نوشته شده توسط : کوروش فنایی

هواکش صنعتی یا فن صنعتی دستگاهی که به منظور تهویه و جا به جایی هوا در انواع محیط های صنعتی، تجاری و منازل مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از هواکش باعث بهبود کیفیت هوا، کاهش رطوبت، خارج کردن گرد و غبار، دود و... می شود.

هواکش صنعتی با به گردش درآوردن هوای محیط آلاینده‌ها، گرد و غبار، دود، بخارات و گرمای اضافی را از محیط‌های صنعتی مانند کارگاه‌ها، کارخانه‌ها و سوله‌ها و… خارج می‌کند و هوای تازه و تمیز را به داخل آن هدایت می‌کند. تهویه هوا در محیط‌های صنعتی از دیرباز اهمیت داشته و با پیشرفت علم و تکنولوژی استفاده از هواکش‌های صنعتی بسیار رایج شده است. هواکش‌های صنعتی انواع مختلفی دارند و هر کدام از آنها دارای کاربردهای گوناگون، مزایا و معایب منحصر به فرد هستند.

خرید هواکش صنعتی (راهنمای انتخاب و خرید)
انتخاب هواکش صنعتی مناسب با توجه به نوع و حجم آلاینده‌ها، ابعاد محیط، میزان تهویه مورد نیاز کاربری مد نظر و سایر عوامل، امری ضروری است. برای خرید هواکش صنعتی باید نکات متعددی را مورد بررسی قرار دهید. در ادامه مواردی ارائه شده است که به شما در انتخاب و خرید هواکش صنعتی کمک خواهد کرد:

شناخت نیازهای محیط صنعتی
اولین قدم در خرید هواکش صنعتی، شناخت نیازهای محیط صنعتی است. قبل از خرید هواکش صنعتی باید بررسی کرد چه نوع تهویه ای نیاز است؟ محیط دارای گرد و غبار یا ترکیبات شیمیایی است؟ محیط کوچک است یا بزرگ؟ تمامی این موارد در انتخاب و خرید هواکش صنعتی تاثیر گذار است. به طور کلی شاخص های زیر را هنگام انتخاب و خرید هواکش باید در نظر گرفت:

حجم و فشار استاتیک هوای محیط
دمای هوای محیط
نوع و میزان آلودگی
انتخاب نوع هواکش صنعتی بر اساس کاربرد
پس از شناخت محیط کاری، گام دوم در خرید هواکش صنعتی، انتخاب نوع هواکش است. هواکش های صنعتی دارای انواع متفاوتی هستند که در ابعاد متفاوت تولید و طراحی می شوند و باید هواکش مناسب با محیط صنعتی انتخاب شود.

هواکش‌های محوری ( آکسیال): برای تهویه، ورود هوای تازه به محیط کار و خروج هوای آلوده و نصب در سوله‌ها، کارگاه‌ها، انبارها و ... مناسب هستند.
هواکش‌های سانتریفیوژ: برای تهویه، جذب و خارج کردن آلاینده ها از محیط کار، کانال‌کشی، و جابجایی هوای آلوده و غبار مناسب هستند.
هواکش‌های سقفی: برای تهویه محیط‌های بزرگ کارگاهی مانند سوله‌ها و کارگاه‌ها مناسب هستند.
مشخصات فنی هواکش صنعتی
سومین گام برای خرید هواکش صنعتی بررسی مشخصات فنی هواکش های موجود در بازار است. مشخصات فنی هر هواکش صنعتی مانند جریان هوا، فشار، ابعاد فیزیکی، مصرف انرژی و سیستم کنترل را مشخص کنید. این اطلاعات به شما کمک می‌کنند تا هواکشی را پیدا کنید که با نیازهای شما سازگار است. یکی دیگر از شاخص های مهم هواکش صنعتی کیفیت مواد و متریال استفاده شده در ساخت هواکش صنعتی است. مواد مقاوم در برابر شرایط صنعتی سخت، مانند فلزات ضد زنگ و پوشش‌های مقاوم بدنه یا پره ها از نکات مهم درمورد هواکش صنعتی محسوب می‌شوند. در ادامه به دو شاخصه‌ی مهم در هواکش صنعتی میپردازیم:

موتور هواکش
موتور هواکش صنعتی با بهره‌گیری از انرژی برق، باعث چرخش پره‌های خود می‌شود و در نتیجه، جریان هوا را از داخل محیط مورد نظر جذب و به سوی محیط خارجی هدایت میکند. موتور هواکش صنعتی با توجه به نوع و میزان مصرف انرژی، به دو دسته تک فاز و سه فاز تقسیم می‌شود. در شرایطی که هواکشی صنعتی با توان مصرفی بالا نیاز است، بهتر است از موتورهای سه فاز استفاده شود، زیرا این نوع موتورها از مقاومت بالاتری در مقابل بار و نیروی محوری برخور دارند. دقت کنید در خرید هواکش صنعتی، موتور هواکش باید قدرتمند و جوابگوی نیاز شما باشد. همچنین کارایی بالا، سطح نویز کم و طول عمر طولانی از دیگر ویژگی های مهم هواکش صنعتی است.

پروانه هواکش
انتخاب پروانه از دیگر نکاتی است که هنگام خرید هواکش باید به آن توجه کنید. به طور کلی پروانه هواکش ها از سه جنس فولادی، آلومینیومی و پلاستیکی تولید می شوند. علاوه بر این پروانه های هواکش ها به دو صورت فوروارد و بکوارد تولید می شوند. هواکش فوروارد دارای پروانه هایی با انحنای رو به جلو می باشد. هواکش های فوروارد هوا را با فشار بیشتر و حجم کمتری ایجاد می کنند در حالی که هواکش های بکوارد حجم بیشتر با فشار کمتر تولید می کنند.

انواع هواکش صنعتی
فن یا هواکش آکسیال یا محوری
هواکش سانترفیوژ یا فن گریز از مرکز
فن آکسیال صنعتی
هواکش صنعتی آکسیال یا فن محوری بسیار پرکاربرد است و معمولا برای مصارف عمومی استفاده می شود. این هواکش ها باعث انتقال هوای کم فشار ولی حجم بالا می شوند. دلیل نامگذاری این سری از هواکش ها با نام هواکش آکسیال یا هواکش محوری انتقال هوا در جهت محور پروانه است. هواکش صنعتی آکسیال معمولا بر روی دیوار نصب می شوند. مشخصات و ویژگی های این هواکش ها را در تصویر زیر مشاهده می کنید.

هواکش آکسیال صنعتی

هواکش سانتریفیوژ صنعتی
هواکش سانتریفیوژ یا فن گریز از مرکز، برای ایجاد ظرفیت های هوادهی متوسط در فشار های استاتیکی بالا مناسب هستند. هواکش سانتریفیوژ برخلاف هواکش آکسیال، برای تولید و خارج کردن هوا با فشار بالا و حجم پایین مناسب می باشند. هوا در این سری از هواکش ها در جهت محور به فن وارد می شود و در جهت عمود بر محور خارج می شود. این هواکش ها نسبت به هواکش های آکسیال بیشتر در مصارف صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. هواکش صنعتی سانتریفیوژ معمولا بر روی سفت (هواکش سقفی) و روی پشت بام (خارج از محیط) نصب می شود. مشخصات و ویژگی های این سری از هواکش ها را در تصویر زیر مشاهده می کنید.

هواکش سانتریفیوژ صنعتی

انواع هواکش صنعتی بر اساس کاربرد
در یک دسته بندی دیگر هواکش ها به سه دسته می توان تقسیم بندی کرد عبارت اند از:

هواکش صنعتی بزرگ
هواکش صنعتی معمولی
هواکش صنعتی اکسپلوژن پروف
هواکش صنعتی بزرگ: هواکش های صنعتی بزرگ در کاربری های سنگین بکار می روند. کارخانجات بزرگ مانند ماشین سازی، کارخانه های تولید فولاد و … نیاز به نصب هواکش های صنعتی با ابعاد و سایز بزرگ نیاز دارند. کارایی هواکش های صنعتی بزرگ در جذب ذرات گرد و غبار، دود، بخارات شیمیایی و غیره است. همچنین قیمت هواکش صنعتی بزرگ نسبتا بالاتر از قیمت هواکش ها با ابعاد کوچکتر است.

هواکش صنعتی معمولی: هواکش های صنعتی معمولی در کاربری های سبک بکار می روند. این نوع هواکش ها برای ایجاد جریان هواهای خفیف و از بین بردن بوی نامطبوع کاربرد دارند.

هواکش صنعتی اکسپلوژن پروف: این نوع از هواکش های صنعتی در کاربری های نسبتا خطرناک بکار می روند. کارایی این هواکش ها برای جذب گازهای قابل انفجار و انتقال آنها به بیرون از محیط کاری است.

برندهای ایرانی هواکش صنعتی
صنعت هواکش‌سازی در ایران به عنوان یکی از بخش‌های مهم صنعتی، توانسته است با ارتقاء فناوری‌ها و تخصص‌های خود، به تولید هواکش‌های صنعتی ایرانی با کیفیت بالا و عملکرد برتر بپردازد. برندهای ایرانی هواکش صنعتی موفق شدند با کسب تجربه، فناوری های بروز به تولید محصولاتی با کیفیت برتر و عملکرد بهینه بپردازند. در ادامه، به معرفی برترین برندهای ایرانی هواکش صنعتی میپردازیم.

هواکش صنعتی دمنده
هواکش دمنده قدیمی ترین برند تولید انواع هواکش های صنعتی در ایران است. هواکش صنعتی دمنده به صورت تخصصی برای مکان هایی مانند سوله ها، کارخانه ها و محیط های صنعتی به منظور جا به جایی هوا و حذف گرد و غبار با توان زیادتری نسبت به هواکش خانگی طراحی و تولید میشوند. هواکش های صنعتی برند دمنده در انواع متفاوتی تولید می شوند و تمامی محصولات این برند دارای 18 ماه گارانتی و 5 سال خدمات پس از فروش است.

هواکش های صنعتی دمنده

هواکش صنعتی زیلابگ
شرکت فناوران تهویه پیام که هواکش های خود را با برند زیلابگ به بازار عرضه می کند یکی از بهترین و معتبرترین شرکت های سازنده انواع هواکش ها می باشد. فن زیلابگ تحت لیسانس کشور آلمان است و موفق به دریفات گواهینامه رضایت مشتری شده است. این شرکت محصولات خود را در مدل های مختلف مانند آکسیال، سانتریفیوژ، گلخانه ای، سقفی و... تولید می کند. انواع هواکش زیلابگ ارائه شده توسط کالا صنعتی دارای گارانتی 24 ماهه و خدمات پس از فروش 10 ساله است.

هواکش صنعتی زیلابگ

قیمت هواکش صنعتی
قیمت هواکش صنعتی بر اساس فاکتورهای مختلفی دست خوش تغییر میشود. مهم ترین فاکتورهایی که در هواکش صنعتی قابل تغییر اند و باعث کاهش یا افزایش قیمت هواکش صنعتی میشوند به شرح زیر است:

ضخامت ورق بدنه هواکش صنعتی
جنس ورق بدنه
نوع و جنس پروانه هواکش صنعتی
نوع الکتروموتور
نوع پوشش دهی رنگ
شکل و ابعاد فن صنعتی
در بالا مهم ترین فاکتور هایی که بر قیمت هواکش صنعتی بی صدا تاثیر گذار است ذکر شد. برای انتخاب و خرید هواکش صنعتی همچنین استعلام قیمت هواکش صنعتی میتوانید با کارشناسان مجرب کالاصنعتی تماس بگیرید.

کاربرد هواکش صنعتی
همانطور که در بالاتر اشاره شد، هواکش های صنعتی در محیط های متفاوت صنعتی و تجاری مورد استفاده قرار میگیرند. به طور کلی هواکش صنعتی دو وظیفه اصلی دارد که عبارت اند از:

تهویه مطبوع محیط
خارج کردن آلودگی (ذرات، دود، گرد و غبار، گازهای شیمیایی و...)
در ادامه به معرفی 4 صنعت مهم که استفاده هواکش در آن ها بسیار اهمیت دارد میپردازیم:

صنعت فلزات: هواکش صنعتی در این صنعت به دلیل جداسازی گرد و غبار از فرآیندهای جوشکاری، تراشکاری و رنگ‌آمیزی استفاده می‌شود. هواکش صنعتی به کاهش آلودگی هوا و بهبود شرایط کار در محیط‌های فلزی کمک می‌کند.
صنعت چوب: در تولید مصنوعات چوبی مانند مبلمان و دکوراسیون داخلی، هواکش‌ها به تخلیه گرد و غبار ایجاد شده در فرآیندهای تراشکاری، شناسایی و قالب‌گیری کمک می‌کنند.
صنعت شیمیایی: در این صنعت، هواکش صنعتی به دفع بخارات و گازهای آلاینده در فرآیندهای تولیدی و شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این اقدام به بهبود شرایط کار و حفظ سلامت کارکنان کمک ویژه ای می‌کند.
معادن: در محیط‌های استخراج و فرآوری مواد معدنی، هواکش صنعتی به تصفیه هوا و کاهش آلودگی معادن و افزایش دید کمک می‌کند.
مزایا و معایب هواکش صنعتی
هواکش های صنعتی مانند هر دستگاه دیگری دارای مزایا و معایب مختلفی هستند؛ در واقع استفاده از آنها در کنار فوایدی که دارد معایبی هم دارد.

