تسمه نقاله لاستیکی EP
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

قبل از ظهور تسمه نقاله، تولیدکنندگان و توزیع کنندگان به شدت به نیروی انسانی متکی بودند. حمل دستی محصولات ایمنی و کیفیت محصول را به خطر انداخت. سیستم ساده قرقره‌ها و تسمه‌های چرخشی، کارکرد محصول را در هر صنعت محصول محور امروزی ساده‌تر می‌کند. تکنولوژی مورد استفاده در تسمه نقاله بسیار پیچیده تر از سیستم های تسمه نقاله ساده در گذشته است. شرکت ها تسمه های مدرن را بر اساس موارد استفاده انتخاب می کنند. به عنوان مثال، یک تسمه فلزی بافته شده به خوبی با سنگ های قیمتی یا محصولات ظریف برخورد نمی کند.

تسمه نقاله لاستیکی EP
تسمه نقاله EP با عنوان تسمه نقاله پلی استر نیز نامیده می شود. EP مخفف پارچه پلی استر است که شامل پلی استر به سمت طولی (چرخ) و پلی آمید برای عرض جغرافیایی (پود)، لایه های پارچه ای EP بین آنها قرار می گیرد. روکش های لاستیکی برای چسبندگی و تحمل بار و ترکیبات پوشش پایین و بالا برای حداکثر محافظت از بدنه تسمه اضافه می شود. تسمه نقاله EP که از دو تا شش لایه پارچه ای EP تشکیل شده است، تسمه نقاله لاستیکی EP دارای همان شایستگی تسمه نقاله نایلونی است. بدنه کششی آن از پلی استر تار و بوم بافتنی ساخته شده است.

تسمه نقاله ep

پارچه EP همچنین سازگاری عالی با سایر لاستیک‌ها دارد، بنابراین می‌توان آن را با هر نوع درجه پوششی ترکیب کرد تا تقریباً برای هر کاربرد مناسب باشد، این به تسمه نقاله EP اجازه می‌دهد اساساً هر نوع محصولی را در هر محیطی، از خوب، انتقال دهد. پودر تا توده های بزرگ، از مواد خشک تا چرب، از شرایط بسیار سرد تا بسیار گرم. تسمه نقاله EP می تواند با طیف گسترده ای از کاربردها برای جابجایی مواد فله مناسب باشد. و نمرات لاستیکی پوشش مخصوصاً با ویژگی‌های برش، برش و سایش پیشرفته طراحی شده‌اند. بنابراین این تسمه ها معمولاً برای حمل سنگ خرد شده، سنگ آهک، زغال سنگ، سنگ آهن، ماسه، سیمان، خرده چوب، سرباره کوره، سنگدانه و غیره می باشند.

برخی از ویژگی های تسمه نقاله لاستیکی EP
راندمان بالای تسمه نقاله
تسمه نقاله از ایمنی بالایی برخوردار است.
ضد ساینده، مقاوم در برابر ضربه، مقاوم در برابر خوردگی
استحکام کششی بالا با وزن کم؛
بدنه کمربند نرم، انعطاف پذیری خوب، فرورفتگی عالی
چسبندگی قوی به لاستیک
ازدیاد طولی کمتر
مناسب برای حمل و نقل متوسط و طولانی بار و سرعت بالاتر
اجزا تسمه نقاله های لاستیکی EP
روکش لاستیکی بالا
پارچه EP
لاستیک بدون چربی
پوشش لاستیکی پایین
لبه قالب گیری لاستیکی
تسمه نقاله ep

محصولات پیشنهادی:قیمت تسمه نقاله مدولار
برخی از کاربرد های تسمه نقاله EP
تسمه نقاله EP برای حمل مواد توده ای، دانه ای، پودری با دمای معمولی، بدون خوردگی در شرایط عمومی مناسب است. به طور گسترده ای در متالورژی، مصالح ساختمانی، اسکله، صنایع معدنی استفاده می شود.
تسمه نقاله لاستیکی EP به طور گسترده در صنایع معدنی و فرآوری برای حمل و نقل مواد فله یا کلوخه مانند معدن، سنگ معدن، کک، سنگدانه ها، محصولات زراعی، ماسه، کلینکر، مواد شیمیایی، مصالح ساختمانی و غیره استفاده می شود.
پارچه EP همچنین سازگاری عالی با سایر لاستیک‌ها دارد، بنابراین می‌توان آن را با هر نوع درجه پوششی ترکیب کرد تا تقریباً برای هر کاربرد مناسب باشد، این به تسمه نقاله EP اجازه می‌دهد اساساً هر نوع محصولی را در هر محیطی، از خوب، انتقال دهد. پودر تا توده های بزرگ، از مواد خشک تا چرب، از شرایط بسیار سرد تا بسیار گرم
گیاهان کود - سوپر فسفات به صورت توده و پودر
کارخانه سیمان - سنگ آهک، آهک شل شده رسی، ماسه، کلینکر سرد
فولاد و نیروگاه - زغال سنگ، کک، خاکستر و سنگ معدن فلزی خرد شده
صنایع سنگ شکن - گرانیت و فلز آبی، سنگ خرد شده
نیروگاه زیست توده - سوخت های زیست توده، تراشه های چوب، عدل های کاغذ، شن، کک اندازه
صنایع شیشه – شیشه خرد شده الوار، گرانیت، انواع شلوارها، سنگ های شنی، براده برداری، کوارتز، و باز ادعاها

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/2695/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D9%82%D8%B7%D8%B9%D8%A7%D8%AA-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D8%AA%D8%B3%D9%85%D9%87-%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B1-%D9%86%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%87/%D8%AA%D8%B3%D9%85%D9%87-%D9%86%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%87-%D9%84%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%DA%A9%DB%8C-ep





:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 اسفند 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: