نوشته شده توسط : کوروش فنایی

قبل از پرداختن به موضوع زمان تعویض ستاره مثلث بد نیست با سربندی های ستاره و مثلث آشنا شویم. الکتروموتور های سه فاز از سه کلاف (سیم پیچ) تشکیل شده اند که دو سر هر کلاف از تخته کلم یا محل قرارگیری ترمینال های موتور برای اتصال به برق سه فاز بیرون آمده اند؛ پس در نتیجه هر موتور سه فاز دارای شش ترمینال هست که با نام های U1,V1,W1,U2,V2,W2 نام گذاری می شوند.

مشخص است که هر یک از ترمینال های هم نام، سر و ته یک کلاف هستند، به عنوان مثال U1 و U2 سر و ته یک سیم پیچ در موتور است و به همین صورت برای دیگر ترمینال ها داریم. در صورت مشخص نبودن نام ترمینال های موتور میتوانید از مولتی متر هم استفاده کنید.

روش اتصال ستاره مثلث بسته به نوع موتور و نیازهای سیستم، انتخاب می‌شود.معمولا با توجه به نوع بار و گشتاور حرکتی مورد نیاز، الکتروموتورها با اتصال ستاره راه اندازی شده و بدنبال آن جهت افزایش گشتاور به حالت مثلث سوئیچ میشوند. برای اتصال و راه اندازی موتور کافی است ترمینال های U1,V1,W1 را به ترتیب به فاز اول، دوم و سوم وصل کرده و سه سر دیگر را به صورت شکل های زیر وصل کنید تا اتصال ستاره یا مثلث شکل گیرد.

ستاره و مثلث

با توجه به شکل بالا اگر سه سر U2,V2,W2 و یا U1,V1,W1 را اتصال کوتاه کنیم سربندی ستاره و اگر انتهای هر کلاف را به ابتدای کلاف بعدی وصل کنید سربندی مثلث می شود.

سربندی ستاره و مثلث در الکتروموتور

محاسبه جریان موتور در حالت ستاره مثلث
اتصال ستاره و اتصال مثلث دو روش سیم بندی موتور در سیستم سه فاز است. در اتصال ستاره، ولتاژ خط برابر با ۳√ برابر ولتاژ فاز است و جریان خط و جریان فاز با هم برابرند. اما در اتصال مثلث، ولتاژ خط برابر با ولتاژ فاز است و جریان خط ۳√ برابر جریان فاز است. اگر امپدانس هسته را برابر Z در نظر بگیریم، جریان فاز در اتصال ستاره ۳۳ درصد جریان فاز در اتصال مثلث است. بنابراین، با اتصال ستاره، موتور با جریان کمتری راه اندازی می شود و گشتاور راه اندازی موتور نیز کاهش می یابد.

برای محاسبه جریان موتور در حالت مثلث، از رابطه زیر استفاده می‌کنیم:

I_line = √3 * I_phase

در این رابطه، I_line نشان دهنده جریان خط است و I_phase نشان دهنده جریان فاز است. بنابراین، در حالت مثلث، جریان موتور برابر با جریان فاز ضربدر جذر سه خواهد بود.

طریقه نصب تایمر ستاره مثلث
استفاده از روش مدار ستاره مثلث با تایمر از پرکاربرد ترین روش ها برای محدود کردن جریان راه اندازی است. در این روش با گذشت زمان مشخصی از تایمر که باید روی آن تنظیم کنید سربندی الکتروموتور از حالت ستاره به مثلث تغییر کرده و مشکلات ذکر شده جلوگیری می کند. در شکل زیر طریقه نصب تایمر ستاره مثلث آمده است.

طریقه نصب تایمر ستاره مثلث

در ادامه ی این مقاله قصد داریم زمان تغییر سربندی ستاره به مثلث را تعیین کنیم.

مراحل سربندی از ستاره به مثلث
برای اینکه سر بندی ها از ستاره به مثلث برود لازم است تا سه مرحله طی شود که این مراحل به صورت زیر است:

منبع تغذیه به طور کامل قطع شود.
اتصالات ترمینال های کلاف موتور به حالت مثلث بسته شود.
مجددا منبع تغذیه وصل گردد.
مشخص است که انجام این مراحل در عمل امکان پذیر نمی باشد و باید تغییر سربندی از ستاره به مثلث در کسری از ثانیه و اتومات انجام گیرد. به همین دلیل برای اینکه بتوانیم این سر بندی ها را تغییر دهیم نیاز به سه عدد کنتاکتور داریم و برای اینکه مشخص کنیم پس از چه مدت زمانی سربندی ها از ستاره به مثلث تغییر پیدا کند نیاز به یک تایمر خواهیم داشت.

شکل زیر، نقشه مدار قدرت ستاره مثلث با استفاده از سه کنتاکتور است که در آن KM1 کنتاکتور اصلی، KM2 کنتاکتور ستاره و KM3 کنتاکتور مثلث می باشد.

سه فاز به کنتاکتور اول و از خروجی آن به U1,V1,W1 وصل می شود.
کنتاکتور دوم در ورودیشان به اتصال کوتاه می شود و خروجی آن به U2,V2,W2 متصل می گردد.
کنتاکتور سوم که به کنتاکتور مثلث معروف است ورودی آن به سه فاز و در خروجی به U2,V2,W2 وصل می گردد.

منبع: https://www.kalasanati.com/اخبار-و-مقالات/مقالات-برق-صنعتی-و-اتوماسیون/1657/مشخص-کردن-زمان-ستاره-مثلث

 



:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

یکی از نکات بسیار مهم در خرید این وسیله از طریق وب سایت ها این است که افراد می بایستی خدمات پس از فروش و مدت زمان گارانتی آن ها را بررسی کنند و از آن ها اطمینان کامل حاصل فرمایند. علاوه بر این می توان گفت، امروزه خرید اینترنتی گیربکس VF/FC فلنچ دار شاکرین اصفهان به دلیل صرف وقت کمتر و هزینه ارزان تر، هواداران بسیاری دارد؛ چرا که افراد می توانند هنگام خراب شدن این وسایل به صورت اینترنتی از خدمات تعمیرکاران آن ها بهره مند شوند. لذا افراد می توانند برای خرید این وسیله علاوه بر در نظر گرفتن بودجه خود و فضای مورد استفاده از این وسیله، معیار های آن را که در چه سطحی می باشند در نظر بگیرند و این وسیله را با برترین کیفیت و برند و متناسب با فضای مورد نیاز خود را خریداری کنند و از خدمات پس از فروش آن ها به خوبی بهره مند شوند. برای خرید گیربکس صنعتی با متخصصین ما در ارتباط باشید.

چنانچه گیربکس های حلزونی سری VF به صورت مداوم کار می کنند ، توصیه می شود که با کارشناسان ما در فروشگاه کالا صنعتی در تماس باشید و کلیه جزئیات کاربرد را اعلام کنید. از طرفی هم مطالبی را در مورد قیمت و خرید گیربکس شاکرین اصفهان، نحوه دریافت کاتالوگ گیربکس حلزونی فلنچ دار شاکرین سری VF/FC ، فروش گیربکس حلزونی سری VF/FC شاکرین و الکترو گیربکس حلزونی فلنچ دار شاکرین سری VF/FC ارائه می دهیم.

دسته بندی گیربکس VF شاکرین اصفهان
گیربکس سری VF شاکرین اصفهان به دو دسته تقسیم می شود که در زیر می توان با آنها آشنا شوید:

گیربکس نرمال یا پایه دار VF
گیربکس فلنچ دار VF/FC
محصولات پیشنهادی: خرید گیربکس MVF شاکرین
انواع گیربکس سری VF شاکرین
گیربکس حلزونی شاکرین اصفهان سری VF در 4 تیپ تولید و عرضه میشود از جمله :

گیربکس سری VF
گیربکس سری MVF
گیربکس سری VF/VF
گیربکس سری MVF/VF
گیربکس های تیپ 210 و 250 را پراکنده و موجب کاهش استهلاک و بالا بردن طول عمر سیستم می شود. جهت جا به جایی گیربکس ها و موتور گیربکس های 110 تا 185 پیچ های حلقوی تعبیه شده است.

گیربکس وی اف شاکرین اصفهان

گیربکس حلزونی شاکرین سری VF

مشخصات گیربکس VF شاکرین اصفهان
گیربکس شاکرین اصفهان سری VF جزء دسته گیربکس حلزونی هست. گیربکس های حلزونی سری VF دارای محور حلزونی از جنس فولاد آلیاژی بوده و سخت کاری شده تا بازدهی بهتری به وجود آورد. چرخ حلزون این گیربکس از جنس برنز ریخته گری و جنس پوسته برای مدل های 62 تا 250 از چدن سخت کاری شده و برای مدل های 30 تا 49 از آلومینیوم هست.

محصولات پیشنهادی: فروش گیربکس ایرانی
گیربکس VF/FC فلنچ دار شاکرین اصفهان
یکی از پر کاربرد ترین و پر مصرف ترین نوع گیربکس ها، گیربکس VF/FC فلنچ دار شاکرین اصفهان است که با توجه به مشخصات فنی و بسیار خوبی که دارد، طرفداران بسیاری پیدا کرده است. لذا این مشخصات فنی بسیار خوب باعث ترغیب افراد و مشتریان برای خرید آن ها شده است. قدرت موتور این وسیله به گونه ای است که با کوچک و بزرگ شدن سایز آن تغییر می کند؛ یعنی موتور این وسیله با توجه به ابعاد و اندازه ای که دارد، قابلیت های مختلفی از خود به جای می گذارد.

مشخصات فنی گیربکس فلنچ دار شاکرین سری VF/FC
مشخصات فنی الکترو گیربکس حلزونی فلنچ دار شاکرین سری VF/FC به شرح زیر است :

مدل این گیربکس، VF/FC نرمال است.
اندازه و سایز آن ۶۲ است.
این گیربکس صنعتی از نوع حلزونی است.
چرخ دنده ها و پوسته این وسیله ترکیبی از جنس فولاد و آلومینیوم است.
گیربکس فلنچ دار شاکرین دارای چرخ دنده هایی برای کنترل حرکت موتور است که با کمک وسایل مشابه کنار یکدیگر قرار گرفته اند.
مزایا و ویژگی های گیربکس VF/FC فلنچ دار شاکرین
امروزه این مدل گیربکس با هدف انجام فعالیت های صنعتی از جمله صنایع مواد غذایی، صنایع سیمان، بسته بندی مواد و انتقال آن ها و ... طراحی و تولید شده است. لذا می توان گفت نقش این وسیله در صنایع، باعث محبوبیت بیشتر آن نزد مشتریان و کاربران شده است. از گیربکس حلزونی فلنچ دار، اکثرا برای دستیابی به هدف هایی نظیر: گشتاور و نیروی پایین، سرعت کمتر، گشتاور مشخص در سرعت های پایین و بالا و ... استفاده می کنند. به همین منظور افراد باید هنگام خرید این گیربکس ها، علاوه بر توجه به فعالیت های خود، محدودیت های آن را هم در نظر بگیرند و آن را متناسب با کار خود تهیه کنند. مسلما افراد به دلیل اینکه این نوع گیربکس دارای قدرت بسیار بالا است، می توانند نیروی بسیار بالایی را در اختیار بگیرند. ویژگی های مهم گیربکس VF/FC فلنچ دار شاکرین عبارت اند از:

عمر مفید و طولانی در صورت نگهداری صحیح از آن
قدرت و نیروی گشتاور بسیار بالا
این وسیله به دلیل تنوع در ابعاد و سایز فضای کمتری را اشغال می کند.
داشتن ساختار ساده و قدرت موتور بسیار بالا
روش تعمیر و نگهداری بسیار آسان
این وسیله حین انجام کار هیچ گونه لرزش و سر و صدایی ندارد.
با توجه به مواردی که در بالا اشاره کردیم، از این گیربکس در انجام فعالیت های دیگری نظیر: ماشین آلات تراش کاری، کوره های صنعتی و ... استفاده می کنند. همچنین از خدمات بسیار آن، بهره مند می شوند. یکی دیگر از ویژگی های مهم این نوع گیربکس ها این است که شرکت های تولید کننده از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت در تولید آن ها استفاده می کنند تا مشتریان از تولید شان رضایت کامل داشته باشند. از طرف دیگر واحد های فروش و شرکت های تولید کننده دارای کارشناسانی با تجربه جهت خدمات رسانی به کاربران می باشند و راهنمایی های لازم را در مورد مشخصات این وسیله به آن ها ارائه می دهند. لذا افراد می توانند با کارشناسان واحد های فروش تماس بگیرند و از قیمت گیربکس فلنچ دار VF/FC شاکرین اصفهان استعلام دریافت کنند تا این وسیله با توجه به بودجه خود خریداری کنند.

گیربکس وی اف اف سی شاکرین اصفهان

گیربکس VF/FC فلنچ دار شاکرین

نحوه کار
معمولا برای تمام گیربکس ها به ویژه برای انواع گیربکس VF توصیه می کنیم که توان مورد انتقال را به تدریج بالا ببرید و یا اینکه در ساعت های اولیه کار ، فقط 50 تا 70 درصد را اعمال کنید.

عددی که پس از VF ذکر مشود ، فاصله مرکزی محور حلزونن با مرکز چرخ حلزون گیربکس را نشان می دهد.
گیربکس های حلزونی با محور ورودی یک طرفه ارائه می شود.
گیربکس های حلزونی معمولا با محور خروجی تو خالی ارائه می شوند و طبق در خواست خریدار محورهای خروجی به صورت یک طرفه و دو طرفه قابل ارائه است.

منبع: 



:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

بهیاب صنعت تجارت فردا با نام تجاری کالا صنعتی، یک فروشگاه اینترنتی کالاهای صنعتی است که باهدف تأمین نیاز کارخانه‌های تولیدی، سازندگان دستگاه‌های صنعتی و کسب‌وکارهای مرتبط با صنعت در سراسر کشور تأسیس شده است. بهیاب صنعتی تجارت فردا با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در زمینه تأمین کالاهای صنعتی و با بیش از 50 پرسنل، توانسته اعتماد مشتریان خود را در سراسر کشور جلب کند و به یکی از معتبرترین فروشگاه‌های اینترنتی کالاهای صنعتی در ایران تبدیل شود.

خدماتی که مجموعه بهیاب صنعت تجارت فردا ارائه می‌دهد شامل خریدوفروش انواع الکتروموتور، گیربکس صنعتی، انواع پمپ‌های کشاورزی و صنعتی، اینورتر، موتور ویبره، هواکش صنعتی، دمنده و مکنده‌های صنعتی، تجهیزات ابزاردقیق و … است.

بهیاب صنعت تجارت فردا به‌واسطه شهرت و اعتباری که نزد تأمین‌کننده‌ها دارد با برندهای معروف و معتبر مانند زیمنس، موتوژن تبریز، الکتروژن، شریف اصفهان، سهند، پمپ لئو، منتظری، پنتاکس و … همکاری دارد و توانسته نمایندگی انحصاری این کالاها را به عهده بگیرد. از ویژگی‌های شاخص و مهم بهیاب صنعت تجارت فردا می‌توان به همکاری با کارشناسان فروش متخصص با تحصیلات دانشگاهی مرتبط در زمینه صنعت دانست که هدف اصلی این است که بتواند با ارائه مشاوره تخصصی به مشتریان آن‌ها را در انتخاب و خرید محصول موردنظر یاری کند.

انواع کالاهای موجود در کالاصنعتی

چه کسانی به کالا صنعتی اعتماد کرده‌اند؟
کالا صنعتی به‌واسطه امکاناتی که برای خریداران و همچنین کیفیت بالای ارائه خدمات دارد، توانسته با بسیاری از شرکت‌های مطرح کشور همکاری داشته باشد که می‌توانید با مشتریان کالا صنعتی بیشتر آشنا شوید.