مزایا هواکش صنعتی معایب هواکش صنعتی
قیمت اقتصادی نیاز به تعمیر و نگهداری
جابجایی و گردش سریع هوا ایجاد آلودگی های صوتی
خارج سازی گازهای شیمیایی و آلاینده ها مصرف انرژی زیاد
قابلیت نصب در اکثر محیط ها
سفارش اینترنتی هواکش صنعتی
در دنیای امروزی اکثر خریدها به صورت اینترنتی انجام می شود و قطعات صنعتی نیز وارد این حوزه شده اند. سفارش اینترنتی هواکش صنعتی مزایای متعددی نظیر کاهش زمان، کاهش هزینه، مشاوره رایگان به صورت آنلاین و بررسی بهترین گزینه را دارد. اما قبل از سفارش اینترنتی هواکش صنعتی باید به نکاتی که در ادامه آورده شده است توجه کنید:

قبل از سفارش اینترنتی هواکش صنعتی، باید نیازهای کارگاه و مشخصات دقیقی از هواکش مورد نیاز داشته باشید. این شامل نوع و مدل هواکش، ظرفیت جریان هوا، ابعاد فیزیکی، نوع انرژی مورد نیاز و سایر مشخصات فنی است.
همچنین قبل از سفارش اینترنتی هواکش صنعتی باید برندها و مدل‌های مختلف هواکش را مقایسه و از نظر قیمت، کیفیت، و ویژگی‌های فنی بررسی کنید.
معمولا سایت های آنلاین سفارش اینترنتی اجازه می‌دهند تا نظرات و تجربیات مشتریان قبلی را بخوانید. این نظرات می‌توانند به شما در انتخاب مناسب کمک کنند هچنین با خواندن نظرات مشتریان میتوانید از مشکلات احتمالی در آینده آگاه شوید.
یکی دیگر از نکات مهم در سفارش اینترنتی هواکش صنعتی بررسی گارانتی و خدمات پس از فروش است . بررسی کنید که آیا فروشگاه آنلاین گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش را ارائه می‌دهد یا خیر.
مزایای سفارش اینترنتی هواکش صنعتی از سایت کالا صنعتی
شرکت کالا صنعتی به عنوان بزرگترین تامین کننده لوازم صنعتی به صورت اینترنتی در ایران، علاوه بر مشاوره تخصصی رایگان برای یک انتخاب و خرید هوشمندانه هواکش صنعتی، مزایای زیر را نیز به مشتریان خود ارائه می دهد:

تجربه خرید آسان و سریع: سفارش اینترنتی هواکش صنعتی از سایت کالاصنعتی معمولاً سریع‌تر و راحت‌تر از خرید حضوری است. شما می‌توانید در هر زمانی و از هر مکانی سفارش خود را ثبت کنید.
تنوع کالا: در فروشگاه آنلاین کالاصنعتی، می‌توانید از بین تنوع زیاد برندها و مدل‌ها بهنرین گزینه را پیدا و انتخاب کنید.
قیمت مناسب‌ و رقابتی محصولات کالا صنعتی: فروشگاه‌های آنلاین معمولاً قیمت‌های رقابتی‌تری نسبت به فروشگاه‌های حضوری دارند. همچنین، خبر خوب این است که تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه همیشه در سایت کالاصنعتی وجود دارد.
امکان مقایسه و بررسی مشخصات فنی محصولات: در سایت کالا صنعتی، می‌توانید مشخصات فنی و ویژگی‌های مختلف هواکش‌ها را به‌طور دقیق مقایسه کنید و تصمیم بهتری بگیرید.
ارسال سریع و مطمئن: سفارش انلاین از سایت کالا صنعتی به شما امکان ارسال سریع کالا را ارائه می‌دهد و شما می‌توانید وضعیت ارسال را پیگیری کنید.
نصب و راه اندازی هواکش صنعتی
پس از انتخاب صحیح و مناسب هواکش صنعتی متناسب با نیازهای محیط کارگاه حال بایستی هواکش صنعتی به صورت اصولی نصب و راه اندازی کنید. نصب اصولی این نوع هواکش ها، می تواند به طور قابل توجهی در کیفیت هوای محیط کار و سلامتی کارکنان تاثیرگذار باشد. در ادامه مراحل نصب هواکش را به صورت گام به گام بررسی میکنیم.

نصب هواکش صنعتی

محل مناسب را انتخاب کنید.

محل نصب هواکش باید به گونه ای باشد که به راحتی به هوای آلوده دسترسی داشته باشد.
از نصب هواکش در مجاورت منابع گرما و رطوبت خودداری کنید.
فاصله هواکش از دیوارها و سایر موانع باید به اندازه کافی باشد.
برخی از هواکش ها برای نصب بر روی دیوار و برخی دیگر برای نصب خارج از محیط مناسب هستند که باید به درستی نصب شوند.
دریچه ورودی و خروجی را نصب کنید.

دریچه ورودی هواکش باید به گونه ای نصب شود که هوای آلوده را به طور کامل به داخل هواکش هدایت کند.

دریچه خروجی هواکش باید به گونه ای نصب شود که هوای تصفیه شده را به خارج از محیط هدایت کند.

سیم کشی هواکش را انجام دهید.

سیم کشی هواکش را مطابق با دستورالعمل های سازنده انجام دهید.

از سیم و کابل با سایز مناسب استفاده کنید.

از اتصال صحیح سیم ها به ترمینال های هواکش مطمئن شوید.

حالا هواکش را راه اندازی کنید.

پس از نصب کامل هواکش، آن را روشن کنید و عملکرد آن را بررسی کنید.
در صورت مشاهده هرگونه مشکل، به دفترچه راهنمای هواکش مراجعه کنید و یا با متخصصان تماس بگیرید
اجزای اصلی هواکش صنعتی
هواکش صنعتی وسیله ای است که با دوران خود باعث انتقال حجم معینی از هوا و یا گاز در محیط می گردد. از این دستگاه برای تهویه هوا در محیط های مختلف و همچنین تجهیزات حرارتی و برودتی استفاده می شود. هواکش صنعتی در انواع مختلف طراحی و تولید شده است که به طور کلی مهم ترین قسمت آن شامل الکتروموتور و پروانه می شوند. الکتروموتور در هواکش وظیفه دارد که انرژی الکتریکی را به حرکت دورانی تبدیل می کند. در داخل موتور سیم پیچ قرار داشته و زمانی که جریان برق به آن وارد می شود سیم پیچ یک میدان مغناطیسی تولید می کند. الکتروموتور به گونه ای طراحی شده است که میدان مغناطیسی باعث دوران میله یا شافت شده و در نتیجه انرژی الکتریکی توسط موتور به حرکت چرخشی شافت تبدیل می شود. این حرکت دورانی در هواکش، به پروانه ها منتقل شده و با دوران پروانه ها اختلاف فشار بین دو طرف آن ایجاد شده و بدین ترتیب از سمت پرفشار به سمت کم فشار در جریان است.

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/2500/%D8%AA%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D8%A7%D8%AA-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D9%81%D9%86



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

گیربکس KS وسیله ای الکترونیکی است که از یک موتور و همچنین گیربکس ساخته شده است. در تعریف گیربکس، می توان گفت ماشینی که به صورت جعبه دنده است و در وسایل صنعتی بعد از موتور قرار می گیرد. و در مقابل کاهش دور موتور، می تواند گشتاور را افزایش و یا در مقابل کم شدن دور گشتاور، دور موتور را افزایش دهد. گیربکس صنعتی می تواند انتقال قدرت و توان مکانیکی را از منبع تشکیل دهنده قدرت به یک اجرا کننده تبدیل کند. می توان گفت گیربکس واسطه ای بین منبع تامین کننده توان و اجرا کننده یا در واقع مصرف کننده قدرت و یا توان است و در این بین نقش انعطاف پذیری دارد. امروزه نقش موتور های الکتریکی در زندگی انسانها بسیار پررنگ و کاربردی است.

گیربکس ks

استفاده از این موتور ها در تمام وسایل الکترونیکی و الکتریکی ما قابل مشاهده است. گیربکس KS در انواع گوناگون طراحی شده است و استفاده از آنها در صنعت کاربرد زیادی دارد. از نمونه های انواع گیربکس KS گیربکس کتابی KS و گیربکس حلزونی KS و گیربکس چینی KS و همچنین گیربکس 90 درجه چینی KS می توان نام برد.

عواملی موثر در انتخاب یک گیربکس KS
بهره برداری به صورت بهینه در انتخاب یک گیربکس KS مناسب بسیار دارای اهمیت است. بر همین اساس اطلاعات جامع در مورد کارکرد و همچنین کاربرد یک گیربکس تاثیر بسزایی در عملکرد دارد.
توان ورودی، که توان و قدرت الکتروموتور را در حالت خروجی برابر با کیلو وات یا اسب بخار است.
دور ورودی، میزان سرعت چرخشی محور، الکتروموتور در حالت خروجی برابر با دور در دقیقه است.
دور خروجی، سرعت چرخشی محور، در حالت خروجی گیربکس برابر دور در دقیقه است.
گشتاور خروجی، میزان گشتاور که محور در حالت خروجی می تواند در حالت دائمی تحمل بیشتری داشته باشد، برابر واحد نیوتن و متر برآورد می شود. در ادامه به تقسیم بندی گیربکس ها می پردازیم.
قطعات گیربکس ks
ادامه متن در پایین صفحه ...
وضعیت جدیدترین پربازدیدترین پرفروشترین ارزانترین گرانترین الفبا محبوب ترین
گیربکس KS چینی سایز 40
گیربکس KS چینی سایز 40
خرید تعداد تخفیف دارد | پیشنهاد مالی فوری

تماس بگیرید
گیربکس چینی KS مکعبی 50
گیربکس چینی KS مکعبی 50
خرید تعداد تخفیف دارد | پیشنهاد مالی فوری

تماس بگیرید
گیربکس KS چینی سایز 63
گیربکس KS چینی سایز 63
خرید تعداد تخفیف دارد | پیشنهاد مالی فوری

تماس بگیرید
گیربکس KS تیپ 75 مکعبی چینی
گیربکس KS تیپ 75 مکعبی چینی
خرید تعداد تخفیف دارد | پیشنهاد مالی فوری

تماس بگیرید
گیربکس حلزونی چینی مکعبی KS سایز 90
گیربکس حلزونی چینی مکعبی KS سایز 90
خرید تعداد تخفیف دارد | پیشنهاد مالی فوری

تماس بگیرید
گیربکس حلزونی KS سایز 110
گیربکس حلزونی KS سایز 110
خرید تعداد تخفیف دارد | پیشنهاد مالی فوری

تماس بگیرید
گیربکس KS سایز 130 پوسته چدن
گیربکس KS سایز 130 پوسته چدن
خرید تعداد تخفیف دارد | پیشنهاد مالی فوری

تماس بگیرید
تقسیم بندی گیربکس ها
گیربکس ها در دو دسته قرار می گیرند:

گیربکس های کم کننده
کاهنده و گیربکس های افزایشی یا افزاینده
گیربکس های کاهنده در انواع مختلف وجود دارند و کاربرد های بیشتری نسبت به گیربکس های افزاینده دارند. در ادامه به بررسی آنها می پردازیم. چرخ دنده های استفاده شده در گیربکس، نوع و یا مدل آن مشخص می کند. که نوع چرخ دنده نیز در کیربکس ها به چند نوع تقسیم می شوند.

