیم بندی می شوند؛ در گیربکس صنعتی کاهنده دور ورودی موتور با نسبت مشخصی کاهش داده می شود و در نتیجه گشتاور در محور خروجی افزایش می یابد و در گیربکس های افزاینده این فرآیند عکس گیربکس های کاهنده است. گیربکس های کاهنده رایج تر از گیربکس های افزاینده بوده و در صنایع بیشتری مورد استفاده قرار می گیرند.

قیمت گیربکس صنعتی
قیمت گیربکس صنعتی با توجه به مواردی مانند نوع گیربکس، مشخصات فنی آن، ابعاد و ظرفیت گشتاور گیربکس، برند تولید کننده و مواد اولیه به کار رفته در آن تغییر می کند. بدیهی است، انواع گیربکس صنعتی بزرگ یا اصطلاحاً سنگین، قیمت بالاتری نسبت به گیربکس صنعتی کوچک دارند. همچنین محصولات برندهای معتبر تولید کننده گیربکس که اغلب شامل تولید کنندگان گیربکس اروپایی می شود، قیمت بیشتری نسبت به گیربکس چینی یا ایرانی دارند. از این موارد که بگذریم، قیمت گیربکس صنعتی بر حسب نوع دنده های آن نیز تغییر می کند. گیربکس های هلیکال و خورشیدی راندمان بالاتری نسبت به گیربکس حلزونی دارند، بنابراین قیمت این گیربکس ها نیز بیشتر خواهد بود. همچنین معمولا قیمت گیربکس صنعتی کوچک از گیربکس هایی که ابعاد بزرگتری دارند کمتر خواهد بود. برای آگاهی از قیمت گیربکس صنعتی با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

انواع گیربکس صنعتی

خرید گیربکس صنعتی
وقتی صحبت از خرید گیربکس صنعتی می شود فاکتورهای مختلفی را باید در نظر گرفت تا بهترین گیربکس صنعتی را متناسب با نیاز خود انتخاب نمایید. از آن جایی که وظیفه اصلی گیربکس انتقال نیرو و گشتاور الکتروموتور است، ابتدا باید ویژگی ها و مشخصاتی که مرتبط با موتور هستند را بررسی کرد. از جمله این ویژگی ها می توان به:

سایز گیربکس
توان و سرعت ورودی گیربکس
نسبت دنده
دور خروجی گیربکس
نحوه اتصال گیربکس به موتور (کوپل مستقیم، کوپلینگ، کلاچ، تسمه و پولی، فلنج و ...)
آرایش محورها
همچنین پیش از خرید گیربکس صنعتی باید نیازهای مورد انتظار از گیربکس و همچنین شرایط محیط کار آن را به دقت سنجیده و با مشخصات گیربکس انطباق دهید. از جمله این ویژگی های می توان به موارد زیر اشاره نمود:

بار محوری و شعاعی قابل تحمل گیربکس
طریقه نصب گیربکس صنعتی
ابعاد و وزن گیربکس
مدت زمان کارکرد مداوم گیربکس صنعتی
دمای محیط کار و شرایط آب و هوایی
الزامات تعمیر و نگهداری مانند روغنکاری و ...
با بررسی این موارد، می توانید با دید کامل تر و بهتری به انتخاب گیربکس صنعتی بپردازید ولی با این حال، پیشنهاد می کنیم قبل از اقدام به خرید گیربکس صنعتی با یک کارشناس در این زمینه مشورت نمایید تا تمامی موارد مورد نیاز را بررسی نمایید. اما یکی از مهم ترین معیارهای هر فردی برای خرید گیربکس صنعتی، قیمت محصول است؛ به همین علت در بخش بعدی به مقایسه هزینه و قیمت انواع گیربکس ها می پردازیم.

فروش گیربکس صنعتی
بیشتر تولید کنندگان گیربکس صنعتی، برای رفاه بیشتر مشتریان، خدماتی مانند گارانتی تعویض، تعمیر یا تأمین قطعات در نظر گرفته اند اما شرط استفاده از این خدمات این است که گیربکس از نماینده فروش گیربکس صنعتی خریداری شده باشد. خوشبختانه وبسایت کالا صنعتی موفق به کسب نمایندگی رسمی یا عاملیت فروش اکثر برندهای معتبر ایرانی و خارجی شده است و آماده فروش گیربکس صنعتی در انواع مختلف و برندهای معتبر بازار به شما عزیزان می باشد. همچنین کارشناسان فروش این وبسایت در هر مرحله از انتخاب، خرید، نصب، راه اندازی، تعمیر و نگهداری گیربکس صنعتی همراه شما عزیزان هستند و می توانید از مشاوره تخصصی رایگان این مجموعه بهره مند شوید.