چرا باید به کالا صنعتی اعتماد کرد؟
یکی از مهم‌ترین دغدغه افراد در خرید آنلاین، مشاوره قبل از خرید، پشتیبانی پس از فروش و دریافت کالا است. تیم بهیاب صنعت تجارت فردا باتوجه‌به آشنایی کامل به دغدغه‌های مشتریان توانسته این نیاز را برآورده کند تا بتواند خدمات باکیفیت را به مشتریان ارائه دهد که می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

تنوع محصولات: بهیاب صنعت تجارت فردا طیف گسترده‌ای از کالاهای صنعتی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد که کاربران می‌توانند سبد محصولی خود را تکمیل کنند.
کیفیت محصولات: بهیاب صنعت تجارت فردا محصولات خود را از معتبرترین تأمین‌کنندگان داخلی و خارجی تهیه می‌کند و محصولات باکیفیت و مطابق با استانداردهای روز دنیا را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.
قیمت مناسب: بهیاب صنعت تجارت فردا آخرین فروشگاهی است که از آن بازدید خواهد شد. چرا که به‌واسطه حذف عوامل واسط قیمت محصولات در پایین‌ترین حالت خود وجود دارد.
خدمات پس از فروش: بهیاب صنعت تجارت فردا در صورت بروز هرگونه مشکل در محصولات خریداری شده، با تیم ارتباط با مشتریان، مشکل را دراسرع‌وقت برطرف خواهد کرد.

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%B7/516/%D8%A8%D9%87%DB%8C%D8%A7%D8%A8-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA-%D8%AA%D8%AC%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D9%81%D8%B1%D8%AF%D8%A7

 



:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

5 مورد از نشانه های خرابی الکتروموتورها که نسبت به سایر موارد احتمال وقوع بیشتری دارند، در ادامه بیان می شود:

عدم شروع به کار الکتروموتور
عدم شروع به کار الکتروموتور یا اصطلاحاً اگر موتور راه نیافتد، ممکن است به دلایل مختلفی مانند خرابی منبع تغذیه، آسیب در سیم کشی یا نقص در مکانیزم راه اندازی موتور باشد. در صورت بروز این مشکل حتماً موارد زیر را در عیب یابی الکتروموتور مورد بررسی قرار دهید:

اتصالات برق (احتمال قطعی اتصالات)
وضعیت یاتاقان ها (احتمال مالیده شدن روتور به استاتور)
فیوز یا کلید خودکار (احتمال قطعی)
خازن (ممکن است خازن مناسب توان الکتروموتور نباشد)
داغ شدن موتور و یاتاقان ها تحت بار
داغ شدن موتور و یاتاقان

داغ شدن موتور و یاتاقان ها تحت بار یکی از مشکلات رایج در انواع الکتروموتور تکفاز و سه فاز است و در اثر عواملی مانند اعمال بار بیش از حد روی موتور، خرابی عایق های حرارتی و یا نقص در سیستم خنک کننده الکتروموتور به وجود می آید. گرمای بیش از حد موتور می تواند منجر به آسیب دیدگی آن و یا خطر آتش سوزی گردد، بنابراین باید فوراً علت آن شناسایی و اقدامات لازم برای عیب یابی الکتروموتور صورت گیرد. وقتی حرارت موتور تحت بار افزایش می یابد، باید موازی یا سری بودن دو نیمه فاز اصلی را در ولتاژ 110 و 220 ولت چک کنید؛ در بیشتر مواقع اتصال غلط و سربندی اشتباه، موجب داغ شدن و آسیب دیدگی دینام می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سربندی الکتروموتور، پیشنهاد می کنیم مقاله آزمایش سیم پیچ و سربندی الکتروموتور تک فاز را مطالعه فرمایید.

به طور کلی باید الکتروموتور را متناسب با ظرفیت مورد نیاز انتخاب نمود؛ حال اگر موتور متناسب با توان مد نظر است می توانید با بررسی موارد زیر حرارت غیر معمول الکتروموتور را ریشه یابی کنید:

مناسب بودن دمای محیط و تهویه اطراف آن
تمیز بودن پوسته الکتروموتور برای انتقال حرارت؛ در این راستا مقاله ملاحظات مربوط به تمیز کردن و شستشوی الکتروموتور را بخوانید.
بررسی سیستم خنک کننده الکتروموتور
میزان جریان راه اندازی و وضعیت تجهیزات اضافه بار
بررسی عیوب، عدم تراز بودن، سایش فن یا روتور، خمیدگی شفت، آسیب دیدگی یاتاقان ها و ... که باعث افزایش اصطکاک و در نتیجه افزایش دمای کارکرد سیستم می شوند.
ولتاژ فازها و تقارن آن ها
وضعیت استاتور
بررسی عیوب الکتروموتور

لرزش بیش از حد موتور
لرزش بیش از حد موتور نشانه ناهماهنگی اجزای آن و یا اعمال بار نامتعادل به دینام است؛ علاوه بر این ممکن است نشانه ای از فرسودگی یاتاقان ها یا شل بودن پیچ و مهره های نصب الکتروموتور باشد. برای جلوگیری از آسیب بیشتر به موتور و تجهیزات مرتبط با آن باید فوراً به این مشکل نیز رسیدگی شود.

شتاب گیری کند الکتروموتور
اگر با شتاب گیری کند الکتروموتور مواجه هستید و یا به طور کلی موتور کار نمی کند، می توانید بر اساس فلوچارت زیر به عیب یابی الکتروموتور پرداخته و قسمت های مختلف آن را بررسی نمایید.

سوالات عدم راه افتادن الکتروموتور

صدای غیر معمول موتور و یاتاقان ها در هنگام کار
انواع بیرینگ ها

در صورتی که متوجه صدای غیر معمول موتور و یاتاقان ها در هنگام کار مانند صدای ساییدن، جیغ یا خراش یا کوبیدن شدید، به احتمال زیاد یاتاقان های موتور دچار مشکل شده اند. هنگامی که موتور سر و صدای زیادی تولید می کند می توان مانند حالت قبلی یکسری نکات را به ترتیب بررسی کرد تا منشأ صدا و نویز تشخیص داده شود. بنابراین برای عیب یابی الکتروموتور باید موارد زیر را چک کنید:

تجهیزات انتقال قدرت الکتروموتور مانند تسمه، پولی و کوپلینگ ها را بررسی نموده و در صورت نیاز تعویض کنید.
وضعیت اتصالات و نصب موتور و میزان سفتی پیچ های محل اتصال آن را بررسی نمایید.
تراز بودن الکتروموتور و بررسی وضعیت اتصال موتور و شفت ها
بررسی تماس روتور و استاتور؛ اگر روتور و استاتور با یکدیگر در تماس هستند باید با تعمیر یا تعویض یاتاقان، هم مرکز شوند.)
چک کردن یاتاقان ها و روغنکاری آن ها در صورت نیاز
متقارن بودن ولتاژ فازها و سه فاز کار کردن الکتروموتور
همچنین اگر یاتاقان ها سر و صدای زیادی دارند یا بیش از حد داغ می شوند، باید اقدامات لازم جهت عیب یابی الکتروموتور انجام گیرد؛ از جمله:

نحوه بارگذاری (میزان اضافه بودن بار روی بیرینگ ها بررسی شود) و در صورت اضافه بار، تمهیدات لازم انجام گیرد. (حذف اضافه بار یا استفاده از الکتروموتور مناسب)
نا میزان بودن و خمیدگی شافت ها که باعث ایجاد فشار روی یاتاقان ها می شود را بررسی کنید.

منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1/1843/%D8%B9%DB%8C%D8%A8-%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D8%AA%DA%A9%D9%81%D8%A7%D8%B2-%D9%88-%D8%B3%D9%87-%D9%81%D8%A7%D8%B2

 



:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

قبل از صحبت در مورد کوپلینگ دنده‌ای، ابتدا کوپلینگ را به طور کلی معرفی می‌کنیم. در ساده‌ترین تعریف، کوپلینگ یک انتقال دهنده قدرت است. کوپلینگ ها به عنوان اجزای اتصال بین هر دو شفت عمل می‌کنند. نوع پیچیدگی اتصال، قدرت قابل انتقال و میدان عملیاتی همگی نقش بسزایی در مجموعه نوع کوپلینگ دارند. کوپلینگ های دنده‌ای در دسته کوپلینگ های انعطاف پذیر قرار می‌گیرند و می‌توانند گشتاورهای بسیار بالایی را رله کنند. کوپلینگ وسیله‌ای مکانیکی است که برای اتصال انتهای قطعات یا اجسام مجاور عمل می‌کند. کوپلینگ هایی که به عنوان کوپلینگ های دنده‌ای شناخته می‌شوند، نوعی از کوپلینگ هستند که اغلب در کاربردهایی با گشتاور بالا و قدرت بالا استفاده می‌شوند.

کوپلینگ دنده ای

کوپلینگ دنده ای چیست؟
کوپلینگ دنده ای از پرمصرف ترین نوع کوپلینگ ها می باشند که دو چرخ دنده به وسیله ی خارهای انطباقی به دو انتهای محورهای محرک و متحرک مونتاژ می شود. کوپلینگ های دنده‌ای معمولاً می‌توانند گشتاور بیشتری تحمل کنند، در حالی که اتصالات جهانی لرزش کمتری تولید می‌کنند. کوپلینگ دنده‌ای از دو هاب با دندانه‌های خارجی و داخلی و یک بوش یک یا دو تکه تشکیل شده است. کوپلینگ های دنده‌ای اساساً جزو دسته کوپلینگ های انعطاف پذیر هستند که قادر به انتقال گشتاورهای بسیار بالا هستند. مهندسی دنده نقش اصلی را ایفا می‌کند و از مزایای کوپلینگ دنده استفاده می‌کند. در کاربرد عملی، کوپلینگ یک مجموعه دنده کامل است.
کوپلینگ های دنده‌ای معمولاً می‌توانند گشتاور بیشتری تحمل کنند، در حالی که اتصالات جهانی لرزش کمتری تولید می‌کنند. کوپلینگ دنده‌ای از دو هاب با دندانه‌های خارجی و داخلی و یک بوش با یک یا دو تکه تشکیل شده است. مهندسی دنده نقش اصلی را ایفا می‌کند و از مزایای کوپلینگ دنده استفاده می‌کند. در کاربرد عملی، کوپلینگ یک مجموعه دنده کامل است. کوپلینگ های دنده‌ای دارای قابلیت عدم تراز کلی به اندازه های 0.01-0.02 اینچ به صورت موازی و 2 درجه در زاویه هستند. آن‌ها گاهی اوقات در جفت شفت‌های فاصله ساز برای پر کردن شکاف بین ماشین و محرک استفاده می‌شوند. آن‌ها معمولاً به روان کننده نیاز دارند، اما برخی از آنها برای کار سبک‌تر طراحی شده‌اند و از نایلون‌های بدون روان کننده یا سایر پلیمرها برای بوش مرکزی استفاده می‌کنند.

قیمت کوپلینگ دنده ای
قیمت کوپلینگ دنده ای به پارامترهای متعددی بستگی دارد. اولین پارامتر مهم در قیمت کوپلینگ دنده ای، برند آن است. در ایران کوپلینگ دنده ای هم به صورت وارداتی و هم به صورت ساخت داخل وجود دارد. کوپلینگ وارداتی اغلب با برند فالک عرضه می شوند. قیمت کوپلینگ دنده ای فالک نسبت به کوپلینگ های ساخت داخل بیشتر است و کیفیت بسیار مناسبی نیز دارد. قیمت کوپلینگ دنده ای ساخت ایران به عواملی مانند متریال کوپلینگ و نوع ماشین کاری بستگی دارد. انتخاب متریال بسیار اهمیت دارد زیرا متریال بی کیفیت باعث خرابی زودرس کوپلینگ دنده ای می شود. از دیگر عوامل تاثیر گذار در قیمت کوپلینگ دنده ای همانطور گفته شد نوع ماشین کاری است. بسیاری از سازندگان ماشین کاری بی دقتی انجام می دهند که همین امر باعث خرابی کوپلینگ و دستگاه شما می شود. بهتر است هنگام خرید تنها به قیمت کوپلینگ دنده ای توجه نکنید و موارد دیگر را نیز بررسی کنید. شرکت کالا صنعتی با کارشناسان مجرب، سفارش ساخت و واردات انواع کوپلینگ دنده ای را می پذیرد. همچنین تمامی کوپلینگ های ساختنی توسط برند کالا صنعتی، دارای دو سال ضمانت است. شما می توانید برای کسب اطلاع بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان فروش کالا صنعتی در تماس باشید.

خرید کوپلینگ دنده ای
همانطور که گفته شد، کوپلینگ دنده ای هم به صورت ساخت داخلی و هم به صورت وارداتی موجود است. اگر برای خرید کوپلینگ دنده ای عجله دارید، تنها راه خرید کوپلینگ های وارداتی است زیرا در اکثر مواقع کوپلینگ های دنده ای ایرانی به صورت آماده نیست و باید تولید شود. شما می توانید برای خرید کوپلینگ دنده ای در سایز های مختلف در برند فالک (وارداتی) و یا ساخت ایران با کارشناسان فروش کالا صنعتی در تماس باشید. همچنین کارشناسان کالا صنعتی شما را در برای انتخاب بهترین کوپلینگ دنده ای با ارائه کاتالوگ راهنمایی خواهند کرد.

انواع کوپلینگ دنده‌ای
انواع کوپلینگ دنده ای با توجه به کاربردی که دارند در مدل های متفاوتی تولید می شوند. در ادامه به بررسی برخی از مدل های انواع کوپلینگ دنده ای می پردازیم:

کوپلینگ فول دنده
کوپلینگ فولادی فورج دوبل درگیر، کوپلینگ دنده کامل سری 100 معمولی است و در اکثر کاربردهای صنعتی استفاده می‌شود. دارای قابلیت شناور انتهایی بزرگ است و می‌تواند هم ناهماهنگی شفت موازی (افست) و هم ناهماهنگی زاویه‌ای را جبران کند.

کوپلینگ نیم دنده
کوپلینگ نیم دنده سری 100 از یک نیمه انعطاف پذیر و سفت تشکیل شده است. نیمه باز یک نیمه کوپلینگ معمولی سری 100 با یک بوش بیرونی و یک هاب داخلی است، در حالی که نیمه سفت دارای یک هاب فلنجی است.

کوپلینگ دنده ای صلب
نوعی کوپلینگ که برای اتصال شفت‌هایی که هم تراز هستند استفاده می‌شود. در بین انواع کوپلینگ دنده‌ای، کوپلینگ صلب ساده‌ترین نوع آن است. کوپلینگ های صلب در مواردی که نیاز به تراز شفت دقیق است استفاده می‌شود. ناهماهنگی شفت می‌تواند بر عملکرد کوپلینگ و همچنین وجود آن تأثیر بگذارد.

منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/288/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%85-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%B7/%DA%A9%D9%88%D9%BE%D9%84%DB%8C%D9%86%DA%AF-coupling/%DA%A9%D9%88%D9%BE%D9%84%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A7%DB%8C



:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

مهمترین کاربرد این مدل از گیربکس ها در ماشین سازی ها است. این مدل از گیربکس ها وظیفه انتقال نیروی الکتروموتور با تغییر راستا به تجهیز را دارند. این نوع گیربکس با توجه به ویژگی هایی که در ادامه به آن می پردازیم، به عنوان کاهنده و افزاینده سرعت می تواند مورد استفاده قرار بگیرد و در نسبت های متفاوت وجود دارد. فن ها، توربین ها و کولینگ تاور ها از موارد پراستفاده گیربکس RAN است. علاوه بر این در مصارف کشاورزی برای انتقال قدرت و گشتاور تولید شده توسط گاردان تراکتور و تغییر جهت 90 درجه آن برای استفاده تجهیزات کشاورزی از گیربکس RAN استفاده فراوانی می شود. روش تولید رول فرمینگ برای شکل دهی به نوار ورق های فلزی یکی از صنایعی است که در آن از گیربکس رن RAN برای تغییر جهت گشتاور و همچنین سری سازی تجهیزات انتقال قدرت می توان استفاده نمود.

ویژگی ها و مزایای گیربکس RAN
راندمان بالا (بیش از 95%)
نحوه قرارگیری شافت ورودی و خروجی
تعمیر و نگهداری آسان
راندمان بالا (بیش از 95%)
انتقال قدرت در گیربکس RAN با استفاده از دنده های جناغی و پینیون انجام می گیرد. این در حالی است که یک گیربکس حلزونی مشابه از چرخ دنده و ماردون استفاده می کند. همین امر باعث می شود که میزان اتلاف انرژی و استهلاک برای چرخ دنده ها در گیربکس RAN کمتر باشد و در نتیجه بازدهی بسیار بالاتری نسبت به یک گیربکس حلزونی داشته باشد.

نحوه قرارگیری شافت ورودی و خروجی
شافت ورودی و شافت خروجی گیربکس RAN به صورت متعامد در پوسته گیربکس قرار گرفته اند و باعث می شود قدرت با 90 درجه تغییر در جهت، انتقال پیدا کند. یکی از ویژگی های بسیار کاربردی این نوع گیربکس این است که به راحتی و بدون هیچگونه مشکلی می توان ورودی و خروجی را باهم جابجا نمود. به این ترتیب می توان از همان گیربکس به عنوان کاهنده یا افزاینده سرعت بهره برد. همچنین می توان در مواردی که نیاز به سری سازی در خروجی وجود دارد، تعداد خروجی گیربکس را افزایش داد. به این معنا که با یک محرک به صورت هم زمان می توان چند دستگاه را راه اندازی نمود.

تعمیر و نگهداری آسان
گیربکس RAN با توجه به ساختاری که دارد (استفاده از دنده های جناغی یا اسپیرال) تا حد مناسبی می تواند بار همراه با نوسان یا شک را تحمل کند و با توجه به همین خاصیت شوک پذیر بودن و ضربه پذیر بودن نت آسانی دارد. از دیگر ویژگی های این نوع گیربکس می توان به موارد زیر اشاره نمود:

نصب آسان
دقت موقعیت دهی بالا
کم صدا بودن
هر محصولی با وجود ویژگی های خوب و مزایای خاص خود، ممکن است دارای معایبی نیز باشد. در مورد گیربکس RAN نیز باید توجه داشت که برای دورهای بالاتر از RPM 1600 ممکن است صدا یا ویبره به وجود بیاید که ناشی از عدم امکان سنگ زنی دنده است.

منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3/1743/%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF-%D9%88-%D9%88%DB%8C%DA%98%DA%AF%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-ran

 



:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

اینورتر آگر چیست؟
شرکت آگر در سال 1394 با نام شرکت مهندسین نوین سازان صنعت برق سپاهان اقدام به طراحی و ساخت اولین درایو (اینورتر) کرد و اولین محصول خود را در توان 5.5 کیلووات به تولید رسانید. در ادامه راه با تحقیق و پژوهش در جهت توسعه این محصول منجر به ایجاد تغییرات اساسی در طراحی و همچنین اضافه کردن الگوریتم های پیچیده تر کنترل برداری گردید. سرانجام در سال 1396 محصولی قابل دفاع توسط شرکت ساخته شد و نام تجاری شرکت خود را با عنوان آگر الکترونیک به ثبت رسانید. این شرکت در سال 1397 با توسعه محصولات خود از توان 2.2 کیلووات تا 110 کیلووات در سه مدل NE100، NG100، NP100 نمود. همچنین این امکان را دارد تا از تون 132 کیلوات تا 400 کیلووات را طراحی کرده و به صورت سفارشی تولید کند. تمامی محصولات شرکت آگر منطبق بر استاندارد IEC61800 بوده و دارای گواهی نامه های معتبر از آزمایشگاه های مرجع انرژی ایران (EPIL) می باشد. محصولات آگر در صنایع زیادی همچون صنایع معدنی، فولاد، تهویه مطبوع، نساجی، کاغذ سازی، شیمیایی و ... در کاربرد هایی مانند پمپ و فن، کرین (جرثقیل)، میکسر، اکسترودر و ... مورد استفاده قرار گرفته است. برای اطلاع از نحوه خرید اینورتر با کارشناسان ما در تماس باشید.

انواع اینورتر های آگر
اینورتر های آگر شامل چهار سری می باشد که به طور خلاصه به توضیح مشخصات هر کدام می پردازیم.

AG90
AG100
AG110
NG100
این اینورتر با توجه به درجه حفاظتی پایین خود (IP20) خود مناسب استفاده در تابلو برق می باشد. مناسب راه اندازی موتور های آسنکرون و قابلیت اندازه گیری خودکار پارامترهای موتور را دارد. دارای کنترلر PID یکپارچه، PLC داخلی، ۲ ورودی و ۲ خروجی آنالوگ، ۷ ورودی دیجیتال ۲ خروجی رله ای و ۱ خروجی ترانیستوری، ارتباط سریال (Modbus-RTU)، مد کنترلی (V/F) و دیگر امکانات است. این درایو قابلیت راه اندازی چهار موتور آسنکرون به طور همزمان را دارد و دمای کارکرد 10- تا 50 درجه سانتیگراد و در ارتفاع کمتر از 1000 متر می باشد.

محصولات پیشنهادی: اینورتر ایرانی
قابلیت های اینورتر آگر
دقت سرعت و گشتاور ۰.۰۱ درصد
بیشترین فرکانس خروجی در مد اسکالر از ۰ تا ۳۲۰۰ هرتز و در مد وکتور از صفر تا ۳۰۰ هرتز
قابلیت اتصال انکودر تفاضلی (Incremental Encoder) 65535- 0
بازه ی تغییر فرکانس کریر از ۰.۵ تا ۱۶ کیلوهرتز
دارای ورودی و خروجی های مجازی
امکان قفل کردن منوی تنظیمات
دارای انواع منحنی‌های (V/F) به شرح ذیل

Linear Curve
Multi-Point Curve
Nth Power Curve
V/F Separation
Complete Separation
Half Separation
مدت زمان شتابگیری مثبت و منفی ۰ تا ۶۵۰۰ ثانیه
تزریق جریان ۰- 100% DC / sec 3600
حفاظت‌های پیشرفته در مقابل ولتاژ، اضافه بار، کاهش بار
دارای توابع Jog

دارای منحنی‌های شتابگیری مختلف و قابل تنظیم
ذخیره سازی ۳ خطای آخر رخ داده
دارای کیپد جداشونده
مشخصات اختصاصی سری AG90
تقویت گشتاور (Torque boost) تا ۳۰ درصد
تحمل اضافه جریان ۱۸۰ درصد در ۱ ثانیه
تحمل اضافه جریان ۱۵۰ درصد در ۱۰ ثانیه
تحمل اضافه جریان ۱۲۰ درصد در ۶۰ ثانیه
اینورتر ۀگر

مشخصات اختصاصی سری AG100
دارای ۳ مد کنترلی اسکالر (V/F)، وکتور (Sensorless Flux Vector Control)، وکتور حلقه بسته (Close-Loop Vector Control)
قابلیت ایجاد گشتاور اولیه تا ۲۰۰ درصد
تا رنج 18.5 کیلووات دارای یونیت ترمز داخلی
تحمل اضافه جریان ۱۲۰ درصد در ۱۰ دقیقه
اینورتر آگر

محصولات پیشنهادی: اینورتر پرتو صنعت
مشخصات اختصاصی سری AG110
دارای۳ مد کنترلی (V/F), وکتور(Sensorless Flux Vector Control), وکتور حلقه بسته (Close-Loop Vector Control)
قابلیت ایجاد گشتاور اولیه تا ۲۰۰ درصد
تا رنج ۱۵ کیلووات دارای یونیت ترمز داخلی
تحمل اضافه جریان ۱۸۰ درصد در ۳ ثانیه
تحمل اضافه جریان ۱۵۰ درصد در ۵ دقیقه
اینورتر آگر

مشخصات اختصاصی سری NG100
بازه وسیع ولتاژ ورودی برای کاربردهای صنعتی
دارای عملکردهای حفاظتی با کارایی بالا و سازگار با محیط‌های صنعتی:
خطای کم شدن بار از حد مجاز
حفاظت از راه اندازی در شرایط مختلف
حفاظت‌های حرارتی
حفاظت‌ها ولتاژ و جریان مختلف
دارای PID کنترلر داخلی
دارای PLC داخلی با ۷ ورودی، ۴ خروجی و ۱۶ مقدار مرجع
قابلیت انتخاب سیگنال ورودی به صورت PNP / NPN
دارای پورت سریال RS485(Modbus-RTU)
این سری از اینورتر آگر از الگوریتم کنترلی FOC استفاده می کنند که باعث می شود در فرکانس های پایین، تا حدود دو برابر گشتاور نامی موتور، گشتاور ایجاد کند. از دیگر مزیت های این روش دقت بالای خروجی می باشد.

این سری امکان محاسبه خودکار پارامترهای مهم موتور را نیز دارد که باعث افزایش دقت و گشتاور می باشد. این درایو از انکودرهای تفاضلی پشتیبانی کرده که با استفاده از آن ها دقت محاسبات خود را بالاتر برده و درنهایت باعث افزایش بیشتر دقت و گشتاور می شود.

این گروه در کاربردهای گشتاور بالا به کار می رود.

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/1229/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86/%D8%A7%DB%8C%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C/%D8%A7%DB%8C%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%AA%D8%B1-%D8%A2%DA%AF%D8%B1

 

 



:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

با پیشرفت تکنولوژی، ساختمان ها هر روز بلندتر و مرتفع تر می شوند و به همین نسبت آسانسورها نیز باید پیشرفته تر، قدرتمندتر و ایمن تر شوند تا بتوانند افراد حاضر در کابین آسانسور را بدون هیچ مشکل و خطری به بالاترین طبقات برسانند.

دسته بندی انواع موتور آسانسور
موتور آسانسور، اصلی ترین و حیاتی ترین جزء در سیستم آسانسور است که وظیفه تأمین نیرو و گشتاور لازم برای به حرکت درآوردن کابین آسانسور را بر عهده دارد و به طور کلی به سه دسته زیر تقسیم بندی می شود:

موتور گیربکس آسانسور
موتور گیرلس (بدون گیربکس) آسانسور
موتور هیدرولیکی آسانسور
بهترین دسته موتور برای آسانسور
به دلیل اینکه هماهنگی بالا میان توان و گشتاور خروجی و همچنین مصرف بهینه توان اهمیت بالایی دارد موتور گیربکس آسانسور بهترین گزینه برای موتور آسانسور به شمار می رود. همانطور که اشاره شد، شرکت های ایرانی متعددی در حال تولید موتور گیربکس آسانسور ایرانی با کیفیت بسیار بالا و مشابه نمونه های خارجی هستند؛ با توجه به کیفیت بالای موتور گیربکس آسانسور ایرانی در سال های اخیر، قصد داریم در این مقاله به معرفی بهترین موتور گیربکس آسانسور ایرانی بپردازیم. همچنین در مقاله دیگری با نام بهترین موتور گیربکس آسانسورخارجی صحبت کرده ایم که خواندن آن مقاله را نیز به شما پیشنهاد می کنیم.

بهترین برند موتور آسانسور ایرانی
شرکت های تولید کننده موتور آسانسور ایرانی روز به روز در حال گسترش هستند و باید فاکتورها و عوامل مختلفی را برای انتخاب بهترین برند موتور آسانسور ایرانی در نظر بگیریم؛ اما در ادامه به برخی از برندهای محبوب در این صنعت اشاره می کنیم. به طور کلی لیست بهترین برند موتور آسانسور ایرانی شامل موارد زیر می شود:

موتور آسانسور بهران
موتور آسانسور الکو
موتور گیربکس سهند دور اصفهان
موتور آسانسور فرشباف
موتور آسانسور کوپل
پیش از آن که به معرفی این برندها بپردازیم، بهتر است کمی درباره ساختار کلی موتور گیربکس آسانسور ایرانی و اینکه چه ویژگی هایی باید داشته باشد بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره گشتاور و نسبت تبدیل گیربکس های صنعتی، پیشنهاد می کنیم مقاله نحوه محاسبه گشتاور و نسبت تبدیل در گیربکس صنعتی را مطالعه فرمایید.

موتور گیربکس آسانسور بهران
شرکت بهران یکی از برترین تولید کنندگان موتور گیربکس آسانسور ایرانی است؛ موتور بهران را از لحاظ کیفیت، قدرت و طول عمر می توان بهترین موتور آسانسور ایرانی دانست. از جمله ویژگی های موتور آسانسور بهران می توان به موارد زیر اشاره نمود:

توان 5.5، 6.1، 7.3 و 9.2 کیلووات
8 نوع مختلف با ظرفیت 6 تا 8 نفره
تک سرعته و دو سرعته
بر اساس طراحی موتور آسانسور جم ایتالیا
موتور آسانسور فرشباف
شرکت فرشباف، موتور آسانسور خود را بر اساس طراحی شرکت های معتبر جهانی مانند ساسی، سیکور و ایتال گیرز تولید می کند. یکی از دلایل محبوبیت این موتور آسانسور، قیمت مناسب به نسبت کیفیت بالای محصولات است.

موتور آسانسور الکو
موتور گیربکس آسانسور الکو نیز از جمله محصولات با کیفیت ایرانی است که با توان های 5.5، 6.1، 7.3 و 9.2 کیلووات عرضه می شود. موتور گیربکس آسانسور الکو، به نسبت سایر موتور آسانسورهای ایرانی، کمترین قیمت را به همراه کیفیت مناسب ارائه می دهد.

منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3/1717/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF-%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1-%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%A2%D8%B3%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%88%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C

 



:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

روانکارهای صنعتی موادی هستند که اصطکاک و ساییدگی قطعات تجهیزات و دستگاه های مختلف صنعتی را کاهش می دهند؛ علاوه بر این برای آب بندی، انتقال حرارت، پیشگیری از خوردگی و دفع آلاینده ها در سیستم های مکانیکی هم نقش مؤثری ایفا می کنند.

روانکارهای صنعتی را در اشکال مختلفی می توان یافت، از جمله روان کننده های مایع، نیمه جامد، خشک و گاز.
رایج ترین انواع روانکار صنعتی، روغن های صنعتی و گریس ها هستند که در ادامه به معرفی هریک می پردازیم.

دستگاه های مکانیکی مانند گیربکس صنعتی برای عملکرد بهینه، حفظ راندمان و افزایش عمر مفید باید طبق دستورالعمل شرکت سازنده از انواع روانکار صنعتی استفاده کنند؛ به عنوان مثال یکی از اقدامات بسیار مهم در نگهداری دوره ای از الکتروموتور، روانکاری بلبرینگ های موتور است که باید به صورت دوره انجام گیرد. بنابراین کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع روانکار صنعتی برای افرادی که صاحب دستگاه های صنعتی هستن و یا با آن‌ ها کار می کنند، بسیار حائز اهمیت است. پیش از آن که به معرفی انواع روغن های صنعتی بپردازیم، باید به این پرسش پاسخ دهیم که روغن صنعتی چیست؟

 

روغن صنعتی که با نام روغن روانکاری نیز شناخته می شود، از رایج ترین انواع روانکار صنعتی هستند. روغن های صنعتی می توانند از نوع مصنوعی، یعنی ساخته شده از سنتر مواد شیمیایی در آزمایشگاه بوده و یا بر پایه مواد نفتی باشند. روغن های صنعتی پایه نفتی به دلیل فراوانی منابع نفتی، مقرون به صرفه تر هستند اما باید با استفاده از مواد افزودنی، برخی از خواص آن ها را افزایش داد.