گیربکس حلزونی ks

محصولات پیشنهادی:گیربکس OZDEMIR ترکیه
گیربکس با چرخ دنده ساده
ساده ترین نوع چرخ دنده، درگیری دو محور به صورت موازی و استفاده از چرخ دنده ساده و به صورت موازی در راستای شافت، در واقع حول محور شافت است که پرکاربرد ترین گیربکس ها را در ماشین های ابزاری مانند تراش و فرز به خود اختصاص داده است. با توجه به اینکه انتقال نیرو به صورت خطی و سطحی در این چرخ دنده ها صورت می گیرد. و باید گفت که این چرخ دنده ها به صورت ابعاد طراحی و تولید می شوند.

گیربکس کتابی ks

چگونگی فروش گیربکس حلزونی کی اس
فروش گیربکس حلزونی KS یکی از پرفروش ترین و باید گفت یکی از پرکاربردترین، از انواع گیربکس ها است که مورد استفاده در صنعت قرار می گیرد و دارای طرفداران بسیاری نیز در این صنعت است. کی اس یکی از برند های معروف در گیربکس حلزونی شناخته شده و طراحی و تولید شده است. جنس بدنه این گیربکس از آلومینیوم است و بسیار وزن سبکی دارد و همچنین دارای قابلیت بهبود پذیری نیز دارد.

قیمت گیربکس حلزونی KS بسیار مقرون به صرفه و مناسب است. و یکی از گیربکس هایی است که بیشترین فروش را گیربکس مدل حلزونی به خود اختصاص داده است. گیربکس KS در مدل حلزونی به صورت هالو شافت خروجی تولید و به بازار عرضه می شود. یکی از مزایای این نوع گیربکس، ساده بودن کوپل با انواع الکتروموتور است. در ادامه به اسامی برخی دیگر از انواع گیربکس های حلزونی در مدل های مختلف برای آشنایی بیشتر اشاره خواهیم داشت.

گیربکس حلزونی KS سری KS 25
گیربکس حلزونی KS سری KS 30
گیربکس حلزونی KS سری KS 40
گیربکس حلزونی KS سری KS 50
گیربکس حلزونی KS سری KS 63
گیربکس حلزونی KS سری KS 75
گیربکس حلزونی KS سری KS 90
گیربکس حلزونی KS سری KS 110
گیربکس حلزونی KS سری KS 130
گیربکس حلزونی KS سری KS 150
الکتروگیربکس ks
محصولات پیشنهادی:قیمت گیربکس پارس گرجی
مشخصات گیربکس حلزونی کی اس
این نوع گیربکس، از دو نوع چرخ دنده ماردون و همچنین دنده با جنس برنج است که با قاعده وجود شیب وسط ماردون و زاویه ایجاد شده در دنده برنجی کار می کند. جنس ماردون در گیربکس نیز از فولاد است و دنده که از جنس برنج است ایجاد سایش در زمان کارکرد می کند و به دلیل ایجاد سایش در زمان بار ایجاد شده چرخ دنده از جنس آلیاژ فسفر و برنز در این گیربکس بکار می رود و یا ساخته می شود.

گیربکس KS مدل گیربکس کتابی KS
این نوع گیربکس از برند های معروف و با کیفیت بالا است که در بازار عرضه شده است. از نظر قیمت نیز نسبت به برند های دیگر موجود در بازار مانند برند های ترکی و ایتالیایی بسیار به صرفه تر و مناسبتر است. جنس بدنه این گیر بکس از آلومینیوم است و دلیل بر وزن پایین این مدل گیربکس شده است. و همچنین آلومینیوم مقاومت گیربکس کی اس کتابی را در برابر لرزش بیشتر می کند.

گیربکس حلزونی کا اس

و از دیگر مزیت این گیربکس حمل و نقل راحت آن به علت سبک بودن است. باید گفت گیربکس کی اس مدل کتابی از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه است. کاتالوگ گیربکس کتابی KS را می توان در سایت های اینترنتی معتبر مشاهده کرد. و از انواع این گیربکس اطلاعات لازم را کسب نمود.

گیربکس چینی KS
گیربکس های چینی KS دارای کیفیت های متفاوتی در بازار است. از نظر ظاهری نمی توان این تفاوت ها را تشخیص داد. استفاده از بلبرینگ و همچنین رولبرینگ در این گیربکس ها در کاهش صدا تاثیر بسزایی دارند. چرا که به هنگام استفاده و کار کرد صدای تولید شده در هنگام کار به کیفیت گیربکس ها بستگی خواهد داشت. یکی از تاثیراتی که استفاده از اورینگ با کیفیت در گیربکس دارد، بالا نرفتن فشار و همچنین داغ نکردن بر اثر کار کرد گیربکس است. و همانطور که قبلا اشاره شده بدنه آلومینیوم این گیربکس ها باعث مقاومت این دستگاه در مقابل فشار در برابر کارکرد است و همچنین سبک بودن دستگاه نیز از مزیت های جنس بدنه آلومینیوم است.

 

سایت کالاصنعتی



:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

گیربکس های فلندر از جمله گیربکس های خورشیدی است که در صنایع مختلفی کاربری دارند. گیربکس فلندر با توجه به قابلیت های زیادی که دارند دارای کاربری های مختلفی است که از جمله آن می توان به سیستم های زهکشی، کاوشگر ها، صنایع شیمیایی، صنایع ریخته گری، جرثقیل ها، کامیون ها، صنایع غذایی، ماشین های تولید کننده کاغذ، دستگاه های فشار، تله کابین و صنایع سیمان اشاره کرد. معمولا گیربکس های فلندر دارای دو تا سه طبقه است. این مدل از گیربکس ها برای نصب به صورت افقی و عمودی مناسب است. این مدل از گیربکس ها همچنین برای نصب در حالت های اریب نیز مناسب است که باید مطابق با استاندارد های خاصی طراحی شوند. گیربکس های فلندر توانایی چرخش در دو جهت را دارند. متناسب با تجهیزات نصب شده بر روی گیربکس، این مدل از گیربکس ها می توانند در جهت های مختلف چرخش کنند. با توجه به مدل و ابعاد گیربکس صنعتی این تجهیزات شامل پوشش بیرونی، خنک کننده روغنی، نشانگر سطح روغن، سنسور دما و کلاچ است.

گیربکس فلندر

پوشش گیربکس فلندر
پوشش گیربکس های فلندر معمولا از چدن است که می تواند از فولاد نیز در صورت نیاز ساخته شود. پوشش گیربکس های فلندر دارای مشخصه های زیر است:

نقاط اتصال برای جابه جایی چرخ دنده
پوشش بازرسی برای بررسی قطعات
محل ورود و خروج روغن
محفظه نشانگر روغن
فیلتر هوا و تهویه
محفظه روغن گیربکس فلندر
برای روغنکاری گیربکس های فلندر از چند روش زیر استفاده می شود :

پاشش روغن
روغنکاری فشاری
روغنکاری چرخشی
دندانه های چرخ دنده و نقاط اتصال بلبرینگ ها با مقدار کافی روغن، روغنکاری می شود. بنا به دلایل امنیتی محفظه روغن گیربکس به صورت خالی ارسال می شود.

گیربکس فلندر

نحوه قرارگیری بلبرینگ ها بر روی شفت
تمامی شفت ها بر روی بلبرینگ تماسی نصب می شوند. همچنین آب بندی های اطراف شفت موجب می شود تا روغن به اطراف پوشش وارد نشده و در همچنین کثیفی و آلودگی وارد محفظه گیربکس نشود. حلقه های آب بندی اطراف شفت به عنوان نمونه های استاندارد آب بندی در اطراف شفت است. در مواقعی که گرد و خاک و آلودگی در اطراف گیربکس زیاد باشد، در اطراف حلقه آب بندی یکسری لبه های قرار داده می شود تا از ورود گرد و خاک و آلودگی به داخل محفظه جلوگیری کند. آب بندی های ترکیبی شامل حلقه های آب بندی و لبه های متصل است. این مدل از آب بندی ها هم باعث کاهش هدر رفت روغن شده و هم از ورود گرد و خاک به داخل محفظه جلوگیری می کند. این مدل از آب بندی ها برای محیط های کثیف و با گرد و خاک زیاد مناسب است.

نگهدارنده مکانیکی
در برخی موارد در صورت نیاز، گیربکس فلندر به نگهدارنده های مکانیکی مجهز می شوند. این نگهدارنده ها موجب می شوند تا گیربکس فقط در جهت خاص بچرخد. جهت چرخش معمولا در هنگام ساخت گیربکس به صورت یک فلش کوچک در روی محفظه گذاشته می شود. نگهدارنده مکانیکی در قسمت مرکزی فلنچ قرار داده شده و به صورت محکم بر روی آب بندی روغن قرار می گیرد. نگهدارنده معمولا با مدار روغن گیربکس هماهنگ شده و متناسب با آن کار می کند. نگهدارنده های مکانیکی با خارهای خارج از مرکز محکم می شود. در زمانی که چرخ دنده در یک جهت مشخص بچرخد، حلقه داخلی به همراه خار داخل آن نیز متناسب با جهت در نظر گرفته شده می چرخد. در حالی که حلقه بیرونی به صورت ثابت باقی می ماند. در سرعت های بالاتر از مقدار مشخص شده، خارها از رینگ بیرونی جدا می شوند. در این حالت از عملکرد، نگهدارنده ها بدون هیچ استهلاکی کار می کنند.

محدوده گشتاور نگهدارنده
تجهیزات محدود کننده گشتاور نگهدارنده برای کاربرد های خاص مانند درایو دوگانه قرار داده می شوند. این مدل از نگهدارنده ها ترکیبی از نگهدارنده های خارج از مرکز با خار و ترمز است. گشتاور لغزشی با استفاده از تعدادی فنر تنظیم می شوند. با توجه به لغزش ایجاد شده، چرخ دنده و خارهای اطراف نگهدارنده در برابر تنش های بالا در هنگامی که گیربکس در جهت مخالف می چرخد، محافظت می شوند. در درایو های دوگانه، در هنگام چرخش در جهت مخالف، بار به صورت یکسان در دو سمت چرخ دنده پخش می شود. قدرت تحمل فنرهای متصل به نگهدارنده در واقع نشان دهنده محدوده گشتاور لغزش چرخ دنده است. گشتاور لغزش پس از نصب فنرها غیر قابل تغییر است. معمولا در صورت خرابی فنر یا پیچ های متصل، گارانتی جوابگو نمی باشد. نگهدارنده معمولا بدون هیچ استهلاکی کار می کند. برای جلوگیری از خرابی یا مشکل در دستگاه بهتر است هر سال فاصله افقی (X) نگهدارنده را چک کنید.

خنک کاری
متناسب با کاربری و شرایط نصب گیربکس های فلندر، یکی از مدل های خنک کاری زیر در این گیربکس ها استفاده می شود:

فن
خنک کاری با روغن-هوا
خنک کاری با آب-هوا
سیستم روغن کاری جداگانه
در زمان نصب گیربکس باید توجه شود که در اطراف پوشش گیربکس امکان حرکت هوا یا انتقال حرارت همرفتی وجود داشته باشد.

گیربکس فلندر 2

پمپ
پمپ هایی برای انتقال روغن به نقاط مد نظر در درون گیربکس قرار داده می شود. مواد شیمیایی مورد استفاده در روغن نباید خورنده و آسیب زننده به مواد پمپ و راه های اتصالی پمپ باشند. روغن تمیز و متناسب با نیاز گیربکس یکی از پیش شرط های عملکرد خوب گیربکس، قابلیت اطمینان بالای آن و عمر طولانی قطعات آن است. فیلترهای روغن موجود در گیربکس ها برای کنترل و محافظت از قطعات در برابر ذرات آلودگی و کثیفی است. با توجه به شبکه فیلتر مربوطه ذرات کثیفی موجود در روغن در اندازه های مختلفی می تواند فیلتر شود. فیلتر روغن گیربکس ها در بازه های زمانی مشخصی باید تعویض شوند.

کوپلینگ
کوپلینگ های الاستیکی در ورودی و خروجی چرخ دنده قرار می گیرند. در صورتی که از کوپلینگ های صلبی استفاده شود، نیروهای محوری و شعاعی در ورودی و خروجی باید دوباره محاسبه شود و طراحی گیربکس نیز تغییر می کند. کوپلینگ های با سرعت پیرامونی در قطر بیرونی تا 30 متر بر ثانیه باید به صورت استاتیکی متعادل شوند. کوپلینگ های با سرعت پیرامونی بیشتر از 30 متر بر ثانیه باید به صورت دینامیکی متعادل شوند. در زمانی که درایوها نصب شوند، تمامی اجزای داخلی باید به صورت دقیق در یک راستا قرار بگیرد تا مقدار غیر هم راستایی نیروهای زاویه ای و محوری به حداقل برسد. همچنین این تجهیزات موجب جلوگیری از استهلاک کوپلینگ های الاستیکی می شوند. در صورت نیاز برای اطلاع از قیمت کوپلینگ می توانید به سایت کالا صنعتی مراجعه کنید.