انواع گیربکس صنعتی
گیربکس های صنعتی از اجزای مختلفی تشکیل شده اند که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم. اما مهم ترین قسمت یک گیربکس صنعتی، چرخ دنده های آن است؛ اصلی ترین روش دسته بندی گیربکس ها، بر اساس نوع دنده های آن ها بوده و بر این اساس تمام مشخصات فنی گیربکس مانند نسبت دنده، گشتاور، سرعت، تحمل بار، راندمان و حتی میزان صدا و لرزش آن ها در حین کار نیز تغییر می کند. کلی ترین دسته بندی گیربکس های صنعتی به صورت زیر می باشد:

گیربکس افزاینده

این گیربکس ها همانطور که از نام آن پیداست، دور ورودی به گیربکس را افزایش می دهد. از گیربکس افزاینده در صنایع نیروگاهی، پالایشگاهی مثل توربین باد استفاده زیادی می شود. گیربکس افزاینده عموما به صورت سفارشی ساخته می شود و به صورت موجودی در انبار موجود نمی باشد.

گیربکس کاهنده

این نوع گیربکس ها که در بسیاری از صنایع کوچک و بزرگ و حتی دستگاه های خانگی کاربرد دارد، با کاهش دور ورودی به گیربکس و تحویل آن در قسمت خروجی باعث افزایش گشتاور شده و تجهیز مصرف کننده را به چرخش در می آورد. گیربکس صنعتی کاهنده بسیار پر مصرف بوده و سهم بزرگی از تولیدات کارخانجات گیربکس سازی را به خود اختصاص داده است. با توجه به اهمیت و گستره وسیع استفاده گیربکس صنعتی کاهنده به معرفی انواع گیربکس کاهنده می پردازیم.

انواع گیربکس صنعتی کاهنده :

گیربکس حلزونی
گیربکس هلیکال
گیربکس خورشیدی
گیربکس سایکلو
گیربکس حلزونی
گیربکس حلزونی بر خلاف گیربکس های قبلی از یک ماردون و یک چرخ دنده حلزونی استفاده می نماید اصلی ترین مزایای این گیربکس صنعتی اندازه کوچک، عدم برگشت پذیری و نصب در جهت های مختلف است اما با این وجود، این گیربکس ها معایبی نیز دارند، از جمله راندمان پایین تر، اصطکاک و اتلاف انرژی بیشتر و سایش بیشتر دنده ها و عمر کاری پایین تری نسبت به سایر گیربکس های صنعتی دارد. گیربکس حلزونی از یک دنده ماردون فولادی به عنوان ورودی و یک دنده حلزونی برنجی (آلیاژ فسفر-برنز) که شافت خروجی به آن متصل می شود، تشکیل شده و جهت انتقال قدرت را 90 درجه تغییر می دهد. این گیربکس ها به گیربکس 90 درجه نیز شناخته می شود.

گیربکس هلیکال
گیربکس هلیکال از دو یا چند چرخ دنده هلیکال تشکیل شده است؛ دندانه های این چرخ دنده ها به صورت زاویه دار با محور اصلی چرخ دنده بریده شده و شکل مارپیچ دارند. طراحی خاص این دنده ها امکان انتقال کارآمد و نرم تر نیرو و همچنین کاهش صدا و لرزش این گیربکس صنعتی را در مقایسه با سایر دنده ها فراهم می نماید.
از جمله مزایای گیربکس هلیکال می توان به راندمان بالا، اتلاف انرژی کم تر، صدا و لرزش کم تر و همچنین افزایش ظرفیت بار و گشتاور اشاره نمود. گیربکس های هلیکال، خود به چند دسته تقسیم می شوند که مهم ترین آن ها عبارتند از:

گیربکس هلیکال شافت مستقیم : محور ورودی و خروجی گیربکس در یک راستا قرار دارد.
گیربکس بول هلیکال یا کرانویل پینیون : از دنده های مخروطی BEVEL ساخته می شود و تغییر زاویه 90 درجه در جهت خروجی نسبت به جهت ورودی ایجاد می کند.
گیربکس هلیکال آویز یا شافت موازی: محور ورودی و خروجی به صورت موازی با هم قرار دارد.
گیربکس هلیکال سه یا چهار محور یا گیربکس قورباغه ای
هلیکال شافت موازی و شافت متعامد: معمولا گیربکس های هلیکال سنگین کار که بعضا تحت عنوان گیربکس صنعتی شناخته می شود، با نام شافت موازی و شافت متعامد (بستگی به جهت خروجی گیربکس دارد) بین صنعتگران نامیده می شود.
برای اطلاعات بیشتر در خصوص مشخصات این گیربکس ها و دریافت لیست قیمت گیربکس هلیکال از منوی وبسایت کالا صنعتی، گیربکس مدنظر را انتخاب نمایید و یا با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