در مقابل، روغن های صنعتی مصنوعی گرچه گران تر هستند اما به دلیل کیفیت بالای آن ها، سود حاصل از بهبود عملکرد در اکثر مواقع بیشتر از هزینه روغن است. روغن های صنعتی مصنوعی، از روغن های صنعتی پایه که از پالایش نفت خام به دست آمده اند، تشکیل شده اند. روغن های پایه، نیاز به مواد افزودنی خاصی دارند تا مقاومت و ویژگی های لازم برای کار در شرایط سنگین، حرارت و فشار بالا را بدست آورند. برخی از این افزودنی ها عبارتند از:

پاک کننده ها و معلق کننده ها (Detergents and Dispersants)
بهبود دهنده شاخص ویسکوزیته یا لزجت (VI –Improvers)
مواد ضد اکسیداسیون (Anti-Oxidants)
مواد ضد ساییدگی (Anti-Wear)
مواد ضد خوردگی و ضد زنگ زدگی (Anti-Rust and Anti-Oxidation)
مواد پایین آورنده نقطه ریزش (Pour Point Depressants)
مواد ضد کف (Anti-Foam)

روغن صنعتی چند منظوره
روغن صنعتی چند منظوره یا روغن دنده چند منظوره، که با نام روغن فشار قوی نیز شناخته می شود، یکی از انواع روغن صنعتی است که لزجت یا ویسکوزیته بالایی داشته و سطح چرخ دنده ها را کاملاً پوشش می دهد. مشخصه اصلی روغن دنده، محافظت از گیربکس و چرخ دنده ها در برابر فشار زیاد و فرسودگی است.

روغن صنعتی چند منظوره با ایجاد یک لایه محافظ بر روی فلز، تماس و اصطکاک آن را با سایر سطوح به حداقل رسانده و از این طریق سایش و فرسودگی گیربکس را تا حد زیادی کاهش می دهد. برخی از مهم ترین ویژگی های روغن صنعتی چند منظوره عبارتند از:

جدا شدن از آب
چسبیدن به چرخ دنده ها
حفظ خاصیت گرانروی و ضد اصطکاکی
عدم وجود ذرات معلق
قوای دمایی و مقاوم به اکسیداسیون
جلوگیری از شوک حاصل از بار ناگهانی
کارکرد در فشار بالا
روغن صنعتی ترکیبی
روغن صنعتی ترکیبی برای دستگاه هایی مانند خردکن صنعتی که برای کاربردهای سنگین طراحی شده اند، استفاده می شود. از جمله ویژگی های روغن صنعتی ترکیبی می توان به عمر طولانی، کارکرد بی وقفه طولانی مدت و تحمل بازه دمایی بسیار پایین تا بسیار زیاد اشاره نمود.
روغن های ترکیبی به مرور زمان، خاصیت خود را از دست نمی دهند و به صورت دائمی از شکل گیری رسوب در دستگاه هایی که حرارت زیادی دارند، جلوگیری می کنند. همچنین این روغن ها در دمای پایین هم، گردش مناسبی در دستگاه دارند و حتی در سردترین حالت استارت دستگاه، از دنده ها محافظت می کنند.
این نوع روغن صنعتی به دلیل پایه ترکیبی ویژه ی خود، در برابر اکسیداسیون بسیار مقاوم بوده و می تواند فشار زیادی را تحمل نماید.

منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3/154/%D9%81%D8%B1%D9%82-%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%87%D8%A7-%D9%88-%D8%B1%D9%88%D8%BA%D9%86-%D9%87%DB%8C%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%84%DB%8C%DA%A9

 



:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

اینورتر بالابر

با توجه به این موضوع که اینورتر بالابر در لحظه ی استارت خود نیاز به گشتاور بالایی دارند در اجزای داخلی اینورتر بالابر از تجهیزاتی استفاده شده است که در فرکانس پایین بتواند گشتاور بالایی را تولید کند تا موتور زیر بار نماند.

به عبارت دیگر در لحظه ی استارت اینورتر بالابر، دور الکتروموتور پایین اما زور آن بالاست تا در مقابل اینرسی کابین و جسم داخل آن مقابله کرده و آن را بالا بکشد. از طرفی دیگر در بالابرها یا آسانسورها در حرکت برگشتی (پایین آمدن کابین) علاوه بر نیروی موتور گرانش زمین هم اضافه می شود و کار را برای کنترل کابین سخت میکند در این شرایط یک نیروی بازگشتی (regeneration) از موتور به شبکه وارد شده که باعث صدمه به الکتروموتور و شبکه می شود. در اینورتر بالابر از از یک سیستم مقاوت ترمز (Breaking Unit) برای محدود کردن دور الکتروموتور و انرژی بازگشتی استفاده می شود که به اتلاف این نیروی بازگشتی می پردازد.

مزایای اینورتر بالابر

  1. کاهش انرژی مصرفی و در نتیجه کاهش هزینه برق
  2. کاهش جریان راه اندازی و لذا افزایش طول عمر الکتروموتور
  3. امکان تغییر جهت الکتروموتور
  4. داشتن حفاظت از اضافه بار
  5. امکان کار موتور در زمانی که ولتاز ورودی متغییر است
  6. امکان کنترل از راه دور (شبکه کردن)
  7. امکان افزایش سرعت و فرکانس بیشتر از مقدار نامی الکتروموتور و برنامه ریزی کردن حرکت

مشخصات اینورتر Imaster C1

  1. Imaster C1 از فیلتر داخلی EMC به صورت Option برخوردار است. در این درایو ها برای صرفه جویی در مصرف انرژی از الگوریتم بهینه سازی تلفات الکتروموتور استفاده شده و برای استفاده در آسانسور ها و بالابر ها از کنترل ترمز خارجی بهره برده است.
  2. فرکانس خروجی بین 0.1 هرتز تا 400 هرتز دامنه تغییرات دارد.
  3. Imaster C1 را می شود در کنارهم و بدون فاصله نصبشان کرد. پروتکل های ارتباطی Ethernet و Profinet و ProfibusDPو DeviceNet در این اینورتر پشتیبانی می شوند.
  4. در کنار عملکرد خوبی که Imaster C1 دارد قیمت رقابتی آن باعث شده در ایران بسیار پر طرفدار باشد.

منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%B1%D9%82-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%D9%88-%D8%A7%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86/594/%D8%A7%DB%8C%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%AA%D8%B1-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%A8%D8%B1

 



:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

گیربکس‌های خورشیدی به دلیل ساختار مکانیکی پیچیده و توانایی تغییر سرعت با نسبت‌های مختلف، در بسیاری ازفعالیت های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این گیربکس‌ها به دلیل امکان تنظیم دقیق سرعت و تغییر سرعت به طور پویا، برای انتقال قدرت بهینه و کنترل دقیق در سیستم‌های مکانیکی بسیار مفیدند. اما استفاده صحبح از این گیربکس ها مستلزم این است  که بدانید گیربکس خورشیدی چیست؟ چه کاربردی دارد؟ نحوه عملکرد آن چگونه است؟ چه اجزایی دارد و به طور کلی با گیربکس خورشیدی آشنا شوید. در این مقاله از کالا صنعتی شما میتوانید با گیربکس خورشیدی بیشتر آشنا شوید.

گیربکس خورشیدی یک نوع گیربکس است که از اصل عملکرد خورشید و سیاره‌ها برای تغییر سرعت و گشتاور در سیستم‌های مکانیکی استفاده می‌کند. این نوع گیربکس به دلیل ساختار منحصر به فرد خود، در انتقال قدرت و تغییر سرعت بین دو جزء مکانیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. گیربکس خورشیدی  اسامی مختلفی دارد و با نام های گیربکس اپی سیکلیک یا گیربکس سیاره ای، گیربکس ستاره ای، گیربکس دنده سیاره ای و یا گیربکس دنده خورشیدی معروف است. گیربکس ستاره ای از جهت اینکه بسیار مقاوم است، انتقال گشتاور بالایی دارد. در طراحی این گیربکس ها یک چرخ دنده خورشیدی در مرکز بوده و سایر چرخ دنده های سیاره ای در اطراف آن با پیکربندی مشخصی قرار گرفته اند و با طراحی خاص خود مزایایی مانند فشرده سازی و کم حجم تر شدن، راندمان بالا و تطبیق پذیری با کاربردهای مختلف را ارائه می دهند.

انواع گیربکس خورشیدی

گیربکس خورشیدی را از چند منظر می توان بررسی نمود و دسته بندی کرد.

انواع گیربکس خورشیدی از نظر کاربرد

از نظر کاربردی گیربکس های خورشیدی به دو دسته صنعتی و سروو موتور تقسیم می شود که در زیر به آنها اشاره شده است.

1) گیربکس خورشیدی صنعتی

این گیربکس اساسا برای اتصال به الکتروموتور طراحی شده است ولی برای کوپل شدن با هیدورموتور نیز می تواند ساخته شود. در صورت اتصال گیربکس خورشیدی به الکتروموتور صنعتی به آن الکتروگیربکس خورشیدی گفته می شود.

نحوه عملکرد گیربکس خورشیدی

همانطور که از نام آن پیداست، گیربکس خورشیدی با مکانیزم دنده خورشیدی (Planetary یا Internal) قدرت را انتقال می دهد. شایان ذکر است که گیربکس خورشیدی می تواند به صورت کاهنده و یا افزاینده مورد استفاده قرار بگیرد. مکانیزم عملکرد گیربکس خورشیدی به گونه ای است که دور ورودی به دنده مرکزی (دنده خورشیدی Sun Gear) وارد شده و از طریق دنده های سیاره ای (Planetary Gear) که روی یک دنده داخلی (Internal Gear) حرکت می کنند، باعث تغییر دور ورودی به گیربکس می شود.

نکته قابل توجه این است که نسبت تبدیل در هر مرحله گیربکس خورشیدی نهایتا 1:7 است لذا برای ایجاد نسبت تبدیل های بالاتر باید تعداد استیج ها یا مراحل کاهش دور را افزایش داد. به این ترتیب نسبت تبدیل تا 1:7 با یک استیج، نسبت تبدیل 1:7 تا 1:49 با دو استیج، نسبت تبدیل 1:49 تا 1:343 با سه استیج و... امکان پذیر است. دنده های گیربکس خورشیدی معمولا به صورت سوزنی (ساده Spur Gear) تولید می شوند که همین عامل باعث ایجاد سروصدا و داغ شدن سطح دندانه های گیربکس خواهد شد. ممکن است در مواردی (شرکت خاصی یا سفارش خاصی) دنده ها به صورت هلیکال ساخته شوند که در این صورت سطح درگیری دندانه ها بیشتر می شود و در نتیجه کاهش صدا، افزایش راندمان و کارکرد نرم تر مورد انتظار است. 

منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3/138/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%AE%D9%88%D8%B1%D8%B4%DB%8C%D8%AF%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA

 



:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

الکتروموتورها دستگاه های نسبتاً پیچیده ای هستند که در بخش بسیار وسیعی از کاربردهای صنعتی استفاده می شوند. اهمیت این دستگاه ها به اندازه ای است که اگر دچار خرابی شوند، کل دستگاه های مرتبط را تحت الشعاع قرار داده و خسارت های سنگین مالی وارد می سازند. با این حال، الکتروموتور نیز مانند هر دستگاه الکتریکی دیگری به مرور زمان مشکلات مختلفی را تجربه می کنند؛ اگرچه تعمیر دینام های صنعتی کاری تخصصی است ولی مشاهده و بررسی علائم خرابی آن ها که با نام عیب یابی الکتروموتور شناخته می شود، نیاز به دانش خاصی ندارد و می توان با ریشه یابی آن ها از آسیب دیدگی شدید دستگاه جلوگیری کرد.

به طور کلی 5 مورد از علائم رایج خرابی الکتروموتورها عبارتند از:

  1. عدم شروع به کار الکتروموتور
  2. داغ شدن موتور و یاتاقان ها تحت بار
  3. لرزش بیش از حد موتور
  4. شتاب گیری کند دینام
  5. صدای غیر معمول موتور و یاتاقان ها در هنگام کار

در ادامه به بررسی هر یک از این علائم پرداخته و راهکارهایی را برای عیب یابی الکتروموتور معرفی می نماییم. اما پیش از آن که وارد مبحث اصلی شویم، پیشنهاد می کنیم اگر با اجزای الکتروموتورها و نحوه عملکرد آن ها آشنایی ندارید، ابتدا مقاله اجزای الکتروموتور چیست؟ را مطالعه فرمایید.

5 مورد از نشانه های خرابی الکتروموتور

5 مورد از نشانه های خرابی الکتروموتورها که نسبت به سایر موارد احتمال وقوع بیشتری دارند، در ادامه بیان می شود:

عدم شروع به کار الکتروموتور

عدم شروع به کار الکتروموتور یا اصطلاحاً اگر موتور راه نیافتد، ممکن است به دلایل مختلفی مانند خرابی منبع تغذیه، آسیب در سیم کشی یا نقص در مکانیزم راه اندازی موتور باشد. در صورت بروز این مشکل حتماً موارد زیر را در عیب یابی الکتروموتور مورد بررسی قرار دهید:

  • اتصالات برق (احتمال قطعی اتصالات)
  • وضعیت یاتاقان ها (احتمال مالیده شدن روتور به استاتور)
  • فیوز یا کلید خودکار (احتمال قطعی)
  • خازن (ممکن است خازن مناسب توان الکتروموتور نباشد)

لرزش بیش از حد موتور

لرزش بیش از حد موتور نشانه ناهماهنگی اجزای آن و یا اعمال بار نامتعادل به دینام است؛ علاوه بر این ممکن است نشانه ای از فرسودگی یاتاقان ها یا شل بودن پیچ و مهره های نصب الکتروموتور باشد. برای جلوگیری از آسیب بیشتر به موتور و تجهیزات مرتبط با آن باید فوراً به این مشکل نیز رسیدگی شود.

شتاب گیری کند الکتروموتور

اگر با شتاب گیری کند الکتروموتور مواجه هستید و یا به طور کلی موتور کار نمی کند، می توانید بر اساس فلوچارت زیر به عیب یابی الکتروموتور پرداخته و قسمت های مختلف آن را بررسی نمایید.

سوالات عدم راه افتادن الکتروموتور

 

منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1/1843/%D8%B9%DB%8C%D8%A8-%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D8%AA%DA%A9%D9%81%D8%A7%D8%B2-%D9%88-%D8%B3%D9%87-%D9%81%D8%A7%D8%B2

 



:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

خرید بلبرینگ SKF

یکی از دغدغه های اصلی مشتریان بلبرینگ SKF، خرید آن است. متاسفانه در بازار ایران بلبرینگ های تقلبی SKF  به شدت افزایش پیدا کرده و با قیمت های متفاوتی نیز عرضه می شوند. هنگام خرید بلبرینگ SKF حتما مدنظر داشته باشید از کدام فروشگاه خرید را انجام میدهید. بلبرینگ های تقلبی SKF به راحتی قابل تشخیص نیست و نیاز به تجربه و اطلاعات فنی زیادی است. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش های تشخیص بلبرینگ تقلبی، مقاله تشخیص بلبرینگ اصلی از تقلبی را مطالعه کنید.  شرکت کالا صنعتی به عنوان بزرگترین تامین کننده انواع قطعات صنعتی به صورت اینترنتی، انواع بلبرینگ و رولبرینگ های SKF را با ضمانت اصالت کالا به مشتریان خود ارائه می دهد. در ادامه به معرفی پارامترهای مهم در هنگام خرید میپردازیم.