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/424/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%A7%D8%B1%D9%88%D9%BE%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%88-%DA%86%DB%8C%D9%86%DB%8C/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D9%81%D9%84%D9%86%D8%AF%D8%B1



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

شرکت اف آ گ FAG یکی از بزرگترین تولید کنندگان بلبرینگ در دنیا میباشد. از بلبرینگ های FAG در اتومبیل ها، ماشین های راه آهن، هواپیما و ماشین الات صنعتی استفاده میشود. شرکت FAG از زیر مجموعه های گروه شفلر میباشد که در سال 2001 زیر مجموعه این گروه قرار گرفت. به طور کلی این شرکت در هر بخش از ماشین آلات تا نیروگاه بادی فعالیت دارد. برای اطلاع از قیمت و خرید بلبرینگ و همچنین سفارش محصول با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

logo fag

بلبرینگ کف گرد FAG دارای حداقل تماس میباشد و مانع از کشیده شدن سطوح روی یکدیگر میشوند. با کم شدن سطح تماس، اصطکاک نیز به شدت کاهش می یابد. بلبرینگ کف گرد FAG مقاومت فشاری بسیار بالا دارد و برای تعلیق بار محوری و توزیع یکنواخت و کاهش تمرکز تنش استفاده میشود.

ادامه متن در پایین صفحه ...
وضعیت جدیدترین پربازدیدترین پرفروشترین ارزانترین گرانترین الفبا محبوب ترین
بلبرینگ کف گرد FAG کد 51100
بلبرینگ کف گرد FAG کد 51100
خرید تعداد تخفیف دارد | مشاوره رایگان | پیشنهاد مالی فوری

تماس بگیرید
بلبرینگ کف گرد FAG کد 53201
بلبرینگ کف گرد FAG کد 53201
خرید تعداد تخفیف دارد | مشاوره رایگان | پیشنهاد مالی فوری

تماس بگیرید
بلبرینگ کف گرد FAG کد 51101
بلبرینگ کف گرد FAG کد 51101
خرید تعداد تخفیف دارد | مشاوره رایگان | پیشنهاد مالی فوری

تماس بگیرید
بلبرینگ کف گرد FAG کد 53202
بلبرینگ کف گرد FAG کد 53202
خرید تعداد تخفیف دارد | مشاوره رایگان | پیشنهاد مالی فوری

تماس بگیرید
بلبرینگ کف گرد FAG کد 51102
بلبرینگ کف گرد FAG کد 51102
خرید تعداد تخفیف دارد | مشاوره رایگان | پیشنهاد مالی فوری

تماس بگیرید
بلبرینگ کف گرد FAG کد 53203
بلبرینگ کف گرد FAG کد 53203
خرید تعداد تخفیف دارد | مشاوره رایگان | پیشنهاد مالی فوری

تماس بگیرید
بلبرینگ کف گرد FAG کد 51103
بلبرینگ کف گرد FAG کد 51103
خرید تعداد تخفیف دارد | مشاوره رایگان | پیشنهاد مالی فوری

تماس بگیرید
بلبرینگ کف گرد FAG کد 53204
بلبرینگ کف گرد FAG کد 53204
خرید تعداد تخفیف دارد | مشاوره رایگان | پیشنهاد مالی فوری

تماس بگیرید
بلبرینگ کف گرد FAG کد 51104
بلبرینگ کف گرد FAG کد 51104
خرید تعداد تخفیف دارد | مشاوره رایگان | پیشنهاد مالی فوری

تماس بگیرید
بلبرینگ کف گرد FAG کد 53205
بلبرینگ کف گرد FAG کد 53205
خرید تعداد تخفیف دارد | مشاوره رایگان | پیشنهاد مالی فوری

تماس بگیرید
بلبرینگ کف گرد FAG کد 51105
بلبرینگ کف گرد FAG کد 51105
خرید تعداد تخفیف دارد | مشاوره رایگان | پیشنهاد مالی فوری

تماس بگیرید
بلبرینگ کف گرد FAG کد 53206
بلبرینگ کف گرد FAG کد 53206
خرید تعداد تخفیف دارد | مشاوره رایگان | پیشنهاد مالی فوری

تماس بگیرید
بلبرینگ کف گرد FAG کد 51106
بلبرینگ کف گرد FAG کد 51106
خرید تعداد تخفیف دارد | مشاوره رایگان | پیشنهاد مالی فوری

تماس بگیرید
بلبرینگ کف گرد FAG کد 53207
بلبرینگ کف گرد FAG کد 53207
خرید تعداد تخفیف دارد | مشاوره رایگان | پیشنهاد مالی فوری

تماس بگیرید
بلبرینگ کف گرد FAG کد 51107
بلبرینگ کف گرد FAG کد 51107
خرید تعداد تخفیف دارد | مشاوره رایگان | پیشنهاد مالی فوری

تماس بگیرید
بلبرینگ کف گرد FAG کد 53208
بلبرینگ کف گرد FAG کد 53208
خرید تعداد تخفیف دارد | مشاوره رایگان | پیشنهاد مالی فوری

تماس بگیرید
بلبرینگ کف گرد FAG کد 51108
بلبرینگ کف گرد FAG کد 51108
خرید تعداد تخفیف دارد | مشاوره رایگان | پیشنهاد مالی فوری

تماس بگیرید
بلبرینگ کف گرد FAG کد 53209
بلبرینگ کف گرد FAG کد 53209
خرید تعداد تخفیف دارد | مشاوره رایگان | پیشنهاد مالی فوری

تماس بگیرید
بلبرینگ کف گرد FAG کد 51109
بلبرینگ کف گرد FAG کد 51109
خرید تعداد تخفیف دارد | مشاوره رایگان | پیشنهاد مالی فوری

تماس بگیرید
بلبرینگ کف گرد FAG کد 53210
بلبرینگ کف گرد FAG کد 53210
خرید تعداد تخفیف دارد | مشاوره رایگان | پیشنهاد مالی فوری

تماس بگیرید
بلبرینگ کف گرد FAG کد 51110
بلبرینگ کف گرد FAG کد 51110
خرید تعداد تخفیف دارد | مشاوره رایگان | پیشنهاد مالی فوری

تماس بگیرید
بلبرینگ کف گرد FAG کد 53212
بلبرینگ کف گرد FAG کد 53212
خرید تعداد تخفیف دارد | مشاوره رایگان | پیشنهاد مالی فوری

تماس بگیرید
بلبرینگ کف گرد FAG کد 51112
بلبرینگ کف گرد FAG کد 51112
بلبرینگ کف گرد | برند FAG | کلاس لقی و دقتی استاندارد | بدون آب بند

تماس بگیرید
بلبرینگ کف گرد FAG کد 53214
بلبرینگ کف گرد FAG کد 53214
خرید تعداد تخفیف دارد | مشاوره رایگان | پیشنهاد مالی فوری

تماس بگیرید
123
انواع بلبرینگ کف گرد FAG
بلبرینگ کف گرد یک جهته
بلبرینگ کف گرد دو جهته
بلبرینگ کف گرد یک جهته FAG
این نوع بلبرینگ ها همانطور که از اسم آن ها پیداست، میتوانند بارهای محوری را در یک جهت تحمل کنند. این بلبرینگ ها نباید در معرض بار شعاعی قرار بگیرد.

بلبرینگ کف گرد دو جهته FAG
این نوع بلبرینگ ها بارهای محوری را از دو جهت تحمل میکنند. این دسته از بلبرینگ ها نباید در معرض بار شعاعی قرار بگیرند.

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/1029/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%85-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%B7/%D8%A8%D9%84%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D9%86%DA%AF/%D8%A8%D9%84%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D9%86%DA%AF-%DA%A9%D9%81-%DA%AF%D8%B1%D8%AF/%D8%A8%D9%84%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D9%86%DA%AF-%DA%A9%D9%81-%DA%AF%D8%B1%D8%AF-fag



:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

یکی از مخاطرات طبیعی رایج در دنیا پدیده سیل است. ایجاد بارندگی بیش از حد و در کنار آن عدم تدوین نقشه صحیح شهری و روستایی و همچنین عدم ساخت سازه های جلوگیرنده از سیل باعث می شود تا آب با حجم زیاد تجمع پیدا کرده و سیلاب اتفاق افتد. ایجاد سیل مشکلات زیادی برای مردم ساکن به بار می آورد و از خرابی ساختمان گرفته تا مرگ و میر را منجر می شود. اما با این حال برای زمان هایی که سیل اتفاق می افتد و آب در یک مکان تجمع می کند، برخی از انواع پمپ می توانند راه گشا باشند. پمپ وسیله ای است که سیال را از یک نقطه به نقطه ای دیگر جابجا می کند. آب جمع شده ناشی از سیل معمولا ترکیبی از آب به همراه گل و لای و ذرات ریز جامد است و برای انتقال چنین سیالی از با توجه به میزان گل و لای، از یکی از انواع پمپ مثل پمپ لجن کش، پمپ کف کش، گل کش و موتور پمپ می توان استفاده کرد. برخی از منازل مخصوصا قدیمی ترها که که بصورت استاندارد ساخته نشده و در شیب قرار دارند، با ورودی سیل به زیرزمین علاوه بر آسیب به وسایل خانگی، امکان خرابی های جبران ناپذیری را به ساختمان سبب می شود. در این مقاله کالاصنعتی به معرفی پمپ های مناسب برای تخلیه آب سیلاب پرداخته خواهد شد.

پمپ مناسب تخلیه سیلاب

انواع پمپ مناسب تخلیه آب سیلاب
پمپ لجن کش
پمپ کف کش
پمپ گل کش
موتور پمپ
انواع پمپ سیلاب

پمپ لجن کش سیلاب
پمپ لجن کش از دسته پمپ سانتریفیوژ است که قابلیت انتقال سیالات حاوی ذرات جامد و لجن را دارد. با توجه به اینکه در آب سیلاب معمولا گل و لای وجود دارد و حتی شاخ و برگ و آشغال به همراه آن جریان پیدا می کند، پمپ لجن کش می تواند گزینه مناسبی برای انتقال آب جمع شده سیل باشد. پمپ لجن کش در دو نوع خردکن دار و بدون خردکن موجود است و برای مواقعی که جامدات درشت تری به همراه سیل وجود دارند، استفاده از پمپ لجن کش خردکن دار پیشنهاد می شود. پمپ لجن کش پنتاکس از بهترین های بازار است که می توان از طریق سایت کالاصنعتی اقدام به سفارش آن کرد. پمپ لجن کش لئو نیز با داشتن کیفیت خوب از قیمت مناسبی برخوردار است و انواع لجن کش با جنس های مختلف بدنه، پروانه و خردکن دار و بدون خردکن آن موجود می باشد.

پمپ لجن کش مناسب برای سیلاب

پمپ کف کش سیلاب
پمپ کف کش دیگر پمپ بکارگرفته شده در سیلاب ها بوده و از خانواده پمپ های سانتریفیوژ می باشد و خیلی شبیه پمپ لجنکش است. اما تفاوت پمپ کفکش و لجنکش در توانایی پمپاژ نوع سیال است. کفکش برای آب های تمیزتر مناسب است اما همانطور که توضیح داده شد، لجن کش می تواند آب همراه با ذرات جامد را به خوبی منتقل کند. با این وجود پمپ کف کش نیز می تواند برای زمان هایی که آب سیلاب تمیزتر بوده و ذرات بزرگ جامد منتقل شده از جریان سیلاب در آن وجود ندارد، مناسب باشد. برای اطلاع از مشخصات فنی و قیمت پمپ با کارشناسان فروش در تماس باشید.

پمپ کفکش مناسب سیلاب

پمپ گل کش سیلاب
پمپ گل کش دیگر پمپ مورد استفاده جهت پمپاژ سیلاب ها است. پمپ گل کش نوعی پمپ سانتریفیوژ بوده که دارای یک حلزونی است و از یک پروانه یکسر آویز بهره می برد. همانطور که از نام پمپ گل کش مشخص است، قابلیت جابجایی آب های گل آلود را دارد و بنابراین گزینه بسیار مناسبی برای سیلاب های با گل و لای زیاد می باشد. پمپ گل کش پمپیران با قطر های مختلف یکی از محصولات با کیفیت بازار است که قیمت آن را می توانید از فروشگاه ما مشاهده و خریداری کنید.