گیربکس هلیکال یکی از انواع گیربکس صنعتی

گیربکس خورشیدی
چرخ دنده های گیربکس خورشیدی با پیکربندی مخصوصی درون این گیربکس قرار گرفته اند و نسبت های سرعت و گشتاور خاصی را ارائه می دهند. با توجه به طراحی خاص دنده ها و نحوه قرار گرفتن آن ها در این گیربکس صنعتی، امکان دستیابی به گشتاور خروجی بالا در یک طراحی فشرده وجود دارد. همچنین با تغییر تعداد یا اندازه دندانه ها می توان به نسبت های مختلف سرعت دست یافت که انعطاف پذیری گیربکس خورشیدی را برای کاربردهای مختلف صنعتی که نیاز به دقت بالایی دارند، بیشتر می کند. برای اطلاع از قیمت گیربکس خورشیدی با کارشناسان ما در تماس باشید.

گیربکس خورشیدی

گیربکس سایکلو
این نوع گیربکس که عمر اختراع بسیار کمتری نسبت به سایر انواع گیربکس صنعتی دارد، فاقد هرگونه چرخ دنده بوده و با یک مکانیزم انعطاف پذیر و خارج از مرکز (Eccentric and Flexible) کار می کند. شوک پذیری بسیار بالا مهمترین ویژگی طراحی گیربکس سایکلو بوده و باعث شده برای مصارف با شوگ ناگهانی بالا مثل دستگاه های حفاری مناسب باشد.

اجزای گیربکس صنعتی
در بیشتر مواقع گیربکس های صنعتی دارای قطعات و اجزای یکسانی هستند. برخی از قطعات متناسب با کاربری و نوع صنعت می تواند متغیر باشد. نوع نیروهای ورودی و خروجی گیربکس یکی از موارد تعیین کننده در نوع اجزا و قطعات داخلی گیربکس است.

بلبرینگ: یکی از اجزا اصلی هر گیربکسی بلبرینگ های متصل به آن است. متناسب با نیاز گیربکس می توان از بلبرینگ یا رولبرینگ استفاده کرد. بلبرینگ ها در دو سمت ورودی و خروجی گیربکس قرار می گیرند و موجب انتقال هر چه بهتر نیروها می شوند.
شفت های ورودی و خروجی: شفت ها یا محورهای ورودی و خروجی یکی دیگر از اصلی ترین قطعات داخل گیربکس است. شفت های ورودی گیربکس وظیفه انتقال نیرو و توان را به چرخ دنده ها دارند. این نیرو و توان از چرخ دنده ها به سمت شفت خروجی منتقل می شود.
پوسته گیربکس: پوسته بیرونی گیربکس معمولا طوری طراحی می شوند که در برابر ضربات و ارتعاشات مقاومت خوبی نشان می دهند. این تجهیزات معمولا از جنس چدن است. تمامی تجهیزات داخلی گیربکس در درون پوسته گیربکس قرار دارند.
کاسه نمد: کاسه نمد ها از جمله قطعات داخلی گیربکس ها است که وظیفه محافظت از گیربکس در برابر عوامل خارجی مانند گرد و خاک و رطوبت را دارند. کاسه نمد ها هم متناسب با نوع گیربکس و شرایط محیطی در جنس های مختلفی نصب می شود.
چرخ دنده ها: اثر گذارترین و مهمترین قطعات داخلی گیربکس ها چرخ دنده ها است. چرخ دنده های مختلفی قابلیت نصب بر روی گیربکس ها را دارند. دندانه های چرخ دنده می تواند به صورت مستقیم یا مارپیچ قرار بگیرد. به عنوان مثال چرخ دنده های مارپیچ سطح تماس بیشتری را در هنگام چرخش ایجاد می کنند که می تواند باعث افزایش بازدهی و عملکرد نرم تر چرخ دنده نسبت به چرخ دنده های دندانه صاف شود.

کالاصنعتی

 



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : جمعه 1 تير 1403 | نظرات ()