  • بار وارد شده بر بلبرینگ: به صورت کلی بارهای روی بلبرینگ میتواند محوری یا شعاعی باشد؛ که بار محوری موازی با محور چرخش است و بار شعاعی عمود بر محور چرخش وارد میشود. 
  • نوع بلبرینگ SKF: بلبرینگ ها در انواع متنوعی طراحی و تولید میشوند و هر نوع کاربرد و ویژگی های منحصر به فردی دارد. یکی از پرکاربرد ترین نوع بلبرینگ، بلبرینگ های شیار عمیق هستند که قادر به تحمل بارهای ترکیبی یعنی نیمه سنگین شعاعی و محوری هستند.
  • سرعت گردش و دوران: تولید و طراحی قفسه در بلبرینگ های غلتکی استوانه ای و سوزنی آنها قادر میکند که با سرعت بیشتری نسبت به باقی بلبرینگ ها گردش کنند.
  • سیستم آب‌بندی در بلبرینگ SKF: جهت اطمینان از عملکرد صحیح بلبرینگ بایستی سیستم آب بندی مناسب انتخاب شود. این سیستم آب‌بندی مانع ورود ناخالصی‌ها مانند گرد و غبار و آب میشود.
  • قطر داخلی و خارجی بلبرینگ: در شافت هایی که قطر نازکی دارند بایستی از بلبرینگ هایی که قطر کمی دارند استفاده کرد. متداول ترین بلبرینگ های کم قطر شیار عمیق و سوزنی هستند. همچنین برای شافت ها نسبتا قطور رولبرینگ‌های بشکه‌ای، مخروطی و استوانه‌ای استفاده میشوند.
  • شرایط محیطی: اکثر محیط های کاری دارای آلودگی مانند گرد و غبار هستند. بنابراین باید بلبرینگی را انتخاب کنید که در برابر ضربات و تنش‌های مکانیکی و آلودگی ها مقاوم باشد. بلبرینگ های برند SKF از مقاوم ترین و با کیفیت ترین بلبرینگ‌های موجود در بازار هستند و انتخابی ایده آل محسوب میشوند.

منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/326/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%85-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%B7/%D8%A8%D9%84%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D9%86%DA%AF/%D8%A8%D9%84%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D8%B4%DB%8C%D8%A7%D8%B1-%D8%B9%D9%85%DB%8C%D9%82/%D8%A8%D9%84%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D9%86%DA%AF-skf

 

 



:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

برای پیکر بندی خطی در مقایسه با یک پمپ افقی با مکش انتهایی در اندازه ی مشابه، سه مزیت عمده قابل ذکر است.

  1. یک پمپ خطی نسبت به پمپ افقی با مکش انتهایی فضای کمتری در اندازه مشابه اشغال می کند. این موضوع زمانی اهمیت می یابد که نصب پمپ در فضای کوچکی از ساختمان یک کارخانه و یا روی کشتی یا سکوی دریایی مورد نظر باشد.
  2. ساده تر بودن لوله های ورودی و خروجی پمپ بر می گردد. چون در نوع خطی ،فلنج های ورودی و خروجی در یک خط قرارمی گیرند. این موضوع، ضرورت تغییر جهت پایپینگ را که باید برای پمپ با مکش انتهایی انجام شود، از بین برده و امکان حذف زانویی ها و سایر اتصالات را نیز فراهم می کند.
  3. در آخر نیز میتوان به این موضوع اشاره کرد که در پیکربندی خطی از نوع اتصال مستقیم در مقایسه با یک پمپ افقی از نوعFrame-mounted  نیازی به انجام هم محورسازی میدانی نمی باشد، چون موتور و پمپ توسط  Rabbet Fits با یکدیگر هم تراز شده اند.

معایب پمپ خطی

این نوع پیکربندی پمپ، با وجود مزایایی که بیان شد، دارای چندین اشکال عمده نیز می باشد.

  1. در چیدمان عمودی، تکیه گاه موتور به جای صفحه ی پایه، خود پمپ است، از این رو در اندازه های بزرگتر به یک تکیه گاه خارجی نیاز خواهد بود.
  2. این نوع طراحی ا زنقطه نظر ساختاری ذاتا دارای پایداری کمی می باشد، چون بارها وارده مثل پمپ های افقی از نوع Frame- mounted، از طریق شاسی به فونداسیون منتقل نمی شوند.
  3. شرایط مکش (NPSHr) نیز ممکن است به دلیل تغییر جهت های مختلفی که جریان باید در حین حرکت ازفلنج مکش به ورودی پروانه متحمل شود، به خوبی حالت پمپ با مکش انتهایی نباشد.
  4. مورد آخر نیز این است که نشتی صورت گرفته از پکینگ یا مکانیکال سیل به بخش جمع آوری که در آنجا بتواند توسط لوله کشی به یک سیستم پساب منتقل شود (مثل پمپ های افقی)، نرفته و در عوض ممکن است در ناحیه ی محفظه ی نشت بندی تجمع کند.

منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%BE%D9%85%D9%BE/92/%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D8%AE%D8%B7%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%88-%DA%86%D9%87-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF

 



:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

امروزه کارهای تاسیساتی ساده ساختمانی با یک دستورالعمل عمومی قابل پیگیری و انجام است. لذا کالا صنعتی در جهت آموزش راه اندازی پمپ آب سانتریفیوژ این مقاله را آماده کرده و برای استفاده در موارد خاص و تخصصی و پمپ های صنعتی نیاز به مشاوره و استفاده از متخصص است. توجه فرمایید که مقاله ی پیش رو یک دستور العمل عمومی بوده و جهت کارهای تخصصی و فنی تر نیاز به مشاوره و بررسی کارشناس زبده می باشد. جهت کسب اطلاعات فنی با کارشناسان فنی کالا صنعتی در ارتباط باشید.

اقدامات قبل راه اندازی پمپ سانترفیوژی

قدم اول این است که موتور را به لحاظ فنی مورد بررسی قرار دهید. مقدار توان موتور، تکفاز و سه فاز بودن آن، موارد مکانیکی و بسیاری پارامترهای دیگر که نیاز به بررسی دارد را چک کنید.

  • جهت دوران پمپ خیلی مهم است. خصوصاً در پمپ های آب سانتریفیوژ جهت چرخش اولین نکته بوده اما در برخی پمپ های دیگر مانند پمپ پیستونی خیلی مهم نیست. البته بدیهی است که نصب صحیح بسیار بهتر است. اما در پمپ های آب سانتریفیوژ، جهت چرخش اشتباه، باعث ایراد در پمپ و کاهش بسیار زیاد هد و دبی خواهد شد.
  • یکی دیگر از مسائلی که بسیار اهمیت دارد، هم راستا بودن شفت های موتور و پمپ است. در گذشته ابزاری به نام ساعت این فرآیند استفاده می شده است، اما امروزه با دستگاه های بسیار دقیقتری این هم محوری چک می شود.
  • به عنوان یک راهکار ساده برای نصب کوپلینگ، در تجهیزاتی که سبک هستند و زیاد بزرگ نیست، ابتدا با هم محور کردن چشمی و گذاشتن یک ابزار ساده نظیر خط کش، هم محوری اولیه را ایجاد کرده و بعد از نصب کوپلینگ، شفت ها را بچرخوانید. اگر به صورت روان چرخش انجام شد.

کوپل پمپ آب سانتریفیوژ و موتور

اگر سایز پمپ کوچک بوده و امکانات مورد نیاز جهت کوپلینگ را ندارید می توانید با استفاده از تکنیک زیر اقدام به کوپل پمپ و موتور کنید:

  1. ابتدا به صورت چشمی پمپ و موتور را در همه جهات در راستای یکدیگر قرار داده و پس از محکم کردن پیچ موتور، کوپلینگ را چرخانده و اگر کوپلینگ یکنواخت و نرم بچرخد هم محوری و کوپلینگ به درستی صورت گرفته است. روش گفته شده مخصوص پمپ های با دور پایین است.
  2. جهت اطمینان از کوپلینگ صحیح خود اجازه دهید پمپ مدتی کار کند سپس هم محوری را مجددا اصلاح کنید. قابل ذکر است که هم محوری نامناسب میان شفت موتور و پمپ سبب آسیب های جبران ناپذیری به مکانیکال سیل، بلبرینگ ها و چرخ دنده ها (مربوط ب پمپ دنده ای) می شود.
  3. یکی از مهمترین کارهایی که باید انجام شود، چک کردن صافی و اتصالات است که عملکرد مناسبی داشته باشند، بدیهی است که عملکرد نا مناسب این تجهیزات باعث افت شدید راندمان خواهد شد.
  4. باید توجه داشت در پمپ هایی نظیر پمپ دنده ای، باید قبل از راه اندازی پمپ آب، حتماً پیش گرمایش انجام شود.
  5.  در برخی از پمپ ها، به علت سایز بزرگ پمپ و مقدار فشار زیادی که بر روی پمپ است، باید از یک پمپ دیگر برای سیرکولاتور روغن استفاده شود. باید توجه داشت که نیاز است فیلتر و سطح روغن در این پمپ های جانبی چک شده و سپس راه اندازی شود. توصیه می شود که فیلتر به طور دائم در لوله مکش نصب شود برای اینکه از گیر کردن مواد جامد در داخل پره ها جلوگیری شود.
  6. قبل از راه اندازی پمپ آب، مسیر لوله مکش و رانش باید کاملاً باز باشد لذا تمامی شیرآلاتی که بر سر راه در مسیر وجود دارد، باید بررسی شده و کاملاً باز باشد. علاوه بر این حتماً باید در نظر داشته باشید که مخزن مکش دارای سیال باشد. البته در پمپ آب سانتریفیوژ میتوان شیر خروجی را به صورت موقت بسته نگه داشت.
  7. پمپ را به راه نیندازید مگر اینکه از وجود سیال پمپ شونده به میزان کافی در منبع اطمینان حاصل کنید. اگر پمپ را روشن کرده ولی بعد مشخص شود که ارتفاع استاتیکی منبع پایین است باید شیر دیس شارژ را بسته و شیر مین فلو را باز کرد.

منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%BE%D9%85%D9%BE/169/%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D8%B3%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%81%DB%8C%D9%88%DA%98

 



:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

در سایت کالا صنعتی فروش گیربکس VF سهند انجام می شود و کالا صنعتی نماینده مستقیم و نماینده رسمی گیربکس VF سهند است. گیربکس VF حلزونی است و به صورت پایه دار نصب می شود. شرکت گیربکس سهند اصفهان تولید کننده گیربکس نرمال VF به صورت پایه دار و گیربکس سری VF/FC به صورت فلنچ دار در ایران است. گیربکس VF/FC به دلیل حالت نصب ویژه ای که دارد در بسیاری از صنایع کاربرد دارد. به عنوان مثال در میکسر ها از گیربکس VF/FC سهند بسیار استفاده می شود.

تفاوت گیربکس VF/FC با گیربکس MVF/FC

گیربکس VF/FC سهند به وسیله کوپلینگ ، تسمه پولی ، شرینک دیسک و یا ابزارهایی از این دست با الکتروموتور یا محرک های دیگر کوپل می شود. اما گیربکس MVF/FC به وسیله فلانچ ورودی به صورت مستقیم با الکتروموتور کوپل می شود.

گیربکس VF/FC سهند با چه دور هایی تولید می شود؟

  • گیربکس VF/FC سایز 30
  • گیربکس VF/FC سایز 44
  • گیربکس VF/FC سایز 49
  • گیربکس VF FC سایز 62
  • گیربکس VF/FC سایز 86
  • گیربکس VF/FC سایز 110
  • گیربکس VF/FC سایز 130
  • گیربکس VF/FC سایز 150
  • گیربکس VF/FC سایز 185
  • گیربکس VF/FC سایز 210
  • گیربکس VF/FC سایز 250

گیربکس VF/FC سهند با نسبت های 1 به 7 تا 1 به 100 موجود است.

مشاوره برای خرید گیربکس VF/FC سهند هم دارید؟

گروه کالا صنعتی با تجربه کافی در زمینه شناخت گیربکس صنعتی ، میتواند بهترین گیربکس VF FC را به شما پیشنهاد دهد. مشاوره گیربکس VF FC سهند نیاز به مشخصاتی دارد که از سوی خریدار مطرح و با توجه به این مشخصات بهترین گیربکس وی اف اف سی پیشنهاد می شود.

چرا برای گیربکس میکسر و همزن ها بهتر است از گیربکس VF FC استفاده شود؟

در حقیقت بهتر است از گیربکس VF/FC با تسمه و پولی استفاده شود. این مزیت باعث خواهد شد که اگر شافت داخل میکسر قفل کند ، تسمه به صورت هرز بگردد و از آسیب دیدن الکتروموتور و گیربکس صنعتی جلوگیری شود. در گیربکس VF/FC به دلیل اینکه اتصال بین الکتروموتور و گیربکس VF FC با تسمه و پولی امکان پذیر است ، برای وسایلی مانند میکسر ها از این گیربکس صنعتی بسیار استفاده می شود.

منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/171/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%B3%D9%87%D9%86%D8%AF-%D8%AF%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D8%B5%D9%81%D9%87%D8%A7%D9%86-sahand/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-vf-%D9%86%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%84-%D8%B3%D9%87%D9%86%D8%AF

 



:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

امروزه به دلیل مشکلات کمبود آب و خشکسالی، استفاده از پمپ بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. در واقع از تانک ها برای ذخیره ی آب استفاده می شود که با استفاده از پمپ، آب مورد نظر راهی لوله های آب می شود. هم چنین از پمپ ها در مصارف کشاورزی و آبیاری محصولات نیز استفاده می شود. با حفر چاه های آب و قرار دادن پمپ در آن ها، به واسطه ی اختلاف فشار ایجاد شده توسط پمپ، آب به خارج چاه هدایت می شود. می توان این آب را با استفاده از شیلنگ به سمت محصولات کشاورزی و زراعی هدایت کرد. پمپ آب بشقابی ابارا سری CMA یکی از بهترین و شناخته شده ترین پمپ ها می باشد که در این مقاله بیشتر به آن خواهیم پرداخت. در ادامه به بررسی مشخصات فنی و ویژگی های پمپ آب بشقابی ابارا سری CMA، درباره ی محصولات ابارا، پمپ بشقابی ابارا EBARA و نکاتی که باید هنگام استفاده از پمپ رعایت شود؛ می پردازیم. با ما همراه باشید.

مشخصات فنی و ویژگی های پمپ آب بشقابی ابارا سری CMA

برای خرید هر وسیله ابتدا باید مشخصات فنی و ویژگی های دستگاه مزبور را به دقت مطالعه و بررسی نمود. سپس با توجه به نیاز خود، دستگاه مورد نظر را انتخاب و خریداری کنیم.