پمپ گل کش سیلاب

موتور پمپ سیلاب
یکی دیگر از پمپ های مناسب برای سیلاب، موتور پمپ است. زمانی که بحران سیل در یک منطقه اتفاق می افتد، احتمال خرابی تاسیسات برقی و در پی آن قطعی برق وجود دارد. پمپ دستگاهی برقی است و در چنین شرایطی که برای پمپاژ آب سیلاب باید از پمپ استفاده شود چالش وجود دارد. راه حل انتقال آب جمع شده ناشی از سیل در این مواقع استفاده از موتور پمپ است. موتور پمپ نوعی پمپ است که بجای استفاده از برق از سوخت های فسیلی مثل بنزین و گازوئیل تغذیه می شود. موتور پمپ بنزینی میزان سوخت بیشتری نسبت به موتور پمپ دیزلی دارد اما با این حال سطح دسترسی به نوع سوخت نیز مهم است. همچنین موتور پمپ بنزینی در تمام آب و هوا می تواند کارکرد مطلوب داشته باشد ولی موتور پمپ دیزلی در آب و هوای سرد دچار مشکل می شود.

موتورپمپ سیلاب

جمع بندی

حتما تا حالا شنیدید که میگن "پیشگیری بهتر از درمانه"، اما گاهی به هر علتی نمی توان پیشگیری کرد یا دیگر آن اتفاق افتاده است و بنابراین در چنین شرایطی باید درمان کرد!

یکی از مخاطرات طبیعی که زیاد اتفاق می افتد، سیل است و علی رغم اینکه در زمان شهرسازی می توان تدابیر جلوگیرنده از حوادث سیل را گرفت اما سیلاب و آبگرفتگی در برخی از شهرها و روستاها اتفاق می افتد و می تواند آسیب های جدی به همراه داشته باشد. مهندسان و متخصصان برای رفع این مشکل پمپ هایی را طراحی و پیشنهاد داده اند که می توانند حجم آب زیاد جمع شده در یک مکان را به مکانی دیگر جابجا کنند. از جمله پمپ های مناسب برای تخلیه سیلاب می توان به پمپ لجن کش، پمپ کف کش، پمپ گل کش و موتورپمپ اشاره کرد که در این مقاله به معرفی آنها و کاربردشان در هنگام سیل گرفتگی پرداخته شد. در صورتی که در منطقه شما سیلاب اتفاق افتاده است یا با توجه به منطقه ای که زندگی می کنید پیش بینی می کنید که در آینده سیل مشکلاتی برای منزل، ساختمان، منطقه، روستا و شهر شما ایجاد می کند می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و در مورد پمپ مناسب برای تخلیه سیل به شما مشاوره دهند.

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%BE%D9%85%D9%BE/1922/%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B3%D8%A8-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%DB%8C%D9%84%D8%A7%D8%A8



:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

گیربکس سه محور یکی از انواع گیربکس هلیکال شفت موازی است که برای انتقال گشتاور از موتور به سایر تجهیزات بکار می‌رود. گیربکس سه محور هلیکال باتوجه‌به راندمان حدود 98% و ظرفیت گشتاور بالا در طیف وسیعی از صنایع استفاده می‌شود. از جمله این صنایع می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نوار نقاله
میکسر
سنگ‌شکن
بالابر
جرثقیل
ماشین‌آلات کشاورزی
بالمیل
دستگاه‌های اکستروژن
صنایع شن و ماسه شویی
صنایع فولاد و دستگاه‌های نورد
صنایع معدن
و …
گیربکس سه محور با نام‌های گیربکس قورباغه‌ای، گیربکس شتری، گیربکس PM، گیربکس روسی یا گیربکس قورباغه‌ای روسی نیز شناخته می‌شود. وب‌سایت کالا صنعتی انواع گیربکس هلیکال در مدل‌های دو محور، سه محور و چهار محور را از برندهای معتبر ایرانی و جهانی با قیمت مناسب ارائه می‌نماید. برای ثبت سفارش به وب‌سایت مراجعه نمایید و یا از طریق شماره تماس 02191304300 با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

گیربکس قورباغه‌ای
گیربکس قورباغه‌ای یکی از انواع گیربکس سه محور است که به دلیل شکل خاص پوسته، به این نام شناخته می‌شود. از این گیربکس صنعتی در کاربردهایی نظیر میکسر، بالمیل، نوار نقاله یا کانوایرهای ظرفیت بالا، صنایع معدنی، فولاد، نورد و … استفاده می‌شود.

گیربکس قورباغه ای سهند

برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های گیربکس قورباغه‌ای عبارت‌اند از:

راندمان بالا (بیشتر از 90%)
ظرفیت گشتاور بالا
راه‌اندازی نرم و کم‌صدا
مناسب برای کار مداوم و استارت‌های مکرر
استفاده از دنده‌های هلیکال
قیمت مناسب باتوجه‌به ظرفیت گیربکس
باتوجه‌به ویژگی‌های گفته شده، گیربکس قورباغه‌ای گزینه‌های محبوب برای طیف وسیعی از کاربردهای صنعتی به شمار می‌رود. بااین‌وجود گیربکس‌های قورباغه‌ای معایب و محدودیت‌هایی نیز دارند؛ از جمله:

سایز نسبتاً بزرگ گیربکس
تولید فقط به‌صورت شافت دار
گیربکس روسی چیست؟
مبدأ طراحی گیربکس قورباغه‌ای، کشور روسیه است و اولین‌بار این گیربکس‌ها از روسیه به ایران وارد شدند؛ به همین علت در ایران و چند کشور دیگر، گیربکس قورباغه‌ای با نام گیربکس روسی یا گیربکس قورباغه‌ای روسی نیز شناخته می‌شود. گیربکس‌های روسی به دلایل مختلفی محبوبیت بالایی در میان صنعتگران داشتند. به‌عنوان‌مثال:

کیفیت بالا: گیربکس روسی معمولاً کیفیت ساخت بالا و طول عمر طولانی‌مدتی داشت.
قابل‌اطمینان: این گیربکس‌ها در شرایط سخت و تحت بارهای بسیار زیاد نیز کارایی و عملکرد بهینه خود را حفظ می‌کردند.
قیمت مناسب: باتوجه‌به ویژگی‌ها و مشخصات فنی گیربکس روسی، قیمت آن مقرون‌به‌صرفه بوده و ارزش خرید بالایی داشته است.
امروزه شرکت‌های توانمند ایرانی مانند گیربکس سهند، شریف، پارس، آسیا و … انواع گیربکس روسی را به روش مهندسی معکوس تولید می‌کنند. این شرکت‌ها ویژگی‌های بهبودیافته و مطابق استانداردهای جهانی را در طراحی مشابه گیربکس قورباغه‌ای روسی قدیمی ارائه می‌دهند.

مشخصات فنی گیربکس سه محور
مهم‌ترین مشخصات فنی گیربکس سه محور عبارت‌اند از:

سایز گیربکس
توان موتور قابل‌استفاده
بازه نسبت تبدیل
وزن گیربکس
قطر شفت ورودی و خروجی
البته مشخصات فنی گیربکس‌های سه محور برندهای مختلف با یکدیگر متفاوت هستند. بر این اساس مشخصاتی که در ادامه می‌آیند در سه دسته زیر تفکیک می‌شوند:

انواع گیربکس قورباغه‌ای پارس و چینی
گیربکس قورباغه‌ای سهند سری GHP
گیربکس سه محور شریف سری H
مشخصات فنی گیربکس سه محور

1) سایز گیربکس
نوع گیربکس سایز
گیربکس قورباغه‌ای پارس و چینی 8 سایز: 250 - 350 - 400 - 500 - 650 - 750 - 850 - 1000
گیربکس قورباغه‌ای GHP سهند 3 سایز: 150 - 250 - 300
گیربکس سه محور سری H شریف 4 سایز: 80 - 100 - 120 - 140
2) توان موتور و گشتاور خروجی گیربکس
هر سایز گیربکس، ظرفیت گشتاور و توان مشخصی دارد و باید با موتور متناسب با خود استفاده شود. در جدول زیر محدوده توان موتور قابل‌استفاده با هر گیربکس‌های قورباغه‌ای چینی و پارس و همچنین حداکثر گشتاور خروجی گیربکس‌های سهند و شریف بیان شده است:

نوع گیربکس بازه گشتاور خروجی (N.m)
گیربکس قورباغه‌ای GHP سهند 250 - 54380
گیربکس سه محور سری H شریف 11000 - 75000
توان موتور قابل استفاده با گیربکس قورباغه‌ای چینی و پارس
سایز گیربکس محدوده توان موتور (KW)
250 0.4 تا 7.7
350 0.95 تا 27
400 1.6 تا 26
500 2.7 تا 60.5
650 6.7 تا 106
750 9.5 تا 168
850 13.1 تا 264
1000 22.5 تا 355
توان‌های گفته‌شده با توجه به نسبت تبدیل گیربکس انتخاب می‌شوند؛ هرچه نسبت تبدیل بالاتر باشد باید از موتور با توان پایین‌تر استفاده شود و برعکس.

3) بازه نسبت تبدیل
بازه نسبت تبدیل گیربکس سه محور شامل نسبت‌های زیر می‌شود:

نوع گیربکس بازه نسبت تبدیل
گیربکس قورباغه‌ای چینی و پارس 8.23 - 48.57
گیربکس قورباغه‌ای سهند سری GHP 7.5 - 90
گیربکس سه محور شریف سری H دو استیج: 7.9 - 22.7
سه استیج: 23.6 - 127.7
چهار استیج: 107.4 - 504
4) وزن گیربکس
وزن گیربکس قورباغه‌ای چینی و گیربکس سه محور شریف باتوجه‌به سایز گیربکس در جدول زیر ذکر شده است:

نوع گیربکس سایز گیربکس وزن (Kg)
گیربکس قورباغه‌ای چینی 250 100
350 200
400 259
500 390
650 880
750 1100
850 1500
1000 2230
گیربکس سه محور شریف سری H 80 400
100 800
120 1100
140 2000
5) قطر شفت ورودی و خروجی
قطر شفت‌های ورودی و خروجی انواع گیربکس سه محور و قورباغه‌ای را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

گیربکس قورباغه‌ای چینی و پارس
سایز گیربکس قطر شفت ورودی (mm) قطر شفت خروجی (mm)
250 30 55
350 40 55
400 40 80
500 50 80
650 60 110
750 60 110
850 90 130
1000 90 150

گیربکس قورباغه‌ای سهند سری GHP
سایز گیربکس قطر شفت ورودی (mm) قطر شفت خروجی (mm)
150 30 55
250 40 75
300 50 85

گیربکس سه محور شریف سری H
سایز گیربکس قطر شفت خروجی (mm)
80 100
100 1200
120 1400
140 1800
خرید گیربکس قورباغه‌ای
اگر قصد خرید گیربکس قورباغه‌ای را دارید، کالا صنعتی یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما است. در وب‌سایت کالا صنعتی مجموعه‌ای از انواع گیربکس سه محور از برندهای معتبر همراه با گارانتی اصالت و سلامت کالا، قیمت مناسب و تحویل سریع در سراسر ایران ارائه می‌شود. هنگام خرید گیربکس قورباغه‌ای باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید. از جمله این عوامل عبارت‌اند از:

توان موتور: پیش از انتخاب گیربکس باید الکتروموتوری با توان و سرعت مناسب برای کاربرد موردنظر انتخاب نمایید.
سایز گیربکس: هر سایز گیربکس سه محور یا قورباغه‌ای ظرفیت توان مشخصی دارد. پس از انتخاب موتور باید سایز گیربکس متناسب با توان موتور را بیابید.
نسبت تبدیل: نسبت تبدیل گیربکس قورباغه‌ای مشخص‌کننده دور و گشتاور خروجی است.
برند: پس از بررسی مشخصات فنی موردنیاز، به سراغ برندهای تولیدکننده گیربکس می‌رویم. گیربکس‌های سه محور و قورباغه‌ای برندهای مختلف با ویژگی‌های منحصربه‌فردی تولید می‌شوند که باید به‌دقت مورد بررسی قرار گیرند.
خدمات پس از فروش: یکی از نکات مهم هنگام خرید گیربکس قورباغه‌ای، خدمات پس از فروش محصول است. بیشتر برندهای معتبر ایرانی برای محصولات خود گارانتی تعمیر یا تعویض در نظر می‌گیرند. اما معمولاً گارانتی برندهای اروپایی در ایران قابل‌پیگیری نیست.
وب‌سایت کالا صنعتی به‌عنوان نماینده رسمی برندهای شناخته شده ایرانی مانند گیربکس سهند، گیربکس شریف و … تمامی گیربکس‌های سه محور و قورباغه‌ای را به همراه گارانتی معتبر شرکتی ارائه می‌نماید. برای استفاده از گارانتی یا اطلاع از شرایط آن با کارشناسان ما در تماس باشید.

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/257/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D9%87%D9%84%DB%8C%DA%A9%D8%A7%D9%84/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%B3%D9%87-%D9%85%D8%AD%D9%88%D8%B1



:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

کانکس سردخانه ای که به کانس یخچال دار یا یخچالی معروف است ساختاری ساده تر از سردخانه های معمولی دارد و به‌صورت پیش ساخت هستند؛ با این تفاوت که در این کانکس‌ها از سیستم برودتی (سیکل تبرید تراکمی) برای سرمایش و رساندن دمای محیط به یک دمای معین استفاده می‌گردد.

تفاوت کانکس سردخانه ای با کانکس معمولی
البته باید به این نکته توجه داشت که ساختار کانکس سردخانه ای باید به‌گونه‌ای باشد که از اتلاف حرارت جلوگیری کند به همین دلیل ضخامت پانل‌های استفاده شده در کانتینر یخچالی با کانکس‌های معمول متفاوت است که در ادامه مطلب به آن اشاره خواهد شد. سایت کالا صنعتی علاوه بر کانکس سردخانه ای محصولات دیگری از جمله الکتروموتور، گیربکس صنعتی، برق صنعتی و انواع محصولات مربوط به تهوع مطبوع را به صورت اینترنتی به فروش می رساند.

مزایای کانکس سردخانه ای نسبت به دیگر سردخانه ها
به جرات میتوان گفت یکی از بهترین و پرکاربردترین سیستم سردخانه ای؛ سردخانه‌های کانکسی هستند،

این نوع از سرد خانه‌ها به دلیل مواد بکار رفته در ساخت آن طراحی آسان و همچنین ساخت سریعی دارند و می‌توان از آنها در شرایط آب‌وهوایی مختلف استفاده کرد به‌طوری‌که مقاومت بسیار بالای برای استفاده در مکان‌های مرطوب را دارا است و در عین‌حال قیمت تمام شده این محصول مقرون‌به‌صرفه است.
تنوع کاربری این محصول که هم می‌تواند برای نگهداری محصولات گوشتی و پروتئینی و نیز محصولاتی که نیاز به نگهداری در دمای زیر صفر دارند و هم محصولاتی همچون میوه و دارو و... استفاده شود، باعث شده است که کانکس‌های سردخانه ای در طیف وسیعی از صنایع و مشاغل قابل استفاده باشد.
از دیگر مزایایی این نوع از سردخانه قابلیت جابه جایی آن است که با نصب تجهیزات لازم امکان حمل با جرثقیل یا لیفتراک برای آن مهیا می‌شود و همچنین می‌توان این سردخانه را به‌صورت کانتینرهای یخچال‌دار طراحی کرد.
بیشتر بخوانید: قیمت کانکس سردخانه ای
انواع کانکس سردخانه ای
کانکس سردخانه ای

کانکس‌های سردخانه ای را می‌توان بر دو مبنا دسته‌بندی کرد، یکی بر اساس دمای کاری دیگری بر اساس ساختار.

انواع کانکس سردخانه ای بر اساس دمای کاری
کانکس‌های یخچالی بر اساس محصولی که قرار است در آن نگهداری شود به سه دسته تقسیم بندی می شود:

سردخانه‌های زیر صفر
سردخانه های بالای صفر
سردخانه‌های دو‌منظوره
کانکس سردخانه ای زیر صفر
همان‌طور که از اسم این نوع سردخانه مشخص است این دسته از سردخانه‌ها برای نگهداری از محصولاتی استفاده می‌شوند که بایستی در دماهای زیر صفر و یا در حالت انجماد قرار گرفته شوند؛ مانند گوشت، ماهی، بستنی و ... این نوع از سردخانه می‌تواند دمای 10- تا 40- درجه سانتیگراد را تأمین کند.

کانکس سردخانه ای بالای صفر
نوع دیگری از کانکس سردخانه ای که دارای کاربردهای فراوانی است کانکس سردخانه ای بالای صفر نام دارد. محصولاتی که در این مدل از کانتینر یخچالی نگهداری می‌شوند شامل : دارو، انواع میوه‌ها، لبنیات و... است؛ در ساخت این نوع از سردخانه برای اینکه رنج دمایی مختلفی را در بر می‌گیرد از ساندویچ پانل‌هایی با ضخامت‌های مختلف استفاده می‌شود.

کانکس سردخانه ای دو‌منظوره
در برخی از موارد نیاز است تا محصولاتی با شرایط دمایی متفاوت را در یک سردخانه نگهداری کرد، در این شرایط کانکس سردخانه ای با استفاده از پانل‌های جداکننده طوری طراحی می‌شود که دارای دو فضای مجزا است و دماهای متفاوتی را در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌دهد.

انواع کانکس سردخانه ای بر اساس ساختار
کانکس‌های سردخانه ای بر اساس ساختار به سه دسته تقسیم‌بندی می‌شوند:

سردخانه‌های ثابت
سردخانه‌های متحرک
سردخانه‌های ویترینی
کانکس سردخانه ای ثابت
یک نوع از سردخانه‌های کانکسی که کاربردهای فراوانی دارد کانکس سردخانه ای ثابت نام دارد که اغلب در کارخانه‌ها، هتل‌ها و حتی رستوران‌ها قابل‌استفاده است و می‌توان محصولات غذای همانند گوشت، میوه، سبزی‌ها و..در آن نگهداری کرد.از دیگر مواردی که می‌توان به آن اشاره کرد استفاده از این سردخانه‌ها برای نگهداری از دارو و فراورده‌های خونی است. این نوع از کانکس‌های سردخانه ای را می‌توان هم در محیط‌های مسقف و هم در محیط باز اجرا کرد که متناسب با محل قرارگیری سردخانه ضخامت ساندویچ پانل‌های بکار رفته در سردخانه متفاوت است.

کانکس سردخانه ای متحرک
در خیلی از موارد نیاز است تا سردخانه قابل‌حمل باشد در این شرایط از سردخانه‌های کانکسی متحرک استفاده می‌شود که هم به‌وسیله جرثقیل و لیفتراک قابل حمل است و هم می‌توان این نوع سردخانه را طوری طراحی کرد که قابلیت حمل به‌وسیله کامیون، کامیونت و ... را دارا باشد. این نوع از سردخانه‌های کانکسی را هم می‌توان به‌صورت سردخانه زیر صفر (برای انجماد و نگهداری فراورده‌های گوشتی و ...) و هم به‌ صورت سردخانه بالای صفر (برای نگهداری میوه و فراورده‌های دارویی و...) طراحی کرد.

سردخانه ویترینی
سومین مدل از این نوع سردخانه‌ها که مورد استفاده قرار می‌گیرد سردخانه ویترینی است که بیشتر در فروشگاه‌ها کاربری دارد. در این نوع از سردخانه‌های کانکسی، با نصب ویترینی که معمولاً از جنس شیشه دوجداره (برای جلوگیری از اتلاف انرژی) است فضایی ایجاد می‌گردد که می‌توان محصولات داخل سردخانه را به نمایش گذاشت. همچنین به فروشندگان این امکان را می‌دهد که محصولات بیشتری را نگهداری کنند.

ساختار کانکس سردخانه ای
شاسی
شاسی‌های کانتینر یخچالی از تیر آهن استاندارد ساخته می‌شود. البته باید به این نکته توجه داشت که اندازه و ابعاد تیر آهن بستگی به‌اندازه کانکس ساخته شده دارد و همچنین برای کلاف‌ها و ستون‌ها از ورق‌های خم شده فولادی ویژه‌ای استفاده می‌شود که دارای استحکام بالایی است.

دیواره‌ها و سقف
همان‌طور که قبلاً به آن اشاره شده در کانکس سردخانه ای، جلوگیری از اتلاف حرارتی بسیار حائز اهمیت است. بدین منظور دیواره‌ها و سقف‌های کانکس‌های سردخانه ای با ضخامت حداقل 10 سانتیمتر از جنس ساندویچ پانل‌هایی با عایق پلی یورتان و به‌صورت دو رو ورق ساخته می‌شود که معمولان جنس ورق‌ها یا آلو زینک (برای استفاده در مناطق مرطوب) و یا گالوانیزه است.

دیواره ها و درب کانکس سردخانه ای

کف
در ساختار کف از ساندویچ پانل‌هایی با عایق مخصوص (معمولاً پلی یورتان) استفاده شده است که در پوشش سطح داخلی آن متناسب با نیاز و کاربری کانکس سردخانه ای از ورق‌هایی از جنس PVC، آلومینیم و ... استفاده می‌شود.

درب
درب کانکس سردخانه ای هم از نوع لولایی و هم از نوع ریلی است که می‌توانند دارای روکش‌هایی از جنس آلومینیوم آج دار، استیل و PVC باشد. توصیه می‌شود برای جلوگیری از اتلاف حرارت در اطراف درب از درزگیرهای لاستیکی استفاده شود.

تابلو برق کانکس سردخانه ای

تابلو برق کانکس

سیستم تبرید
سیستم تبرید در کانکس سردخانه ای همان سیکل تبرید تراکمی است؛ تعریف سیکل تبرید تراکمی به‌صورت ساده عبارت است از: سیکل بسته‌ای که در آن مبرد طی فرایندهای مختلف حرارت را از یک محیط گرم به محیط دیگر منتقل می‌کند.

سیستم تبرید دارای دو بخش است:

بخش اول یونیت خارجی یا کندانسینگ یونیت که در خارج از سردخانه قرار دارد.
بخش دوم اواپراتور که در محیط داخلی سردخانه قرار می‌گیرد.
سیستم تبرید

اواپراتور
در اواپراتور با عبور مبرد از داخل کویل و با استفاده از چند فن گرما از محیط سردخانه دریافت می‌شود و محیط سردخانه تا دمای موردنظر پایین می‌آید.

اواپراتور

کندانسینگ یونیت
کندانسینگ یونیت در خارج از کانکس سردخانه ای یا کانتینر یخچالی قرار می‌گیرد که اجزای اصلی آن عبارت است از: کمپرسور، کندانسور و همچنین فن خنک‌کننده. در این بخش مبرد که از اواپراتور خارج شده و به‌وسیله کمپرسور متراکم می‌شود، با عبور از کندانسور گرما را به محیط بیرون منتقل می‌کند.

 

کالاصنعتی



:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

پمپ دستگاهی است که تنوع کاربری زیادی دارد و از سطح خانگی گرفته تا سطح صنایع بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از پرکاربردترین موارد استفاده پمپ در صنایع پتروشیمی است. در صنعت پتروشیمی از نفت و مشتقات آن، مواد شیمیایی مختلفی را تولید می کنند. از آنجایی که اکثر مواد شیمیایی که در پتروشیمی تولید می شوند و همچنین در طی فرآیند تولید مواد، سیالات بصورت مایع هستند جهت انتقال و جابجایی مواد شیمیایی مایع لازم است از پمپ های کاربردی در این حوزه استفاده شود. پمپ های مورد استفاده در پتروشیمی شامل انواع پمپ مثل پمپ سانتریفیوژ و پمپ های جابجایی مثبت مثل پمپ روتاری و پمپ رفت و برگشتی و ... است. بسیاری از پمپ های دیگر که در زیر دسته پمپ های ذکرشده هستند مثل پمپ دنده ای، پمپ پیستونی، پمپ پلانجری و پمپ اسکرو نیز کاربرد گسترده ای در صنایع پتروشیمی و صنایع وابسته به آن دارند. در این مقاله کالاصنعتی به معرفی انواع پمپ مورد استفاده در پتروشیمی و کاربرد هر کدام از آنها خواهیم پرداخت، پس با ما همراه باشید.

7 نوع پمپ صنعتی مورد استفاده در صنعت پتروشیمی
در عملیات نفت و گاز، بسته به ماهیت ماده ای که می‌خواهید منتقل کنید و میزان جریان مورد نیاز شما، به یک پمپ مناسب برای نیازهای خود نیاز خواهید داشت. انواع مختلف پمپ های صنعتی برای انتقال مایعات در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی استفاده می‌شوند. پمپ های مورد استفاده در صنعت پتروشیمی شامل دو نوع کلی پمپ دینامیکی و پمپ جابجایی مثبت هستند. پمپ سانتریفیوژ یا گریز از مرکز یکی پرکاربردترین پمپ های مورد استفاده در تمام صنایع از جمله صنعت پتروشیمی و پالایشگاه ها است که اکثرا از نوع پمپ جریان شعاعی آن به دلیل داشتن قابلیت ایجاد هدهای بالا جهت انتقال سیالات شیمیایی استفاده می شود.