  1. توان پمپ مزبور یک اسب بخار می باشد.
  2. جنس پروانه های به کار رفته در این پمپ، تکنو پلیمر است.
  3. جنس بدنه ی دستگاه فوق الذکر از چدن می باشد.
  4. حداکثر دبی و جریان آب این پمپ 6 متر مکعب بر ساعت می باشد.
  5. بیشترین هد و ارتفاع پمپ مذکور 34.5 متر است.
  6. جرم این پمپ 12 کیلوگرم است.
  7. نوع الکتروموتور پمپ آب بشقابی ابارا سری  CMA، تک فاز می باشد.
  8. نوع اتصالات پمپ مورد نظر در این مقاله، رزوه ای و سایز اتصالات آن 4/1-1 اینچ است.
  9. برای پمپ سری CMA 1.00 حداکثر می توان سیالی را با دمای 40 درجه ی سانتی گراد را پمپ کرد. این در حالی است که برای سایر پمپ ها می توان سیالاتی حداکثر تا دمای 90 درجه ی سانتی گراد را پمپ نمود.
  10. بدنه ی پمپ مذکور بسیار مقاوم بوده و صدای تولید شده توسط آن نیز بسیار کم می باشد. دلیل صدای کم این پمپ، نوع پروانه ی مورد استفاده در آن است. پروانه ی پمپ از نوع بسته می باشد که باعث افزایش هد و ارتفاع پمپ شده که در نهایت موجب صدای کم آن خواهد شد.
  11. الکتروموتورهای پمپ مزبور دارای راندمان بالا و مصرف انرژی کمی می باشند. بنابراین با مصرف انرژی کم، بیشترین بازده و کارایی را خواهید داشت.
  12. دور موتور دستگاه 2900 دور بر دقیقه ( rpm )، خازن توکار، فرکانس 50 هرتز (Hz)، کلاس عایق بندی F و کلاس حفاظت IP44 می باشد.

لازم به ذکر است پمپ هایی که با پسوندهای IE3 ,IE2 ,IE نماد گذاری شده اند؛ الکتروموتور هایشان سری E  می باشند.

منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/1222/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D9%BE%D9%85%D9%BE/%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%DB%8C/%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D8%A7%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%A7-ebara/%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D8%AE%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C-%D8%A7%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%A7-ebara-%DA%98%D8%A7%D9%BE%D9%86/%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D8%A2%D8%A8-%D8%A8%D8%B4%D9%82%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D8%A7%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%A7-%D8%B3%D8%B1%DB%8C-cma

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

انواع مختلفی از الکتروموتور چینی توسط سازندگان مختلف در کشور چین تولید و صادر می‌شود. از جمله مهمترین برندهای چینی:

  1. الکتروموتور چینی استریم 
  2. الکتروموتور کایجلی 
  3. الکتروموتور ارسم 
  4. الکتروموتور RMP
  5. الکتروموتور ایده آل
  6. الکتروموتور JM.CO

بهترین الکتروموتور چینی در ایران

الکتروموتور استریم، الکتروموتور کایجلی و ارسم گوانگلو هستند که گروه کالا صنعتی این کالاها را به قیمت کاملاً رقابتی و خدمات پس از فروش مناسب عرضه می کند.

الکتروموتور چینی استریم

یکی از بهترین الکتروموتورهای چینی برند استریم است که به صورت تک فاز و سه فاز تولید می شود. الکتروموتورهای سه فاز استریم در سه سری Y3 ،Y2 ،Y موجود هستند.

مشخصات فنی الکتروموتور استریم

  • توان: 320 یا 250 تا 37/0 کیلو وات
  • دور: 750، 1000، 1500، 3000
  • جنس پوسته: چدن و آلومینیوم
  • اندازه چارچوب: 355 تا 63

lkfu: https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1/634/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1-%DA%86%DB%8C%D9%86%DB%8C

 

 



:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

برند زیلابگ هواکش های خود را در سه نوع آکسیال، سانتریفیوژ و مرغداری و گلخانه ای تولید می کند. هر کدام از این دو دسته شامل انواع هواکش می باشد که که در ادامه به بررسی مختصری از این هواکش ها می پردازیم.

  • فن آکسیال زیلاگ
  • فن سانتریفیوژ زیلابگ
  • هواکش مرغداری و گلخانه ای  زیلابگ
  • هواکش سقفی زیلابگ

هواکش آکسیال زیلابگ

شرکت زیلابگ هواکش های آکسیال خود را با توجه به جنس پروانه، به دسته پروانه فولادی ST37، پروانه آلومینومی و پروانه پلاستیک تقسیم کرده است. هواکش آکسیال زیلابگ با توجه به قدرت، اندازه، سایز و میزان هوادهی دارای انواع متفاوتی هستند که به صورت صنعتی و تاسیساتی(هواکش های سردخانه های) تولید می شوند. هواکش آکسیال زیلابگ در دو نوع دمنده و مکنده تولید می شود.

هواکش آکسیال زیلابگ پروانه آلومینیومی

همانطور که از نام این سری از هواکش های زیلابگ مشخص است، پروانه آن ها آلومینیومی می باشد. این هواکش ها جریان هوای مارپیچی را به جریان هوای مستقیم تبدیل کرده و پرتاب و بازده جریان هوا را افزایش می دهند. مشخصات این فن زیلابگ را در تصویر زیر مشاهده می کنید.

منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/805/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%85-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%B7/%D9%87%D9%88%D8%A7%DA%A9%D8%B4/%D9%87%D9%88%D8%A7%DA%A9%D8%B4-%D8%B2%DB%8C%D9%84%D8%A7%D8%A8%DA%AF-zilabeg

 



:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

کس حلزونی در انواع مختلفی تولید می شود و نمونه های ساخت داخل کشور و همچنین کالاهای خارجی تولید کشورهای ترکیه، ایتالیا، چین و... در بازار یافت می شود. در بین تولیدکننده های داخلی شرکت سهند دور اصفهان، شاکرین گیربکس اصفهان، شاکرین صنعت سپاهان، رستمی و ... جزو بهترین صنعتگران کشور شناخته شده و تمامی تولیدات آنها از طریق سایت کالا صنعتی قابل دسترسی و خرید می باشد. شرکت ایلماز یا یلماز YILMAZ REDOKTUR ترکیه محصولات بسیار با کیفیتی تولید میکند و گیربکس حلزونی مکعبی آن در تیپ های مختلف از EN30 تا EN125 در بازار ایران موجود می باشد. گیربکس حلزونی مکعبی چینی که در بازار و بین صنعتگران کشور بیشتر تحت عنوان گیربکس چینی شناخته می شود، از تیپ NMRV25 تا NMRV150 موجود است.

انواع گیربکس های حلزونی

تمامی گیربکس های حلزونی به دو صورت کلی 1- ورودی سالیدشافت 2- ورودی هالوشافت و فلنج عرضه می شوند. با توجه به اهمیت بحث نگهداری و تعمیرات در طول عمر گیربکس صنعتی، یکی از مواردی که اهمیت ویژه ای دارد و پیگیرانه باید مورد توجه مصرف کنندگان این قطعه قرار بگیرد، روغنکاری آنهاست. در این مقاله بیشتر به میزان روغن مورد استفاده گیربکس حلزونی پرداخته می شود. پیشنهاد می شود برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه روغنکاری یا انواع روش های روغنکاری گیربکس حلزونی به مقاله زیر مراجعه شود.

پارامتر حجم روغن مناسب

به طور کلی بر اساس دو پارامتر می توان حجم روغن مناسب تجهیز مورد نظر را پیدا کرد و به کار گرفت:

  1. نوع یا تایپ یا سایز گیربکس حلزونی
  2. نحوه نصب (جهت نصب گیربکس)

باید توجه داشت میزان روغن داخل گیربکس که ماردون و دنده برنجی گیربکس حلزونی در آن سیکل کاری خود را طی میکنند، باید مقدار بهینه ای باشد. حجم روغن بیشتر و یا کمتر از حد استاندارد که توسط شرکت تولید کننده اعلام می شود، باعث ایجاد خرابی و آسیب به گیربکس خواهد شد.

روغن های مختلفی برای استفاده در گیربکس های حلزونی از طرف کارخانه ها پیشنهاد می گردد، اما به طور کلی روغن دنده EP140 به عنوان یک نسخه کلی برای گیربکس حلزونی توصیه می شود و تجربه نشان داده است که کارکرد و سازگاری بسیار خوبی با انواع گیربکس صنعتی حلزونی دارد. از این رو توصیه می گردد با استفاده از جداول زیر حجم روغن گیربکس حلزونی مورد استفاده را در نظر بگیرید.

حجم روغن گیربکس حلزونی مکعبی یا کتابی

همانطور که قبلا گفته شد، با توجه به نحوه نصب ممکن است حجم روغن مورد نیاز گیربکس حلزونی کمی متفاوت باشد لذا با عنایت به تصویر زیر می توان نحوه نصب را انتخاب و از جدول (3) برای حجم روغن مصرفی گیربکس حلزونی مکعبی یا کتابی استفاده نمود.

روغن گیری گیربکس کتابی

150 130 110 90 75 63 50 40 30 25 سایز/حالت خروجی
7 4.5 3 1 0.55 0.3 0.15 0.08 0.04 0.02 B3
5.1 3.3 2.2 B8
5.4 3.5 2.5 B6/B7
7 4.5 3 V5
5.1 3.3 2.2 V6

جدول (3)

توجه: تمامی اعداد ذکر شده در جدول به واحد لیتر آمده است. جدول (3) برای گیربکس چینی، گیربکس کتابی سهند اصفهان و... قابل استفاده می باشد.

گیربکس مکعبی حلزونی

منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3/1712/%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AD%D9%84%D8%B2%D9%88%D9%86%DB%8C

 

 



:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

خوراک و دان مصرفی طیور بخش مهمی از هزینه های تولید در صنعت مرغداری را در بر می گیرد. از این رو استفاده از روشی که با کنترل دان مصرفی بتواند باعث کاهش هزینه ها شود از اهمیت بالایی برخوردار است. در روش های سنتی از دانخوری سطلی (برای مرغداری های کوچک) یا ناودانی استفاده می شود که به نیروی انسانی زیادی در واحدهای بزرگ نیاز دارد و باعث صرف زمان زیادی برای خوراک دهی می شود. اما استفاده از روش های اتوماتیک و مکانیزه می تواند مزایای بسیاری با خود به همراه داشته باشد.

مزایای روش های اتوماتیک و مکانیزه دانخوری

  • نیاز به نیروی انسانی کمتر
  • تنظیم و کنترل دان مصرفی
  • صرفه جویی در هزینه ها
  • کنترل بهداشت دان
  • توزیع یکنواخت دان

اجزای دانخوری اتوماتیک

سیستم دانخوری اتوماتیک دارای سه بخش اصلی است:

  1. مخزن دان (سیلو یا هاپر)
  2. سیستم انتقال دان
  3. سیستم تخلیه دان
  4. منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3/1729/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%AE%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%BA%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C


:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

قطعات پمپ آب خانگی

این که شما خریدار و صاحب پمپ آب باشید یا یک تکنسین نصب و راه اندازی پمپ، مهم است که بدانید چه لوازم جانبی دیگری برای پمپ خود نیاز دارید. لوازم جانبی پمپ آب می تواند به عملکرد پمپ حتی با کارایی بیشتر کمک کند. در این بخش قطعات اصلی پمپ خانگی را به صورت خلاصه معرفی خواهیم کرد. از جمله اجزای اصلی تشکیل دهنده پمپ خانگی می توان به پروانه، بلبرینگ، پیستون، شافت، پایه، پوسته یا پوشش، دنده، دیافراگم، دیسک، گیج فشار، کلید اتوماتیک، سیل مکانیکی، واشر کاغذی، رینگ سایشی، بوش، دیفیور، عینکی و ... اشاره کرد. هر یک از این اجزا نقش اصلی و مهمی در عملکرد تعریف شده برای پمپ دارند. لوازم جانبی پمپ اما نقش ثانویه و بهبود دهنده در کارکرد وظایف مختلف پمپ ایفا می کنند.

نکته قابل ذکر در بحث شناخت و تهیه لوازم جانبی پمپ، شناخت نوع پمپ است. به طور مثال قطعات پمپ پنتاکس بسته به اینکه کدام پمپ از این برند معتبر و باکیفیت تهیه شده باشد، فرق خواهد داشت. برند پنتاکس انواع پمپ های خانگی، پمپ خود مکش، پمپ بشقابی، پمپ سانتریفیوژ و ... را به بازارهای جهانی عرضه نموده است. همچنین لوازم جانبی پمپ گرانفوس در انواع و کاربردهای مختلف در بازار قطعات و تجهیزات صنعتی موجود است که با مشورت با کارشناسان و متخصصان فروش می توانید اطلاعات کافی را در حوزه نوع این لوازم، برندهای موجود، قیمت و ... دریافت نمایید.

پمپ پنتاکس

پمپ آب پنتاکس

لوازم جانبی پمپ آب

صاف کننده ها

پمپاژ آب صرفاً به معنای انتقال آب پرفشار به نقاط دیگر است. حال ممکن است این آب آلوده و دارای میکروب و آلاینده هایی باشد که در مصارف خانگی یا برخی مصارف صنعتی و کشاورزی موجب آسیب به سلامتی افراد شود. آب فاضلاب یا رودخانه همچنین ممکن است با مقدار زیادی گل و سنگ و لجن همراه باشد که توانایی مسدود کردن و خراب شدن پمپ آب شما را دارد. یک صافی می تواند از این اتفاقات ناگوار جلوگیری کند. با سرمایه گذاری در تهیه یک قطعه صافی، می توانید اطمینان داشته باشید که قبل از ورود آب به مکانیسم های داخلی پمپ آب، جلوی هرگونه آلودگی گرفته خواهد شد. بسته به نوع جامداتی که با آن روبرو هستید، مطمئن شوید که نوع و اندازه صافی مناسب را انتخاب کرده اید.

منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/409/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D9%BE%D9%85%D9%BE/%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%85-%D8%AC%D8%A7%D9%86%D8%A8%DB%8C-%D9%BE%D9%85%D9%BE/%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%85-%D8%AC%D8%A7%D9%86%D8%A8%DB%8C-%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D8%B3%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%81%DB%8C%D9%88%DA%98

 



:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی
پمپ نوید سهند در مدل های مختلف در بازار موجود می باشد و افرادی که نیاز به این پمپ ها دارند می توانند با مراجعه ی حضوری و یا به صورت آنلاین اقدام به خرید این پمپ ها نمایند. گفتنی است که در فروشگاه اینترنتی کالا صنعتی کاتالوگ انواع پمپ نوید سهند نیز موجود می باشد و در صورتی که افراد آشنایی کافی با این پمپ ها را ندارند می توانند با مطالعه ی کاتالوگ محصول مد نظر اطلاعات لازم و کافی را از آن به دست آورند.

انواع پمپ نوید سهند

پمپ نوید سهند در سه مدل موجود است که عبارت اند از:

پمپ کف کش، پمپ لجن کش، پمپ اسلاری که هر کدام دارای مشخصات فنی منحصر به فرد و همچنین کارایی متفاوتی می باشد. خرید اینترنتی الکتروپمپ نوید سهند در مدل های مختلف در فروشگاه های آنلاین معتبر نیز امکان پذیر می باشد و افراد با توجه به شرایط می توانند نسبت به خرید این محصولات اقدام نمایند.

کفکش نوید سهند

اولین مدل از پمپ نوید سهند مدل کف کش می باشد که در سایز های 2 الی 4 اینچی موجود می باشد. گفتنی هستیم که توان این نوع از الکتروپمپ ها از 2/2 الی 4 کیلووات است. همچنین برای استفاده در ساختمان های یک الی 3 طبقه مورد استفاده قرار می گیرد و با توجه به نیاز افراد در این مورد تصمیم گیری می گردد. جنس پوسته ی این مدل ها از چدن و همچنین ارتفاع پمپاژ آن ها از 25 متر می باشد.