پمپ های پیستونی، دیافراگمی و پلانجری نیز از نوع پمپ رفت و برگشتی می باشد که به دلیل ویژگی های خاص خود استفاده زیادی جهت پمپاژ مواد پتروشیمی دارند. پمپ هایی مثل پمپ دنده ای و پمپ اسکرو (مونوپمپ) نیز از جمله پمپ های روتاری پرکاربرد در صنایع شیمیایی است. پمپ های مورد استفاده در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی را می‌توان بر اساس طراحی و ساخت آنها طبقه بندی کرد و به طور کلی در 7 دسته اصلی تقسیم می‌شوند:

پمپ سانتریفیوژ
پمپ دنده ‌ای
پمپ دیافراگم
پمپ دوزینگ (پمپ تزریق)
مونو پمپ
پمپ‌ پیستونی
پمپ پلانجری
پمپ سانتریفیوژ پتروشیمی
پمپ سانتریفیوژ حدود 90 درصد پمپ های مورد استفاده از دسته پمپ دینامیکی بوده که در صنعت پتروشیمی نیز یکی از پرکاربردترین پمپ هاست. در پمپ سانتریفیوژ از پروانه برای به جریان انداختن سیال فرآیند استفاده می شود و به همین خاطر بیشتر برای پمپاژ سیالات با ویسکوزیته کمتر استفاده می شود. مواد شیمیایی تولیدی در صنایع نفت و گاز غلظت های مختلفی دارند. انتقال و جابجایی مواد شیمیایی با غلظت پایین در صنایع پتروشیمی توسط پمپ سانتریفیوژ صورت می گیرد. از جمله مواد شیمیایی تولیدی شرکت های پتروشیمی که توسط پمپ های سانتریفیوژ انتقال پیدا می کند می توان به رنگ های رقیق، محلول های ضد عفونی، کودهای مایع برای کشاورزی، مواد شوینده مایع و ... اشاره کرد.

پمپ سانتریفیوژ پتروشیمی

پمپ دنده ای پتروشیمی
پمپ دنده ای کاربرد فراوانی در صنایع پتروشیمی و نفت و گاز دارد. پمپ های دنده داخلی و دنده خارجی دو نوع این پمپ است که از لحاظ عملکرد مشابه یکدیگر هستند اما با توجه به طراحی و ساختمان خود، ویژگی های منحصر به فردی را نیز دارند و بارزترین تفاوت این دو نوع پمپ محدوده کارایی پمپ با توجه به ویسکوزیته سیال مورد نظر است. پمپ دنده خارجی برای سیالات با ویسکوزیته متوسط مناسب اند و پمپ‌ دنده داخلی برای پمپاژ سیالات با ویسکوزیته بالا مناسب اند. انواع روغن ها که ویسکوزیته بالایی دارند، مشتقات نفتی با ویسکوزیته بالاتر مثل قیر، انواع چسب و مواد پلیمری از جمله محصولات شیمیایی است که توسط پمپ دنده ای قابلیت جابجایی دارند.

پمپ دنده ای پتروشیمی

پمپ دیافراگمی پتروشیمی
پمپ دیافراگمی از دسته پمپ های جابجایی مثبت است که از صفحه ای منعطف به نام دیافراگم برای مکش نفت و مواد نفتی به داخل محفظه خود در فاز بالادستی و میانی پالایشگاه ها به منظور پالایش نفت استفاده می کند. هنگامی که حجم محفظه افزایش می یابد، فشار در ورودی محفظه کاهش می یابد و مایع به داخل آن مکیده می شود. سپس دیافراگم به سمت پایین حرکت می کند و مایع را خارج می کند. هنگامی که مایع از خروجی محفظه به مقصد هدایت شد، دیافراگم به موقعیت خود باز می گردد و اجازه می دهد مایع بیشتری وارد شود. این چرخه تا زمانی که پمپ کار می کند ادامه می یابد. برای دریافت مشخصات فنی و خرید پمپ دیافراگمی با کارشناسان فروش در تماس باشید.

پمپ های دیافراگمی به دلیل طراحی منحصر به فرد خود می توانند حجم زیادی از مایعات را انتقال دهند و به همین دلیل در پالایشگاه ها و صنایع پتروشیمی که در موقعیت هایی سرشار از منابع نفتی ایده آل هستند. یکی از ویژگی هایی که پمپ‌ دیافراگمی نسبت به سایر پمپ ها دارد مقاوم بودن در برابر سایش است، زیرا قطعات متحرک و اصطکاک کمتری دارند بنابراین برای انتقال مواد شیمیایی ساینده که در پتروشیمی ها تولید می شوند، بسیار مناسب می باشد.

پمپ دیافراگمی پتروشیمی

پمپ پیستونی پتروشیمی
پمپ های رفت و برگشتی همانطور که از نامشان پیداست از مکانیزمی رفت و برگشت جهت پمپاژ سیالات استفاده می کنند. پمپ پیستونی نیز از مکانیزم بالا و پایین رفتن پیستون جهت ایجاد فشار و به حرکت در آوردن سیال استفاده می کند و به دلیل ساختاری که دارند و تحمل بالای فشار بالا، می توانند مواد شیمیایی با غلظت زیاد را منتقل کنند. برای پمپاژ مواد شیمیایی ویسکوز، سوخت های سنگین، هیدروکربن های سنگین و رنگ های غلیظ تولید صنایع پتروشیمی می توان از پمپ پیستونی استفاده کرد.

پمپ پیستونی پتروشیمی

پمپ دوزینگ پتروشیمی
دوزینگ پمپ یا پمپ اندازه گیری نوعی پمپ جابجایی مثبت است که قابلیت انتقال و تزریق مقدار مشخص و دقیقی از مواد را دارد. از جمله کاربردهای اصلی دوزینگ پمپ می توان به صنایع دارویی، غذایی و صنایع وابسته به نفت و گاز مثل پتروشیمی نام برد. به دلیل اینکه در صنایع پتروشیمی با مواد سمی، خورنده، اسیدی و خطرناک زیاد سر و کار دارد؛ همچنین برای تولید محصولات شیمیایی مختلف لازم است مقدار مشخصی از هر ماده با یکدیگر ترکیب شوند بنابراین استفاده از پمپ دوزینگ در صنایع پتروشیمی بسیار کاربردی است. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع دوزینگ پمپ، دریافت مشخصات فنی و کاتالوگ هر کدام از آنها و خرید پمپ تزریق می توانید از کارشناسان فنی کالاصنعتی مشاوره دریافت کنید.

پمپ دوزینگ پتروشیمی

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره پمپ های مورد استفاده در صنایع پتروشیمی می توانید ویدئوی زیر را مشاهده کنید.


جمع بندی

پمپ دستگاهی است که تنوع کاربری زیادی دارد و از بعد خانگی تا صنایع بالادستی مثل صنعت نفت، گاز و پتروشیمی استفاده می شود. در صنایع وابسته به نفت و گاز با انواع مایعات با ویسکوزیته های مختلف سر و کار وجود دارد و برای انتقال و جابجایی آنها لازم است تا از پمپی با مشخصات فنی مرتبط با آن سیال استفاده شود. پمپ های گوناگونی وجود دارند که هر کدام برای محدوده خاصی از غلظت سیال مورد استفاده قرار می گیرد، همچنین علاوه بر غلظت خصوصیات فیزیکی سیال نیز در بکارگیری نوع پمپ مورد استفاده در پتروشیمی اهمیت دارد. در این مقاله کالاصنعتی به انواع پمپ های پتروشیمی پرداخته شد و کاربرد هر کدام ذکر شد. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره نوع پمپ کاربردی در قسمت های مختلف صنایع وابسته به به نفت و گاز، پتروشیمی و دریافت قیمت پمپ آب کشاورزی و کاتالوگ انواع پمپ های صنعتی مورد استفاده در پتروشیمی با کارشناسان خبره کالاصنعتی تماس حاصل فرمائید.

 

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%BE%D9%85%D9%BE/1731/%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF-%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA-%D9%BE%D8%AA%D8%B1%D9%88%D8%B4%DB%8C%D9%85%DB%8C



:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

گیربکس چینی شامل طیف وسیعی از گیربکس‌های صنعتی در تیپ‌ها و مشخصات فنی مختلف می‌شود؛ محبوب‌ترین نوع این تجهیزات، گیربکس کتابی چینی است که با نام گیربکس NMRV یا NRV نیز شناخته می‌شود. وب‌سایت کالا صنعتی مجموعه‌ای از بهترین گیربکس‌های حلزونی، هلیکال، خورشیدی، سایکلو و جک اسکرو چینی را از معتبرترین و باکیفیت‌ترین تولیدکنندگان ارائه می‌نماید. تنوع بالای گیربکس و موتور گیربکس چینی ارائه شده در این وب‌سایت، نیازهای صنایع مختلف از جمله صنایع غذایی، نساجی، معادن، کشاورزی و... را پوشش می‌دهد.

گیربکس چینی

یکی از بزرگ‌ترین مزایای گیربکس چینی نسبت به سایر گیربکس‌های صنعتی، قیمت مناسب آن‌ها است. از دیگر مزایای گیربکس‌های چینی می‌توان به کیفیت قابل‌قبول، صدای کم، بازه نسبت‌تبدیل گسترده و سایزهای متنوع این گیربکس‌ها اشاره کرد. در ادامه به بررسی انواع گیربکس چینی و مشخصات و ویژگی‌های هریک می‌پردازیم. برای سفارش انواع گیربکس صنعتی می‌توانید از طریق وب‌سایت کالا صنعتی و یا تماس با کارشناسان ما اقدام نمایید و در کمترین زمان ممکن این گیربکس‌ها را در سراسر ایران تحویل بگیرید.

انواع گیربکس چینی
به‌طورکلی انواع گیربکس چینی به گیربکس حلزونی، هلیکال، خورشیدی، سایکلو و جک اسکرو دسته‌بندی می‌شوند. به‌صورت دقیق‌تر می‌توان انواع گیربکس چینی را به گروه‌های زیر تقسیم کرد.

گیربکس کتابی چینی
گیربکس حلزونی WPKA
گیربکس PC
گیربکس خورشیدی (پلانتری)
گیربکس هلیکال شفت مستقیم
گیربکس جک اسکرو
گیربکس سایکلو چینی
معرفی انواع گیربکس چینی

گیربکس کتابی چینی
گیربکس کتابی چینی، طرف‌داران بسیاری در صنایع ایران داشته و با نام‌های گیربکس NMRV، گیربکس حلزونی یا گیربکس مکعبی چینی نیز شناخته می‌شوند؛ این گیربکس‌ها در بازه نسبت تبدیل 7.5 تا 100 و 9 سایز از 30 تا 150 تولید می‌شوند.

گیربکس PC چینی
گیربکس PC یکی از انواع گیربکس هلیکال است که با نام‌های گیربکس تک استیج یا گیربکس مرغداری هم شناخته می‌شود. این گیربکس‌ چینی، در سه سایز 71، 80 و 90 و با نسبت تبدیل ثابت 1:3 کاهنده ارائه می‌گردد؛ سایز این گیربکس‌ها در واقع نشان دهنده فریم الکتروموتور مناسب آن‌ها است. ورودی گیربکس‌های PC هالوشفت و خروجی آن‌ها شفت است لذا با موتور کوپل مستقیم می‌شوند.

گیربکس خورشیدی چینی
یکی دیگر از انواع گیربکس چینی قابل‌ارائه در کالا صنعتی، گیربکس‌ خورشیدی یا Planetary است که تحت عنوان گیربکس پلانتری چینی نیز شناخته می‌شود. این گیربکس چینی با سروو موتور و استپ موتورها استفاده شده و لقی بسیار پایین و دقت بالایی دارد.

گیربکس جک اسکرو چینی
گیربکس‌ جک اسکرو چینی در 6 سایز از 35 تا 100 با محدوده نسبت تبدیل 5 تا 32 ارائه می‌شوند.

گیربکس سایکلو چینی
گیربکس سایکلو چینی با برند گومائو و در دو نوع فلنج‌دار و پایه‌دار عرضه می‌شود. ورودی این گیربکس از نوع هالو شفت بوده و جنس پوسته آن چدنی است. گیربکس سایکلو چینی با نسبت تبدیل 7 تا 250 و توان موتور 0.75 تا 75 کیلووات قابل خریداری است.

خرید گیربکس چینی
شما عزیزان می‌توانید انواع گیربکس کتابی چینی، گیربکس سایکلو، جک اسکرو، گیربکس‌های خورشیدی و PC چینی را از وب‌سایت کالا صنعتی با تضمین سلامت کالا و قیمت مناسب خریداری نمایید. پیش از خرید گیربکس چینی، بهتر است نکات زیر را در نظر بگیرید:

نوع گیربکس را باتوجه‌به کاربرد موردنظر خود انتخاب نمایید.
مشخصات فنی گیربکس مانند نسبت تبدیل، گشتاور و سرعت خروجی، نحوه نصب و … را با نیازهای کاربرد خود مطابقت دهید.
از فروشگاه‌های معتبر مانند وب‌سایت کالا صنعتی خرید خود را انجام دهید تا از اصالت و سلامت کالا مطمئن باشید.
مشخصات گیربکس‌های مکعبی چینی

قیمت گیربکس چینی
قیمت گیربکس چینی باتوجه‌به عواملی مانند نوع، سایز، نسبت تبدیل، گشتاور خروجی و … تغییر می‌کند؛ اما به‌طورکلی قیمت این گیربکس‌ها باتوجه‌به کیفیت و ویژگی‌های آن‌ها، بسیار مقرون‌به‌صرفه است.

نوع گیربکس: گیربکس کتابی کمترین قیمت و گیربکس‌ خورشیدی و هلیکال قیمت بالاتری دارند.
مشخصات فنی: گیربکس‌هایی که تحت بار سنگین کار می‌کنند و مشخصات فنی خاص‌تری دارند، قیمت بالاتری نیز دارند.
سایز گیربکس: معمولاً هرچه سایز گیربکس‌های بزرگ‌تر می‌شود، قیمت آن‌ها نیز افزایش می‌یابد.
قیمت موتور گیربکس چینی
انواع گیربکس چینی را می‌توانید به صورت موتور گیربکس در سایت کالا صنعتی خریداری نمایید. در حال حاضر موتور گیربکس چینی که توسط شرکت سازنده ارائه شده باشد، در بازار ایران وجود ندارد اما می‌توانید گیربکس موردنظر خود را انتخاب نموده و سپس کارشناسان وب‌سایت کالا صنعتی، بهترین الکتروموتور سه‌فاز یا تک‌فاز متناسب با این گیربکس را به شما پیشنهاد خواهند داد. قیمت موتور گیربکس چینی پیشنهادی این مجموعه کاملاً مطابق بودجه‌بندی و نیازهای هر کاربرد خواهد بود.

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/113/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%A7%D8%B1%D9%88%D9%BE%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%88-%DA%86%DB%8C%D9%86%DB%8C/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%DA%86%DB%8C%D9%86%DB%8C



:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

اینورتر اینوت محصولی بسیار با کیفیت است که به علت کاربری های زیاد و گوناگون و کاربرد آن در کنترل دور موتورها و همچنین ساخته شده با بهترین متریال یکی از پرفروش ترین اینورترها در بازار است. در ادامه درباره خطاهای رایجی که هنگام کار با اینورتر اینوت مواجه میشویم میپردازیم.

خطاهای اینورتر اینوت
هنگامی که صحفه نمایش اینورتر اینوت سیاه و خاموش شد و یا در صحفه نمایش کد خطا نمایش داده شد لازم است کد های خطا را بشناسیم و برای رفع هر خطا اقدامات اصلاحی را انجام دهیم. رایج ترین کدهای خطا اینورتر اینوت به همراه روش رفع آن در این مقاله بررسی شده است.

خطای اضافه جریان OC1-2-3
خطای اضافه ولتاژ OV1-2-3
خطای فاز خروجی OUT1-2-3
خطای قطعی فاز ورودی SPI
خطای OUT1 , OUT2 , OUT3
این خطا به معنی خطای فاز خروجی IGBT U-V-W می باشد.

دلایل نمایش خطای OUT1 , OUT2 , OUT3 اقدامات رفع خطای OUT1 , OUT2 , OUT3
شیب صعودی بسیار سریع می باشد. زمان صعود را افزایش دهید.
ماژول IGBT اسیب دیده است. ماژول IGBT را تعویض کنید.
یک تداخل خارجی بر روی خروجی اتفاق افتاده است. کابل خروجی به سمت موتور چک شود.
ارتباط بین موتور و درایو و کابل وضعیت خوبی ندارد. تجهیزات جانبی و خارجی را چک کنید و تداخل و مشکل را برطرف نمایید.
وضعیت اتصال به زمین خوب نیست.
خطای OUT اینورتر اینوت

خطای OC1 , OC2 , OC3
خطای OC1 به معنی اضافه جریان هنگام شیب صعودی می باشد. خطای OC2 به معنی اضافه جریان هنگام شیب نزولی می باشد و خطای OC3 به معنی اضافه کردن در طول کارکردن با سرعت ثابت می باشد.

دلایل نمایش این خطا OC1 , OC2 , OC3 اقدامات رفع خطا OC1 , OC2 , OC3
شیب صعود و نزول بسیار زیاد است. زمان صعود و نزول را افزایش دهید.
ولتاژ ورودی به اینورتر خیلی ضعیف است. برق ورودی را چک کنید.
توان اینورتر مناسب موتور نیست. اینورتر بزرگتر و متناسب با موتور انتخاب نمایید.
بار موتور غیرعادی و ناپایدار است. خروجی اینورتر را از لحاظ اتصال کوتاه و اتصال به زمین بررسی نمایید.
خروجی های اینورتر اتصال زمین شده اند و یا اینکه با همدیگر اتصال کوتاه شده اند. پیکربندی خروجی را بررسی کنید.
یک تداخل خارجی قوی وجود دارد. تداخل خارجی را بررسی کنید.
ماژول IGBT مشکل دارد.
خطای OV1 , OV2 , OV3
خطای OV1 به معنی اضافه ولتاژ در هنگام شیب صعودی می باشد . خطای OV2 به معنی اضافه ولتاژ در هنگام شیب نزولی می باشد و خطای OV3 به معنی اضافه ولتاژ در سرعت ثابت می باشد.

دلایل نمایش خطای OV1 , OV2 , OV3 اقدامات رفع خطای OV1 , OV2 , OV3
ولتاژ ورودی غیر عادی است. برق ورودی را چک کنید.
یک فیدبک انرژی بسیار بالایی وجود دارد. زمان شیب نزولی را بررسی کنید که خیلی کم نباشد.
محصولات پیشنهادی:خرید و قیمت اینورتر اینوت
خطای UV
خطای فوق به معنی ولتاژ پایین باس DC می باشد . این خطا به دلیل ضعیف بودن ولتاژ تغذیه اینورتر به وجود می آید و جهت رفع آن می بایست برق ورودی اینورتر را چک نمایید.

خطای OL1
خطای فوق به معنی اضافه بار الکتروموتور می باشد.

دلایل ایجاد خطای OL1 اقدامات رفع این خطا OL1
ولتاژ تغذیه اینورتر بسیار ضعیف است. برق تغذیه اینورتر را چک نمایید.
پارامتر تنظیم شده برای جریان الکتروموتور اشتباه است. مقدار جریان ثبت شده در اینورتر را اصلاح کنید.
بار الکتروموتور دارای ناپایداری زیادی است. بار موتور را چک کرده و گشتاور آن را تنظیم نمایید.
خطای OL اینورتر اینوت

خطای OL2
خطای OL2 نشان دهنده اضافه جریان اینورتر بوده است.

دلایل خطای OL2 اقدامات رفع خطای OL2
زمان شیب افزاینده کم است و شتاب گیری موتور زیاد است. زمان صعود را افزایش دهید.
موتور در حالت جامپ یا قفل است. برق ورودی را چک کنید.
ولتاژ ورودی بسیار کم است. یک اینورتر با توان بالاتر انتخاب کنید.
بار موتور از ظرفیت اینورتر بیشتر می باشد.
محصولات پیشنهادی: خرید اینترنتی درایو SBT
خطای OL3
این خطا به معنی اضافه جریان الکتریکی می باشد و دلیل رخ دادن آن این است که اینورتر یک آلارم قبل از به وجود آمدن خطای اضافه جریان نسبت به پارامتر P11-08 ,P11-10 تنظیم شده ، می دهد. جهت رفع این خطا تنظیمات مربوط به قسمت آلارم اضافه بار را بررسی نمایید.

خطای OH1 , OH2
خطای OH1 به معنی افزایش دمای قسمت یکسوساز می باشد و خطای OH2 به معنی افزایش دمای IGBT می باشد.

دلایل خطای OH1 , OH2 رفع خطای OH1 , OH2
مسیر هوا بسته است یا فن خراب است. مسیر تهویه هوا را تمیز نمایید.
دمای محیط بسیار بالاست. فن اینورتر را مورد بررسی قرار داده و در صورت نیاز آن را تمیز نمایید. اگر مشکل همچنان ادامه داشت با دفتر فنی تماس بگیرید.
زمان استفاده اینورتر در حالت اضافه بار بیش از حد است.
خطای OH اینورتر اینوت

خطای EF
این خطا به معنی خطای خارجی بوده و به دلیل رخ دادن خطا در ورودی ترمینال های دیجیتال نمایش داده میشود. جهت رفع این خطا دستگاه خارجی متصل به اینورتر را بررسی نمایید.

خطای CE
این خطا به معنی مشکل در ارتباط RS-485 می باشد.

دلایل خطای CE رفع خطای CE
نرخ انتقال اطلاعات غلط است. نرخ سرعت درست اطلاعات را اعمال نمایید.
هنگام نوشتن دیتا خطا رخ داده است. بستر فیزیکی شبکه را بررسی نمایید.
آدرس ارتباط دستگاه با کنترلر غلط است. آدرس درست اینورتر را تنظیم کنید.
یک تداخل مغناطیسی یا فیزیکی با بستر فیزیکی شبکه مد باس وجود دارد. بستر فیزیکی ارتباط شبکه را تعویض کنید.
خطای EEP
این خطا نشان دهنده خطا در EEPROM می باشد.

دلایل خطای EEP رفع خطای EEP
مشکل در خواندن و نوشتن پارامترها دکمه STOP/RST را فشار دهید تا دستگاه ریست شود.
برد کنترلی حافظه خراب شده است. برد EEPROM را تعویض نمایید.
خطای PIDE
این خطا به معنی خطا در فیدبک PID کنترلر می باشد.

دلایل خطای PIDE رفع خطای PIDE
فیدبک PID خاموش است. جهت رفع این خطا می بایست ورودی های سیگنال PID کنترلر را توسط پارامتر P17.24 کنترل نمایید.
ورودی فیدبک PID قطع است.
خطای SPI
این خطا به معنی قطع فاز ورودی می باشد. اگر یکی از فاز های R و S و T قطع شده و یا نوسانات زیادی داشته باشد این خطا نمایش داده می شود. جهت رفع این خطا برق ورودی و فیوز ورودی را چک کنید.

خطای SP0
این خطا به معنی قطع فاز خروجی می باشد. اگر یکی از فاز های خروجی U و V و W به سمت موتور قطع شده و یا سه فاز خروجی نامتقارن باشد، این خطا نمایش داده می شود. جهت رفع این خطا اقدامات زیر را انجام دهید:

سیستم توزیع برق خروجی را چک کنید.
موتور و کابل را چک کنید.
خطای TE
این خطا نشان دهنده خطا در پروسه اتوتونینگ می باشد.

دلایل خطای TE رفع خطای TE
توان موتور با اینورتر یکسان نیست. مد کاری اینورتر را عوض کنید.
پارامتر های موتور به درستی اعمال نشده است. پارامتر موتور را درست انتخاب نمایید.
زمان اتوتونینگ بیش از اندازه است. بار موتور را جدا کنید.
اینورتر متناسب با الکتروموتور انتخاب نمایید.

اینورتر یکی از ماشین آلات مهم صنعتی است که تعمیر آن نیاز به تخصص دارد و برای تعمیر و عیب یابی آن بهتر است به متخصص مراجعه کنید. اما برای رفع خطاها خودتان میتوانید با انجام اقدامات اصلاحی خطا را رفع و اینورتر اینوت را دوباره راه اندازی کنید. اگر برای تنظیمات اینورتر اینورت هم نیاز به راهنمایی دارید این مقاله را مطالعه کنید.

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%B1%D9%82-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%D9%88-%D8%A7%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86/1723/%D8%AE%D8%B7%D8%A7%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D9%88%D8%AA



:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 فروردين 1403 | نظرات ()