پمپ اسلاری نوید سهند

مدل بعدی هم مدل اسلاری نام دارد و دارای مشخصات فنی بسیار خارق العاده ای می باشد. اولین موردی که می بایست در ارتباط با مشخصات فنی این محصول ذکر کنیم جنس پوسته ی این محصول می باشد که از چدن می باشد. منبع انرژی این محصول برق سه فاز بوده و در ساز های 3 و 4 اینچی موجود می باشد. گفتنی است که محصول فوق قابلیت اتصال الکتروموتور قابل اتصال 2900 دور را نیز دارا می باشد.

منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/2445/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D9%BE%D9%85%D9%BE/%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C/%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D9%86%D9%88%DB%8C%D8%AF-%D8%B3%D9%87%D9%86%D8%AF

 



:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

5 مورد از نشانه های خرابی الکتروموتور

5 مورد از نشانه های خرابی الکتروموتورها که نسبت به سایر موارد احتمال وقوع بیشتری دارند، در ادامه بیان می شود:

عدم شروع به کار الکتروموتور

عدم شروع به کار الکتروموتور یا اصطلاحاً اگر موتور راه نیافتد، ممکن است به دلایل مختلفی مانند خرابی منبع تغذیه، آسیب در سیم کشی یا نقص در مکانیزم راه اندازی موتور باشد. در صورت بروز این مشکل حتماً موارد زیر را در عیب یابی الکتروموتور مورد بررسی قرار دهید:

  • اتصالات برق (احتمال قطعی اتصالات)
  • وضعیت یاتاقان ها (احتمال مالیده شدن روتور به استاتور)
  • فیوز یا کلید خودکار (احتمال قطعی)
  • خازن (ممکن است خازن مناسب توان الکتروموتور نباشد)

داغ شدن موتور و یاتاقان ها تحت بار

داغ شدن موتور و یاتاقان

داغ شدن موتور و یاتاقان ها تحت بار یکی از مشکلات رایج در انواع الکتروموتور تکفاز و سه فاز است و در اثر عواملی مانند اعمال بار بیش از حد روی موتور، خرابی عایق های حرارتی و یا نقص در سیستم خنک کننده الکتروموتور به وجود می آید. گرمای بیش از حد موتور می تواند منجر به آسیب دیدگی آن و یا خطر آتش سوزی گردد، بنابراین باید فوراً علت آن شناسایی و اقدامات لازم برای عیب یابی الکتروموتور صورت گیرد. وقتی حرارت موتور تحت بار افزایش می یابد، باید موازی یا سری بودن دو نیمه فاز اصلی را در ولتاژ 110 و 220 ولت چک کنید؛ در بیشتر مواقع اتصال غلط و سربندی اشتباه، موجب داغ شدن و آسیب دیدگی دینام می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سربندی الکتروموتور، پیشنهاد می کنیم مقاله آزمایش سیم پیچ و سربندی الکتروموتور تک فاز را مطالعه فرمایید.

منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1/1843/%D8%B9%DB%8C%D8%A8-%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D8%AA%DA%A9%D9%81%D8%A7%D8%B2-%D9%88-%D8%B3%D9%87-%D9%81%D8%A7%D8%B2

 



:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

ابعاد و مشخصات فنی پمپ روغن داغ ایران تولید

یکی از ملاک‌های انتخاب پمپ روغن داغ ایران تولید بررسی مشخصات فنی پمپ و ابعاد آن است. در شکل‌های بعد این مشخصات فنی برای انواع پمپ‌های روغن داغ نشان داده شده است. در حال حاضر پمپ‌های روغن داغ ایران تولید سری JIT در مدل‌های زیر تولید و در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد.

hادامه مطلب:

https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/2680/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D9%BE%D9%85%D9%BE/%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C/%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D8%B1%D9%88%D8%BA%D9%86-%D8%AF%D8%A7%D8%BA-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF

 

انواع مختلف پمپ‌های روغن داغ ایران تولید سری JIT (جوین کاپ)
160-32 200-32 250-32
160-40 200-40 250-40
160-50 200-50 250-50
160-65 200-65 250-65
160-80 200-80 250-80
--- 200-80 250-80


:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

برای بسیاری از افراد سوال است که گیربکس پشت تراکتوری چیست و چه کاری انجام می دهد؟ یکی از انواع گیربکس صنعتی افزاینده پر کاربرد گیربکس پشت تراکتوری است. گیربکس پشت تراکتوری با نسبت 1 به 3 و 1 به 2.5 موجود است. گیربکس پشت تراکتوری دور خروجی گاردون تراکتور را افزایش داده و برای راه اندازی پمپ پشت تراکتوری سانتریفیوژ یا گریز از مرکز از آنها استفاده میشود. از گیربکس پشت تراکتوری به همراه پمپ پشت تراکتوری به جهت آبیاری قطره ای در مناطقی که برق ندارد ، انتقال پساب و غیره استفاده می شود. گیربکس پشت تراکتوری که به گیربکس افزاینده و گیربکس دور بالا نیز شهرت دارد به پشت تراکتور نصب شده و با استفاده از کوپلینگ به پمپ متصل می شود.

بهترین گیربکس پشت تراکتوری در ایران

گیربکس پشت تراکتوری سهند اصفهان یکی از برند های گیربکس پشت تراکتوری در ایران به شمار می رود که تا توان 40 اسب کاربرد دارد. البته باید توجه داشت که بسته به نحوه بهره برداری نیاز است که تمامی ملاحظات بررسی شود و ترجیهاً تا 30 اسب قدرت مصرف شود. گیربکس پشت تراکتوری سهند سال هاست که در کشاورزی کاربرد دارد و یک برند خوب ایرانی برای گیربکس پشت تراکتوری به شمار می رود. البته در ایران برند های زیادی گیربکس پشت تراکتوری تولید می کنند که از این بین میتوان به گیربکس پشت تراکتوری سهند پمپ تبریز اشاره کرد. اگر بخواهیم از یک شرکت حرفه ای در ساخت گیربکس پشت تراکتوری صحبت کنیم، قطعاً شرکت سهند پمپ تبریز یکی از بهترین برند های ایرانی به شمار می رود. گیربکس های سهند پمپ تبریز این قابلیت را دارد که تا توان 75 اسب به کار گرفته شود گارانتی بسیار معتبری دارد که در صورت استفاده صحیح و شاسی بندی درست، بسیار توصیه می شود. برای دریافت راهنمایی برای خرید گیربکس پشت تراکتوری با ما در تماس باشید.

 منبع

 



:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

پمپ سیرکولاتور خطی لئو سری LPP یکی دیگر از پمپ های سیرکولاتور شرکت لئو می باشد که عملکرد آن بصورت گریز از مرکز سه فاز بوده و بصورت عمودی نصب می گردد. پمپ های سیرکولاتور زمینی علاوه بر تولید دبی بالا توانایی ایجاد فشار بالا را نیز دارند این در حالی است که پمپ های سیرکولاتور خطی قابلیت ایجاد دبی بالا را دارند.

منظور از پمپ سیرکولاتور چیست؟

به عنوان مثال یک نیروگاه سیکل بخار را در نظر بگیرید پمپ سیرکولاتور سبب به حرکت در آوردن سیال درون این سیکل بسته می شود. عامل حرکت سیال در نیروگاه بخار یا سیستم حرارت مرکزی و موتور خانه، پمپ های سیرکولاتور می باشد. شرکت کالا صنعتی به عنوان نماینده رسمی پمپ های لئو در ایران، انواع پمپ های لئو در سطوح کاربری مختلف از جمله پمپ های سیرکولاتور خطی LPP را به همه هم وطنان عزیز ارائه می دهد.

مدل های پمپ سیرکولاتور خطی لئو Leo

  • پمپ سیرکولاتور خطی Leo لئو 1 و  ¼ اینچ مدل LPP32-8-0.37/2
  • پمپ سیرکولاتور خطی Leo لئو 1 و  ¼ اینچ مدل LPP32-16-1.1/2
  • پمپ سیرکولاتور خطی Leo لئو 1 و  ¼ اینچ مدل LPP32-31-3/2
  • پمپ سیرکولاتور خطی Leo لئو 1 و  ½ اینچ مدل LPP40-13-0.75/2
  • پمپ سیرکولاتور خطی Leo لئو 1.5 اینچ مدل LPP40-20.5-1.5/2
  • پمپ سیرکولاتور خطی Leo لئو 2 اینچ مدل LPP50-12-1.1/2
  • پمپ سیرکولاتور خطی Leo لئو 2 اینچ مدل LPP50-24-3/2
  • پمپ سیرکولاتور خطی Leo لئو 2 اینچ مدل LPP50-21-2.2/2
  • پمپ سیرکولاتور خطی Leo لئو 2.5 اینچ مدل LPP65-17-3/2
  • پمپ سیرکولاتور خطی Leo لئو 2.5 اینچ مدل LPP65-28-5.5/2
  • پمپ سیرکولاتور خطی Leo لئو 3 اینچ مدل LPP80-14-3/2
  • پمپ سیرکولاتور خطی Leo لئو 4 اینچ مدل LPP100-16-7.5/4
  • منبع:

    :: بازدید از این مطلب : 168
    |
    امتیاز مطلب : 0
    |
    تعداد امتیازدهندگان : 0
    |
    مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

ویژگی ها و مزایای تولید گیربکس آسیا

  1. با وجود واحد کنترل کیفی (QC) در تمامی مراحل تولید قطعات و مونتاژ گیربکس، همچنین حضور بخش آزمایشگاه تست سیستم های انتقال قدرت در شرایط اعمال بار مقاوم به کمک امکانات اندازه گیری کالیبره و با قابلیت تاییدیه از سوی سازمان استاندارد ایران، می توان گیربکس آسیا را یکی از تولیدکنندگان با کیفیت و برجسته در این صنعت دانست.
  2. در کنار واحد های مختلف مربوط به تولید و آزمایشگاه، واحد R&D (تحقیق و توسعه) مجموعه گیربکس آسیا همواره با توجه به نیاز صنایع مختلف فعالیت مستمر خود در زمینه طراحی مسئول و گسترش خدمات مشاوره ای به مشتریان خود را دنبال می کند.
  3. استفاده از ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته تولید شامل: انواع ماشین های تراش CNC، فرز هاب و یونیورسال، خان کشی، شیپینگ دنده، سنگ زنی پروفیل چرخدنده ها و ماشین سنتر. 
  4. استفاده از تجهیزات اندازه گیری و تست کامل شامل انواع: سختی سنجی، سنجش حرارت، آنالیز ارتعاشات، اندازه گیری لایه کوتینگ، دستگاه کنترل و اندازه گیری مشخصات lead و profile دنده و همچنین دارا بودن استند تست که از بهترین مزایای تولید در حوزه تولید گیربکس صنعتی است.
  5. استفاده از بیرینگ های ژاپنی و اروپای غربی در انواع گیربکس ها
  6. ارائه فاینال بوک برای گیربکس های خاص و سفارشی (همچون نمونه های فلندری) شامل: نقشه های جنرال، انفجاری گیربکس، لیست مشخصات قطعات گیربکس، برش خورده و نحوه مونتاژ و دمونتاژ گیربکس،گزارش کنترل ابعادی قطعات به همراه تاییدیه های متریال و عملیات حرارتی.
  7. جنس دنده ها عموما از فولاد سمانته هستند که در موارد خاص از ترکیبی از متریال نیتراسیون نیز بهره می گیرند.

انواع محصولات تولیدی گیربکس آسیا

گیربکس هلیکال شافت مستقیم سری MAS

  • در این نوع گیربکس هلیکال، ورودی و خروجی گیربکس در یک راستا و هم جهت (Coaxial) بوده و در سایزهای مختلف به صورت پایه دار و فلنج دار تولید می گردد.
  • این مجموعه گیربکس های سری MAS را می تواند تا سه مرحله کاهش دور با نسبت های تبدیل حدود 300، در قالب یک گیربکس با راندمان حدود 94% ارائه دهد.

منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/2721/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%A2%D8%B3%DB%8C%D8%A7

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

فن های خارجی جزو لوازم یدکی و جانبی الکتروموتور به شمار می آیند؛ با نگاهی اجمالی به ساختار فن اکسترنال الکتروموتور در می یابیم که این فن ها، از نوع محوری (آکسیال) هستند و پروانه آن با کمک محور اصلی به چرخش در می آید و در نتیجه جریان هوا نیز در راستای محور دوران، قرار دارد. در این نوع خنک کاری علیرغم جریان هوای بالا و مناسب، فشار باد زیاد نیست و به قطعات داخلی موتور آسیبی وارد نمی شود. به طور کلی انواع فن خنک کننده الکتروموتور به دو گروه اینترنال (داخلی) و اکسترنال (خارجی) تقسیم بندی می شوند؛ در فن های اینترنال نیروی لازم برای به چرخش درآمدن پروانه، توسط یک موتور داخلی تأمین می شود و در فن های اکسترنال باید یک الکتروموتور دیگر به قسمت انتهایی فن متصل شده و پروانه آن را به گردش درآورد.

نکاتی برای انتخاب فن اکسترنال الکتروموتور

همانطور که گفتیم، از فن اکسترنال الکتروموتور در مواردی که کنترل دور الکتروموتور با استفاده از اینورتر انجام می شود و پروانه الکتروموتور نمی تواند اجزای داخلی را تا حد مطلوب خنک کند، استفاده می کنند. اما پیش از انتخاب این محصولات باید نکاتی مانند ظرفیت هوادهی، نوع پروانه و محاسباتی از این قبیل را در نظر بگیرید. الکتروموتور فن، به صورت مجزا از اینورتر نصب می شود تا بتواند با دور نامی خود، پروانه را به چرخش درآورند و عملیات خنک کاری را انجام دهند. استفاده از فن اکسترنال الکتروموتور باعث افزایش راندمان موتورها و جلوگیری از گرم شدن بیش از حد سیم پیچ می شود.

منبع:

https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1/582/%D9%81%D9%86-%D8%AE%D9%86%DA%A9-%DA%A9%D9%86-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1

 

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

الکتروموتورهای سه فاز به دلیل قدرت بالا، مصرف کمتر انرژی و راندمان بالا و همچنین تعمیر و نگهداری راحت تر، یکی از محبوب ترین دستگاه ها در صنایع کوچک و بزرگ هستند. الکتروموتور سه فاز همانطور که از نامش پیداست از منبع تغذیه سه فاز استفاده می کنند و تعداد متنوعی سیم پیچ در داخل استاتور آن ها برای ایجاد میدان مغناطیسی و تولید نیروی مکانیکی چرخشی لازم وجود دارد. اما در نهایت 6 رشته سیم از داخل پوسته و سیم پیچ ها وارد ترمینال موتور می شود و منظور از سربندی موتور سه فاز، نحوه اتصال سیم های خروجی سیم پیچ ها به یکدیگر است.

روش های سربندی الکتروموتور سه فاز

به طور کلی دو روش برای سربندی موتور سه فاز وجود دارد که عبارتند از:

  1. روش راه اندازی الکتروموتور ستاره 
  2. روش راه اندازی الکتروموتور مثلث

موتورهای سه فاز برای کار در دو ولتاژ مختلف طراحی شده اند و می توان سیم پیچ آن ها را در دو پیکربندی ولتاژ بالا یا ولتاژ پایین متصل نمود.  در پیکربندی های ولتاژ بالا، دو سیم پیچ هر فاز، به صورت سری به یکدیگر متصل می شوند و بیشترین مقدار ولتاژ منبع تغذیه (380 ولت) به صورت مساوی بین سیم پیچ ها تقسیم می شود. در این روش، موتور در حین راه اندازی جریان زیادی را از شبکه دریافت می کند و موجب افت شدید آن می شود که به دیگر دستگاه های الکتریکی متصل به جریان برق آسیب می رساند.

در پیکربندی ولتاژ پایین، دو سیم پیچ هر فاز به صورت موازی به یکدیگر متصل می شوند و مقدار ولتاژ کمتری (220 ولت) از منبع تغذیه دریافت می کنند؛ در این روش از تمامی توان و ظرفیت موتور استفاده نمی شود و بیشتر برای راه اندازی الکتروموتور کاربرد دارد. در این مقاله نقشه سربندی موتور سه فاز را در دو پیکربندی ستاره و مثلث بررسی می کنیم و سپس هریک از این دو روش پیکربندی را به صورت کامل شرح می دهیم. همچنین مقاله انواع روش های راه اندازی الکتروموتور اطلاعات مهمی ارائه داده که مکمل مطالب این مقاله هستند.

https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1/178/%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D8%B3%D9%87-%D9%81%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%D8%B1%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C

 

 



:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

اجزای اصلی هواکش صنعتی

هواکش  صنعتی وسیله ای است که با دوران خود باعث انتقال حجم معینی از هوا و یا گاز در محیط می گردد. از این دستگاه برای تهویه هوا در محیط های مختلف و همچنین تجهیزات حرارتی و برودتی استفاده می شود. هواکش صنعتی در انواع مختلف طراحی و تولید شده است که به طور کلی مهم ترین قسمت آن شامل الکتروموتور و پروانه می شوند. الکتروموتور در هواکش وظیفه دارد که انرژی الکتریکی را به حرکت دورانی تبدیل می کند. در داخل موتور سیم پیچ قرار داشته و زمانی که جریان برق به آن وارد می شود سیم پیچ یک میدان مغناطیسی تولید می کند. الکتروموتور به گونه ای طراحی شده است که میدان مغناطیسی باعث دوران میله یا شافت شده و در نتیجه انرژی الکتریکی توسط موتور به حرکت چرخشی شافت تبدیل می شود. این حرکت دورانی در هواکش، به پروانه ها منتقل شده و با دوران پروانه ها اختلاف فشار بین دو طرف آن ایجاد شده و بدین ترتیب از سمت پرفشار به سمت کم فشار در جریان است.

هواکش صنعتی یا فن صنعتی دستگاهی است که برای تهویه و جابجایی هوا در محیط‌های صنعتی مانند کارگاه‌ها، کارخانه‌ها و سوله‌ها و… استفاده میشود. تهویه هوا در محیط‌های صنعتی از دیرباز اهمیت داشته و با پیشرفت علم و تکنولوژی استفاده از هواکش‌های صنعتی بسیار رایج شده است. هواکش‌های صنعتی انواع مختلفی دارند و هر کدام از آنها دارای کاربردهای گوناگون، مزایا و معایب منحصر به فرد هستند.

قیمت هواکش صنعتی

قیمت هواکش صنعتی بر اساس فاکتور های مختلفی دست خوش تغییر میشود. هر هواکش صنعتی دارای استانداردهای مشخصی است که ممکن است بنا به درخواست مشتری این استانداردها تغییر کند. مهم ترین فاکتورهایی که در هواکش صنعتی قابل تغییر اند و باعث کاهش یا افزایش قیمت هواکش صنعتی میشوند به شرح زیر است:

  • ضخامت ورق بدنه هواکش صنعتی
  • جنس ورق بدنه
  • نوع و جنس پروانه هواکش صنعتی
  • نوع الکتروموتور
  • نوع پوشش دهی رنگ
  • شکل و ابعاد فن صنعتی

در بالا مهم ترین فاکتور هایی که بر قیمت هواکش صنعتی تاثیر گذار است ذکر شد. برای انتخاب و خرید هواکش صنعتی همچنین استعلام قیمت هواکش صنعتی میتوانید با کارشناسان مجرب کالاصنعتی تماس بگیرید.

خرید هواکش صنعتی

برای خرید هواکش صنعتی باید نکات متعددی را مورد بررسی قرار دهید. در ادامه مواردی ارائه شده است که به شما در انتخاب و خرید هواکش صنعتی کمک خواهد کرد:

شناخت نیازهای محیط صنعتی

اولین گام برای خرید هواکش صنعتی تشخیص نیازهای محیط صنعتی است. نیاز به چه نوع تهویه‌ای دارید؟ آیا نیاز به حذف گرد و غبار، تنظیم دما یا ترکیبات شیمیایی دارید؟ قرار است هوا از یک محیط کوچک خارج شود یا محیط بزرگ؟ همه ی این موراد در انتخاب هواکش تاثیر گذار است و اولین قدم در خرید هواکش، بررسی کامل محیط می باشد. شاخص های زیر را در محیط صنعتی خود بررسی کنید.

  • حجم و فشار استاتیک هوای محیط
  • دمای هوای محیط
  • نوع و میزان آلودگی

انتخاب نوع هواکش صنعتی

دومین گام برای خرید هواکش صنعتی بررسی انواع هواکش ها و انتخاب بهترین نوع هواکش صنعتی است. با توجه به نیازی که محیط دارد، هواکش های مناسب باید پیدا شود و سپس بین این هواکش ها بررسی شود کدام هواکش دقیقا مناسب محیط کاری شما می باشد.

مشخصات فنی هواکش صنعتی

سومین گام برای خرید هواکش صنعتی بررسی مشخصات فنی هواکش های موجود در بازار است. مشخصات فنی هر هواکش صنعتی مانند جریان هوا، فشار، ابعاد فیزیکی، مصرف انرژی و سیستم کنترل را مشخص کنید. این اطلاعات به شما کمک می‌کنند تا هواکشی را پیدا کنید که با نیازهای شما سازگار است. یکی دیگر از شاخص های مهم هواکش صنعتی کیفیت مواد و متریال استفاده شده در ساخت هواکش صنعتی است. مواد مقاوم در برابر شرایط صنعتی سخت، مانند فلزات ضد زنگ و پوشش‌های مقاوم بدنه یا پره ها از نکات مهم درمورد هواکش صنعتی محسوب می‌شوند. در ادامه به دو شاخصه‌ی مهم در هواکش صنعتی میپردازیم:

موتور هواکش

موتور هواکش صنعتی با بهره‌گیری از انرژی برق، باعث چرخش پره‌های خود می‌شود و در نتیجه، جریان هوا را از داخل محیط مورد نظر جذب و به سوی محیط خارجی هدایت میکند. موتور هواکش صنعتی با توجه به نوع و میزان مصرف انرژی، به دو دسته تک فاز و سه فاز تقسیم می‌شود. در شرایطی که هواکشی صنعتی با توان مصرفی بالا نیاز است، بهتر است از موتورهای سه فاز استفاده شود، زیرا این نوع موتورها از مقاومت بالاتری در مقابل بار و نیروی محوری برخور دارند. دقت کنید در خرید هواکش صنعتی، موتور هواکش باید قدرتمند و جوابگوی نیاز شما باشد. همچنین کارایی بالا، سطح نویز کم و طول عمر طولانی از دیگر ویژگی های مهم هواکش صنعتی است.

پروانه هواکش

انتخاب پروانه از دیگر نکاتی است که هنگام خرید هواکش باید به آن توجه کنید. به طور کلی پروانه هواکش ها از سه جنس فولادی، آلومینیومی و پلاستیکی تولید می شوند. علاوه بر این پروانه های هواکش ها به دو صورت فوروارد و بکوارد تولید می شوند. هواکش فوروارد دارای پروانه هایی با انحنای رو به جلو می باشد. هواکش های فوروارد هوا را با فشار بیشتر و حجم کمتری ایجاد می کنند در حالی که هواکش های بکوارد حجم بیشتر با فشار کمتر تولید می کنند.

https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/2500/%D8%AA%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D8%A7%D8%AA-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D9%81%D9%86

 

 



:: برچسب‌ها: هواکش صنعتی ,
:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

عنوان:چگونه یک دینام قوی بسازیم؟

زیرعنوان 1:دینام چیست؟

دینام یک دستگاه الکتریکی است که انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کند. دینام‌ها در انواع مختلفی وجود دارند، اما همه آن‌ها از یک اصل اساسی پیروی می‌کنند:

یک سیم پیچ سیم مسی در یک میدان مغناطیسی قرار می‌گیرد. هنگامی که سیم پیچ می‌چرخد، نیروی الکتریکی در آن القا می‌شود. این نیروی الکتریکی می‌تواند برای تامین انرژی وسایل الکتریکی استفاده شود.

زیرعنوان 2:مراحل ساخت دینام قوی

ساخت یک دینام قوی مستلزم پیروی از مراحل زیر است:

  1. انتخاب اجزای مناسب

اولین قدم در ساخت دینام قوی، انتخاب اجزای مناسب است. اجزای اصلی مورد نیاز برای ساخت دینام عبارتند از:

  • سیم پیچ مسی
  • آهنربا
  • شفت
  • قاب

سیم پیچ مسی باید از سیم با کیفیت بالا ساخته شده باشد. آهنربا نیز باید از جنس مناسب و با قدرت کافی باشد. شفت باید از جنس مقاوم در برابر سایش و خوردگی ساخته شده باشد. قاب نیز باید از جنس مقاوم در برابر ضربه و فشار ساخته شده باشد.

  1. سیم پیچی

مرحله بعدی، سیم پیچی دینام است. سیم پیچی دینام با استفاده از سیم مسی انجام می‌شود. تعداد دور سیم پیچی و قطر سیم پیچی باید بر اساس مشخصات دینام تعیین شود.

  1. نصب آهنربا

مرحله بعدی، نصب آهنربا در دینام است. آهنربا می‌تواند از جنس آهنرباهای دائمی یا آهنرباهای الکتریکی باشد. آهنرباهای دائمی معمولاً برای ساخت دینام‌های کوچک و کم‌توان استفاده می‌شوند. آهنرباهای الکتریکی معمولاً برای ساخت دینام‌های بزرگ و پرتوان استفاده می‌شوند.

  1. مونتاژ دینام

پس از سیم پیچی و نصب آهنربا، دینام باید مونتاژ شود. مونتاژ دینام شامل اتصال سیم پیچ به شفت، نصب قاب و سایر قطعات است.

زیرعنوان 3:نکات مهم در ساخت دینام قوی

در ساخت دینام قوی، توجه به نکات زیر ضروری است:

  • استفاده از مواد با کیفیت

استفاده از مواد با کیفیت در ساخت دینام باعث افزایش طول عمر و عملکرد آن می‌شود.

  • رعایت اصول سیم پیچی

رعایت اصول سیم پیچی باعث افزایش راندمان دینام می‌شود.

  • نصب صحیح آهنربا

نصب صحیح آهنربا باعث افزایش قدرت دینام می‌شود.

  • مونتاژ دقیق دینام

مونتاژ دقیق دینام باعث افزایش کارایی آن می‌شود.

نتیجه گیری

ساخت دینام قوی مستلزم دانش و مهارت است. با رعایت نکات گفته شده در این مقاله می‌توانید دینام قوی و کارآمدی بسازید.

جهت اطلاع از قیمت و خرید اینترنتی الکتروموتور کلیک کنید.

https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/78/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1/%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1/%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D8%B3%D9%87-%D9%81%D8%A7%D8%B2

**عنوان:** **چگونه یک دینام قوی بسازیم؟**
**زیرعنوان 1:** **دینام چیست؟**
دینام یک دستگاه الکتریکی است که انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کند. دینام‌ها در انواع مختلفی وجود دارند، اما همه آن‌ها از یک اصل اساسی پیروی می‌کنند:
یک سیم پیچ سیم مسی در یک میدان مغناطیسی قرار می‌گیرد. هنگامی که سیم پیچ می‌چرخد، نیروی الکتریکی در آن القا می‌شود. این نیروی الکتریکی می‌تواند برای تامین انرژی وسایل الکتریکی استفاده شود.
**زیرعنوان 2:** **مراحل ساخت دینام قوی**
ساخت یک دینام قوی مستلزم پیروی از مراحل زیر است:
1. **انتخاب اجزای مناسب**
اولین قدم در ساخت دینام قوی، انتخاب اجزای مناسب است. اجزای اصلی مورد نیاز برای ساخت دینام عبارتند از:
* سیم پیچ مسی* آهنربا* شفت* قاب
سیم پیچ مسی باید از سیم با کیفیت بالا ساخته شده باشد. آهنربا نیز باید از جنس مناسب و با قدرت کافی باشد. شفت باید از جنس مقاوم در برابر سایش و خوردگی ساخته شده باشد. قاب نیز باید از جنس مقاوم در برابر ضربه و فشار ساخته شده باشد.
2. **سیم پیچی**
مرحله بعدی، سیم پیچی دینام است. سیم پیچی دینام با استفاده از سیم مسی انجام می‌شود. تعداد دور سیم پیچی و قطر سیم پیچی باید بر اساس مشخصات دینام تعیین شود.
3. **نصب آهنربا**
مرحله بعدی، نصب آهنربا در دینام است. آهنربا می‌تواند از جنس آهنرباهای دائمی یا آهنرباهای الکتریکی باشد. آهنرباهای دائمی معمولاً برای ساخت دینام‌های کوچک و کم‌توان استفاده می‌شوند. آهنرباهای الکتریکی معمولاً برای ساخت دینام‌های بزرگ و پرتوان استفاده می‌شوند.
4. **مونتاژ دینام**
پس از سیم پیچی و نصب آهنربا، دینام باید مونتاژ شود. مونتاژ دینام شامل اتصال سیم پیچ به شفت، نصب قاب و سایر قطعات است.
**زیرعنوان 3:** **نکات مهم در ساخت دینام قوی**
در ساخت دینام قوی، توجه به نکات زیر ضروری است:
* **استفاده از مواد با کیفیت**
استفاده از مواد با کیفیت در ساخت دینام باعث افزایش طول عمر و عملکرد آن می‌شود.
* **رعایت اصول سیم پیچی**
رعایت اصول سیم پیچی باعث افزایش راندمان دینام می‌شود.
* **نصب صحیح آهنربا**
نصب صحیح آهنربا باعث افزایش قدرت دینام می‌شود.
* **مونتاژ دقیق دینام**
مونتاژ دقیق دینام باعث افزایش کارایی آن می‌شود.
**نتیجه گیری**
ساخت دینام قوی مستلزم دانش و مهارت است. با رعایت نکات گفته شده در این مقاله می‌توانید دینام قوی و کارآمدی بسازید.
**تغییرات اعمال شده در بازنویسی مقاله:**
* **عنوان مقاله به صورت پرسشی نوشته شده است تا خواننده را به خواندن مقاله ترغیب کند.*** **در زیرعنوان 1، توضیحی کوتاه در مورد نحوه عملکرد دینام ارائه شده است.*** **در زیرعنوان 2، مراحل ساخت دینام به صورت خلاصه بیان شده است.*** **در زیرعنوان 3، نکات مهم در ساخت دینام به صورت واضح و مختصر بیان شده است.*** **در نتیجه گیری، یک جمع‌بندی کلی از نکات مهم مقاله ارائه شده است.**
**افزایش سئو مقاله:**
* **کلمات کلیدی اصلی و فرعی در عنوان، زیرعنوان ها و بدنه مقاله به صورت طبیعی استفاده شده اند.*** **از کلمات کلیدی مرتبط به عنوان انکر تکست برای لینک سازی داخلی استفاده شده است.*** **تعداد کلمات کلیدی در مقاله بهینه شده است.*** **کیفیت محتوای مقاله بالا بوده و برای کاربران مفید و جذاب است.**
امیدوارم این بازنویسی مورد رضایت شما قرار گرفته باشد.



:: برچسب‌ها: الکتروموتور ,
:: بازدید از این مطلب : 175
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 دی 1402 | نظرات ()